یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان

کارن کوایتکوفسکی روز سه شنبه در گفت‌وگو با پرس تی‌وی گفت: «من واقعا ارزشی برای این (تهدید) قائل نیستم و به شما می‌گویم چرا. کشور ما در حال ورشکستگی است. بدهی‌های بسیار زیادی داریم. استقراض زیادی داشته‌ایم و ابدا در جایگاهی نیستیم که بتوانیم به چنین تهدیدهایی جامه عمل بپوشانیم. به همین دلیل، من آن را نوعی تهدید توخالی و پوچ می‌بینم.»
جان کری، وزیر امور خارجه امریکا در جریان سفر خود به فلسطین اشغالی، ادعا کرد اگر واشنگتن به این نتیجه برسد که دیپلماسی در قبال برنامه انرژی هسته‌ای ایران شکست خورده است، در رابطه با حمله نظامی به این کشور، «تردید نخواهد کرد.»
کوایتکوفسکی گفت: «جان کری به دلیل حضور در تل آویو، به دنبال خرسند نگاه داشتن حامیان خود در اسرائیل است. این تهدید چیزی است که اسرائیلی‌ها می‌خواهند بشنوند...بنابراین، وی دست به چنین اظهاراتی می‌زند.»
وی افزود: «ما در موقعیتی نیستیم که بتوانیم این اظهارات و تهدیدها را پی بگیریم و به همین دلیل من آنها را نوعی ادبیات پوچ قلمداد می‌کنم و همچنین تصور می‌کنم خود اسرائیل هم این تهدیدها را پوچ قلمداد می‌کند که این امری خوب است.»امریکا، رژیم اسرائیل و بعضی از متحدان آنها به طور مکرر ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند. واشنگتن و رژیم اسرائیل با دستاویز قرار دادن این اتهام کذب، ایران را پی در پی با «گزینه نظامی» تهدید کرده‌اند.ایران ضمن رد اتهامات می‌گوید به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان گسترش منع سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی حق دستیابی به فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز را دارد. این کشور همچنین هشدار داده هرگونه حمله به ایران با پاسخی کوبنده روبرو خواهد شد.
 

 



ادامه مطلب ...

 دستیار سابق وزارت خزانه داری امریکا پیش بینی کرده است کشورش در ۱۱ سال آینده به علت خروج میلیون‌ها شغل تولیدی و حرفه‌ای به یک کشور جهان سومی تبدیل خواهد شد.

پاول کریگ رابرتز، نویسنده، اقتصاددان و مقاله نویس امریکایی گفت که سال ۲۰۰۴ پیش بینی کرده بود امریکا ظرف ۲۰ سال به یک کشور جهان سومی مبدل خواهد شد.

رابرتز افزود :«به نظر من ما حدودا در نیمه راه رسیدن به این جایگاه قرار داریم.»

وی تاکید کرد :«شرکت‌های امریکایی در ۲۰ سال گذشته تولید محصولات و ارائه خدمات خود را به بازارهای خارجی انتقال داده‌اند. آن‌ها در چین، هند و سایر نقاط جهان به تولید محصول و ارائه خدمات مشغولند که اختلاف زیادی از نظر هزینه نیروی کار دربردارد و در نتیجه نیروی کار امریکا به یک نیروی کار جهان سومی تبدیل می‌شود.»

رابرتز افزود :«وقتی شما مشاغل تولیدی و مشاغل خدماتی حرفه‌ای نظیر مهندسی نرم افزار را از دست می‌دهید در واقع نردبان حرکت رو به بالا را از دست داده‌اید که به افراد طبقات اقتصادی پایین‌تر اجازه می‌دهد از طریق کسب مهارت‌های حرفه‌ای به طبقه متوسط منتقل شوند.»



ادامه مطلب ...

 مقامات رژيم صهيونيستي درباره ناكامي سپر موشكي گنبد آهنين گزارش دروغ منتشر كرده اند.

«رووين بدهتسور» تحليلگر مسائل امنيتي و خلبان سابق نيروي هوايي رژيم صهيونيستي ضمن مقاله اي در روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» نوشت: «نتايج تحقيقات 2 كارشناس امنيتي اسرائيلي و يك كارشناس آمريكايي نشان مي دهد گنبد آهنين فقط 5 درصد از موشك هاي گراد فلسطيني را در جنگ اخير غزه رهگيري كرده است در حالي كه ارتش اعلام كرد 84 درصد اين موشك ها را هدف قرار داده است.»

