یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان
جمعه 22 آذر 1392برچسب:, :: 17:41 :: نويسنده : سروش افشار
در تاریخ 24 ژانویه امسال بسیاری از شرکت‌های امنیتی‌ دنیا، خبرنگاران و فعالان حقوق کاربران اینترنتی در نامه‌ای سرگشاده به مسئولان شرکت اسکایپ، از این‌ که این شرکت اطلاعات کاربران را در اختیار سازمان‌های جاسوسی قرار می‌دهد شکایت کرده و از آن‌ها خواستند که مواضع امنیتی خود را کاملا شفاف بیان کنند. اگر به تازگی یک گوشی هوشمند، لپ‌تاپ، تبلت و یا آی‌پد خریده‌اید، شاید با سرویس اسکایپ مواجه شده باشید. اسکایپ سرویسی است که همچون دیگر مسنجر‌ها به کاربر اجازه می‌دهد تا از طریق وب‌کم و میکروفون با دیگر کاربران تماس صوتی و تصویری برقرار نماید. تماس تلفنی داخلی در بین کاربران اسکایپ رایگان است ولی اگر کاربر بخواهد تماس خارج از سرویس برقرار نماید یعنی بخواهد با یک خط ثابت و یا موبایل صحبت کند، آن‌گاه هزینه مکالمات او بر اساس مکالمات خارجی محاسبه خواهد شد.

ادامه مطلب ...

افسران -


Israeli regime, this sinister, unclean rabid dog of the region, says Iran is a threat to the world; No! Israel itself is a threat to the world

Ayatollah khamenei, November 20, 2013

رژیم اسرائیل، این سگ نحس و نجس و هار منطقه، میگوید که ایران تهدیدی برای جهان است؛ خیر! تهدید جهان، خود اسرائیل و حامیانش هستند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار 29/8/92 با ده‌ها هزار فرمانده بسیج سراسر کشور
 

 

 بزرگترین پهپاد راهبری ایران با نام «فُطرس» رونمایی شد که از برخی ویژگی‌های مهم نسبت به نمونه‌های قبلی برخوردار است.

 

    در کمتر از دو ماه بعد از رونمایی پهپاد استراتژیک و دوربرد «شاهد 129»، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جدیدترین (و بنا بر آنچه اعلام شد، بزرگترین) پهپاد راهبردی خود را با نام «فُطرس» رونمایی کرد.

اگرچه فناوری این پرنده‌ها تا مدتها در انحصار قدرتهای بزرگ ازجمله آمریکا قرار داشت، اما با همت و تلاش متخصصان و کارکنان صنایع دفاعی کشورمان، نیروهای مسلح ایران از سال‌ها پیش ضمن دستیابی به دستاوردهای عظیم در این زمینه، تعداد زیادی از نمونه‌های مختلف آنها را در اختیار دارد؛ نمونه‌هایی که برخی از آنها حتی در سال‌های دفاع مقدس نیز در اموری مانند شناسایی و عکسبرداری از مواضع دشمن بکار گرفته شدند.

«فُطرس» به عنوان جدیدترین عضو خانواده پهپادهای ایران، در مقایسه با نمونه های قبلی خود، نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به قله‌های تکنولوژی، در حال برداشتن گام‌های سریع و بلندی است.

مقایسه اجمالی دو نمونه اخیر (شاهد129 و فُطرس) گویای این است که این عضو جدید تا چه اندازه در شکستن رکوردهای قبلی موثر بوده و توان پهپادی نیروهای مسلح را تا چه حد افزایش می‌دهد.



ادامه مطلب ...