«بدهتسور» به نقل از دكتر «تئودور بوستول» كارشناس آمريكايي افزود: اگر منظور از مقابله موفقيت آميز گنبد آهنين با موشك هاي فلسطيني، تخريب كلاهك جنگي موشك ها باشد، نسبت موفقيت اين سپر موشكي بسيار پايين است، و چه بسا 5 درصد باشد.»

در اين مقاله آمده است: «كارشناسان مزبور در تحقيقات جداگانه خود به تحليل و بررسي دهها فيلم ويدئويي از جنگ اخير پرداخته و به اين نتيجه رسيده اند كه همه گلوله هاي آتشي كه در اين فيلم ها ديده مي شود تنها ناشي از انفجار خود موشك هاي گنبد آهنين است نه اصابت به هدف.»

اين كارشناسان مي افزايند: «در پي خسارت هاي ناشي از اصابت موشك هاي فلسطيني به شهرك ها، 3200 درخواست به مسئولان براي بازسازي منازل شهرك نشينان داده شده است.» كارشناسان امنيتي بر همين اساس تاكيد كرده اند منطقي نيست كه 58 موشك (طبق آمار ارتش) اين حجم از خسارت را ايجاد كند.

به گزارش العالم، بدهتسور در بخش ديگري از اين تحليل مي نويسد: 3 كارشناس مزبور بويژه بعد از مقايسه آمار اعلام شده با آماري كه در پايان جنگ اول خليج فارس ارائه شد، در آمارهاي جديد ارتش و پليس رژيم اشغالگر ترديد كردند. اسرائيل در پايان جنگ اول خليج فارس اعلام كرد كه سامانه پاتريوت 96 درصد موشك هاي عراقي را هدف قرار داد، اما نتايج تحقيقات كارشناس آمريكايي (بوستول) در همان زمان نشان داد كه ميزان كارايي و موفقيت پاتريوت در مقابله با موشك هاي عراقي صفر بوده است.



ادامه مطلب ...
جمعه 23 فروردين 1392برچسب:شهید , صیاد شیرازی , ارتش , ایران , , :: 13:15 :: نويسنده : سروش افشار

 سلام . چند روز به واسطه یکی از دوستانم که نظامی ارتشی هستند به مراسم سالگرد شهید صیاد شیرازی دعوت شده بودم . یادش گرامی . این مطلب رو از وبلاگ ققنوس آشنا کپی کردم .



ادامه مطلب ...

 مقیم لندن بود،

 تعریف می کرد که یک روز سوار تاکسی می شود

 و کرایه را می پردازد. راننده بقیه پول را که برمی گرداند 20 پنس

اضافه تر می دهد!

 می گفت :

چند دقیقه ای با خودم کلنجار رفتم که بیست پنس اضافه را برگردانم یا نه؟

آخر سر بر خودم پیروز شدم و بیست پنس را پس دادم

و گفتم آقا این را زیاد دادی ...

گذشت و به مقصد رسیدیم .

 موقع پیاده شدن راننده سرش را بیرون آورد و گفت آقا از شما ممنونم .

پرسیدم بابت چی ؟ گفت می خواستم فردا بیایم

 مرکز شما مسلمانان و مسلمان شوم اما هنوز کمی مردد بودم.

وقتی دیدم سوار ماشینم شدید خواستم شما را امتحان کنم .

 با خودم شرط کردم اگر بیست پنس را پس دادید بیایم . فردا خدمت می رسیم!

تعریف می کرد :

تمام وجودم دگرگون شد حالی شبیه غش  به من دست داد

 

من مشغول خودم بودم در حالی که داشتم تمام اسلام را

به بیست پنس می فروختم !!!

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:, :: 16:52 :: نويسنده : سروش افشار

 

 

خبر وقوع زلزله بوشهر بدترین خبری بود که در سال 92 شنیده بودم . بوشهریهای عزیز ما را در غم خود شریک بدانید .

 شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد حدود پنج هزار هکر به پایگاه های اینترنتی رژیم صهیونیستی حمله کردند.

؛ مهمترین سایت های رژیم صهیونیستی بر اثر حمله الکترونیکی هکرها کاملاً از بین رفتند. هکرها توانستند بر بیش از پانصد پایگاه اینترنتی اسرائیل چیره شده و این سایت ها را هک کنند.

به گزارش المیادین هکرها بیانیه های شهرک نشینان صهیونیست و افسران ارتش اسرائیل را منتشر کردند.

المیادین اعلام کرد هکرهای اسرائیلی نیز در پاسخ به این اقدام دست به حمله زده اند که تاکنون حمله هکرهای اسرائیلی بی نتیجه بوده است.

این شبکه تلویزیونی گفت هکرها هم اکنون پایگاه اینترنتی وزارت امنیت اسرائیل را مورد هدف قرار دادند.

هکرهای مصری سی هزار حساب بانکی در اسرائیل را هک کرده اند.

اسرائیل برای مقابله با این حمله هکری دست به دامن فرانسه شده است و از این کشور تقاضای کمک کرده است.

المیادین افزود:هکرها توانستند سایت موساد را ببندند.همچنین آن ها بیانیه ها و اعلامیه های موجود در سایت بازرگانی و صنعت اسرائیل را پاک کردند.



ادامه مطلب ...

 هزاران تن از جوانان کشورهای مختلف عربی دیروز در اقدامی هماهنگ و طی عملیات با نام " روباه صحرا " صدها سایت اسرائیلی را در داخل و خارج این کیان غاصب هک کردند وتصاویری از شهدای فلسطینی، شهید حاج عماد مغنیه و بشار اسد رئیس جمهور سوریه را در صفحه نخست آنها قرار دادند. 
* جنبش بین المللی آنونیموس مسئول حملات سایبری ظهر یکشنبه بوده است.
* سوریه، لبنان، تونس، الجزایر، فرانسه، آلمان، مراکش، مالزی، آفریقای جنوبی و آمریکا کشورهایی بودند که حملات سایبری امروز از آنجا هدایت می شد.
* در این حمله 20هزار صفحه فیسبوک، 5000 صفحه توییتر، 654 سایت دولتی صهیونیستی و 70 شرکت هک شد و سایت های همه وزارت خانه های رژیم صهیونیستی از جمله وزارت امنیت ملی از کار افتاد.
* شبکه الکترونیکی رادارهای اسرائیل در الجلیل و جنوب فلسطین و مرز سینا نیز از جمله سایت های آسیب دیده امروز بود.
* سایت رسمی هیئت دولت رژیم صهیونیستی، حزب کادیما، بانک اورشلیم، وزارت دفاع، پلیس تل آویو،
* از کار افتادگی بورس تل آویو، و اختلال در شبکه مالی کریدیت کارد
* ورود به فضای مجازی دو شرکت اسلحه سازی اسرائیلی و دسترسی به اطلاعات آنها
* از کار افتادگی 4 بانک رژیم صهیونیستی
گزارش ها حاکی است در پی حمله  سایبری به اسرائیل، این رژیم از قبرس خواست تا کابل اینترنت خود را که تأمین کننده بخش اعظم اینترنت خاور میانه است را قطع کند. قبرس به دلیل ترس از پرداخت غرامت مالی به کشورهای منطقه، به درخواست اسرائیل پاسخ منفی داده است.



ادامه مطلب ...

 بنيامين نتانياهو: «نفرت از قوم يهود در جهان از بين نرفته است بلکه به نفرت از دولت اسرائيل تغيير شکل داده است.»

«بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل در آستانه روز گراميداشت هولوکاست گفت اسرائیل نمی تواند در مواجهه با تهديدات هسته ای ايران، به ديگران و حتی متحدان خود تکيه کند.»

 طبق  گزارش "رويترز" نتانياهو روز يکشنبه طی سخنانی در اورشليم گفت: «ما از تلاش های بين المللی برای توقف برنامه هسته ای ايران قدردانی می کنيم اما در هيچ مرحله ای سرنوشت خود را به دستان ديگر کشورها نخواهيم سپرد.»

 رويترز گزارش داده که اين سخنان نتانياهو اشاره آشکاری به آمريکا است که جان کری، وزير خارجه آن روز يکشنبه به اسرائيل سفر کرد.

بنيامين نتانياهو گفت: «نفرت از قوم يهود در جهان از بين نرفته است بلکه به نفرت از دولت اسرائيل تغيير شکل داده است.»

 شيمون پرز، رئيس رژیم صهیونیستی نيز در محل بنای يادبود قربانيان هولوکاست در اورشلیم گفت: «احساسات يهودی ستيزی هنوز در اروپا زنده است.»

 



ادامه مطلب ...

 هفته‌نامه فلسطینی«المنار» نوشت که نگرانی دولت آمریکا از تحولات خطرناک داخل عربستان سعودی بیشتر شده است زیرا این تحولات بر منافع آمریکا و نقش ریاض در بازاریابی طرح‌های آمریکا در منطقه و مشخصاً طرح‌های مربوط به تقسیم‌بندی ملت‌های منطقه و تجزیه اراضی آنها تأثیر منفی خواهد داشت. 
 
المنار به‌نقل از منابع آگاه نوشت که گزارش‌های اطلاعاتی روی میز تصمیم‌سازان در واشنگتن نسبت به وقوع کودتاهای داخلی خونین در عربستان سعودی هشدار داده‌اند.بر اساس این گزارش‌ها عربستان نوعی درگیری داخلی بین اعضای خاندان حاکم را تجربه می‌کند و در جریان این درگیری خون‌های زیادی ریخته خواهد شد تا اینکه این حوادث خونین به روی کار آمدن شخصی منجر می‌شود که می‌تواند از این حوادث خونین عبور و کشور را بار دیگر هدایت نماید.



ادامه مطلب ...

 

 

نیروهای نظامی آمریکا به همراه ناوهای جنگی خود از ترس موشک های بالستیک منطقه را ترک گفتند.

خبرگزاری رویترز در خبری نوشت: ناوهای جنگی آمریکا سواحل کره جنوبی را به خاطر افزایش تنش های اخیر بین کره جنوبی با کره شمالی ترک گفتند.

 رویترز در ادامه نوشت: رهبر جدید کره جنوبی اعلام کرده است که در صورتی کره شمالی به کشورش حمله کند، کشورش به کره شمالی حمله خواهد کرد و به احتمال زیاد سواحل ایندو کشور شاهد اصابت های موشک بالستیک قرار گیرند و این امر باعث شده است تا نیروهای آمریکا مطقه را ترک گفته بگویند.

 

کره شمالی به خاطر افزایش تنش ها بعد از آزمایش موشک هسته ای خود اعلام کرده است که می خواهد مانورهای نظامی را انجام دهد و این نشانه ای برای مخالفت با مانور های نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی است.

رویترز می نویسد: از طرفی مقامات کاخ سفید اعلام کرده اند که کره شمالی در موقعیت جنگی با کره جنوبی قرار ندارد و تغییراتی در آرایش نطامی خود انجام نداده است ولی ناوهای این کشور به خاطر دور بودن از موشکهای بالستیک منطقه را ترک گفتند.

 

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:+18, یادداشتهای قاصدک , +18, :: 16:52 :: نويسنده : سروش افشار

 + 18 





































18 - 

اينجا با این درجه هوا ديگه سرد ميشه بايد كاپشن بپوشي!!



ادامه مطلب ...

 رئیس سازمان فضایی با معرفی ماهواره هایی كه تا پایان سال 92 به فضا پرتاب می شوند، گفت: در سال 92 پرتاب 7 ماهواره در دستور کار سازمان فضایی قرار دارد که بخشی از ساخت و آماده سازی این ماهواره ها با همکاری مستقیم دانشگاهها و توسط آنها انجام می شود.




ادامه مطلب ...

  پاتریک کلاوسن، مدیر بخش پژوهش انستیتو واشینگتن در خاور نزدیک، به نقش رو به افول نفت در اقتصاد ایران پرداخته و نوشته که این تحول تازه، تلاش های غرب برای اعمال فشار به ایران از طریق کاستن از درآمدهای نفتی را، کمرنگ می کند.




ادامه مطلب ...

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح : قصد حجت‌الاسلام سعیدی ورود به مبحث دخالت یا حتی روشنگری‌ نبوده و منظورشان این بوده که سازمان‌های عقیدتی سیاسی و نمایندگی‌های ولی فقیه در نیروهای مسلح وظيفه دارند که عدم ورود نیروهای مسلح در جهت‌گيری‌های انتخاباتی را گوشزد کنند، که این همان مهندسی انتخابات است.

 



ادامه مطلب ...

 Google Earth نرم افزار شبیه ساز کره زمین به صورت ۳ بعدی جزء اولین نرم افزارهای سه بعدی سازی کره زمین به صورت کاملا واقعی بود.به طوری که ماهواره های قرار  گرفته شده در جو زمین هر چند وقت یک بار تصاویر این نرم افزار را به روز میکنند.برای اجرای این نرم افزار به صور ایده آل پیشنهاد میکنیم حتما از اینترنت پر سرعت استفاده نمایید.زیرا برای بارگزاری تصاویر با کیفیت این نرم افزار از سرورهای گوگل نیاز به سرعت بالایی دارید.همچنین این نرم افزار با کارت های گرافیکی Geforce و ATI به درستی کار میکند و شتابدهنده گرافیکی DirectX و از تکنولوژی OpenGL برای رندر کردن تصاویر استفاده مینماید. نرم افزار گوگل ارت ورژن حرفه ای قادر است نماها و ساختمان ها را به طور سه بعدی برای شما شبیه سازی کند.همچنین این نرم افزار با نرم افزار Google Skechup نیز سازگار است.تغییران زیادی در این نرم افزار نسبت به نسخه رایگان آن که قابل دانلود از خود سایت گوگل است اعمال شده که پیشنهاد میکنیم از سایت سازنده نرم افزار برای دیدن تغییرات بازدید نمایید.

 


ادامه مطلب ...
دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:یادداشتهای قاصدک , :: 15:13 :: نويسنده : سروش افشار

 مردي به نام استيو، براي انجام مصاحبه حضوري شغلي که صدها متقاضي داشت به شرکتي رفت. مدير شرکت، به جاى آن که سين جيم کند، يک ورقه کاغذ گذاشت جلوي استيو و از او خواست براي استخدام، تنها به يک سوال پاسخ بدهد.

سوال اين بود: شما در يک شب بسيار سرد و توفانى، در جاده اى خلوت رانندگى مي کنيد، ناگهان متوجه مي شويد که سه نفر در ايستگاه اتوبوس، به انتظار رسيدن اتوبوس، اين پا و آن پا مي کنند و در آن باد، باران و توفان چشم به راه کمک هستند.

يکى از آن ها پير زن بيمارى است که اگر هر چه زودتر کمکى به او نشود ممکن است همان جا در ايستگاه اتوبوس غزل خداحافظى را بخواند.

دومين نفر، صميمى ترين و قديمى ترين دوست شماست که حتى يک بار شما را از مرگ نجات داده است و نفر سوم، همسر آينده شماست که حالا با او در دوران نامزدي به سر مي بريد؛ اما خودروي شما فقط يک جاى خالى دارد، شما از ميان اين 3 نفر کدام يک را سوار مى کنيد؟ پيرزن بيمار؟ دوست قديمى؟ يا نامزدتان را؟

جوابى که استيو نوشت باعث شد از ميان صدها متقاضى، به استخدام شرکت در آيد. پاسخ اين بود: من سوئيچ ماشينم را مي دهم به آن دوست قديمى ام تا پير زن بيمار را به بيمارستان برساند، و با نامزدم در ايستگاه اتوبوس مي مانم تا شايد اتوبوس از راه برسد.



ادامه مطلب ...

 سفارت ایران در جمهوری آذربایجان،نسبت به برگزاری نشست ضد ایرانی عناصر تجزیه طلب در باکو واکنش نشان داد.



ادامه مطلب ...

 پنتاگون اعلام کرد : جنگنده ایرانی ، پهپاد آمریکایی را در خلیج فارس ، تحت تعقیب قرار داد .

پنتاگون: جنگنده ایرانی پهپاد آمریکا را در خلیج فارس تحت تعقیب قرار داد!



ادامه مطلب ...

 

امیر کبیر به علت شیوع آبله دستور داده بود که واکسن بزنند که مردم از ترس جن زده شدن از آبله کوبیدن فرار می‌کردند.

 به گزارش نامه، در سال 1264 قمری، نخستین برنامه‌ی دولت ایران برای واکسن زدن به فرمان امیرکبیر آغاز شد. در آن برنامه، کودکان و نوجوانانی ایرانی را آبله‌کوبی می‌کردند. اما چند روز پس از آغاز آبله‌کوبی به امیر کبیر خبردادند که مردم از روی ناآگاهی نمی‌خواهند واکسن بزنند. به‌ویژه که چند تن از فالگیرها و دعانویس‌ها در شهر شایعه کرده بودند که واکسن زدن باعث راه ‌یافتن جن به خون انسان می‌شود هنگامی که خبر رسید پنج نفر به علت ابتلا به بیماری آبله جان باخته‌اند، امیر بی‌درنگ فرمان داد هر کسی که حاضر نشود آبله بکوبد باید پنج تومان به صندوق دولت جریمه بپردازد. او تصور می کرد که با این فرمان همه مردم آبله می‌کوبند. اما نفوذ سخن دعانویس‌ها و نادانی مردم بیش از آن بود که فرمان امیر را بپذیرند.

شماری که پول کافی داشتند، پنج تومان را پرداختند و از آبله‌کوبی سرباز زدند. شماری دیگر هنگام مراجعه مأموران در آب انبارها پنهان می‌شدند یا از شهر بیرون می‌رفتند . روز بیست و هشتم ماه ربیع الاول به امیر اطلاع دادند که در همه‌ شهر تهران و روستاهای پیرامون آن فقط سی‌صد و سی نفر آبله کوبیده‌اند. در همان روز، پاره دوزی را که فرزندش از بیماری آبله مرده بود، به نزد او آوردند. امیر به جسد کودک نگریست و آنگاه گفت: ما که برای نجات بچه‌هایتان آبله‌کوب فرستادیم. پیرمرد با اندوه فراوان گفت: حضرت امیر، به من گفته بودند که اگر بچه را آبله بکوبیم جن زده می‌شود. امیر فریاد کشید: وای از جهل و نادانی، حال، گذشته از اینکه فرزندت را از دست داده‌ای باید پنج تومان هم جریمه بدهی. پیرمرد با التماس گفت: باور کنید که هیچ ندارم. امیرکبیر دست در جیب خود کرد و پنج تومان به او داد و سپس گفت: حکم برنمی‌گردد، این پنج تومان را به صندوق دولت بپرداز . چند دقیقه دیگر، بقالی را آوردند که فرزند او نیز از آبله مرده بود. این بار امیرکبیر دیگر نتوانست تحمل کند.

روی صندلی نشست و با حالی زار شروع به گریستن کرد. در آن هنگام میرزا آقاخان وارد شد. او در کمتر زمانی امیرکبیر را در حال گریستن دیده بود. علت را پرسید و ملازمان امیر گفتند که دو کودک شیرخوار پاره دوز و بقالی از بیماری آبله مرده‌اند. میرزا آقاخان با شگفتی گفت: عجب، من تصور می‌کردم که میرزا احمدخان، پسر امیر، مرده است که او این چنین های‌های می‌گرید. سپس، به امیر نزدیک شد و گفت: گریستن، آن هم به این گونه، برای دو بچه‌ شیرخوار بقال و چقال در شأن شما نیست. امیر سر برداشت و با خشم به او نگریست، آنچنان که میرزا آقاخان از ترس بر خود لرزید. امیر اشک‌هایش را پاک کرد و گفت: خاموش باش. تا زمانی که ما سرپرستی این ملت را بر عهده داریم، مسئول مرگشان ما هستیم. میرزا آقاخان آهسته گفت: ولی اینان خود در اثر جهل آبله نکوبیده‌اند .

امیر با صدای رسا گفت: و مسئول جهلشان نیز ما هستیم. اگر ما در هر روستا و کوچه و خیابانی مدرسه بسازیم و کتابخانه ایجاد کنیم، دعانویس‌ها بساطشان را جمع می‌کنند. تمام ایرانی‌ها اولاد حقیقی من هستند و من از این می‌گریم که چرا این مردم باید این قدر جاهل باشند که در اثر نکوبیدن آبله بمیرند



ادامه مطلب ...

  کارهای زیاد اما وقت کمی برای انجام دارید. شاید شما هم در اطراف خود افرادی را دارید که همه کارهای خود را به خوبی و بدون استرس انجام می دهند و وقت هم کم نمی آورند. آنها می توانند به خوبی خانواده، شغل، کارها و سرگرمی های خود را مدیریت کنند و در آخر هفته نیز به کارهای شخصی خود برسند. 



ادامه مطلب ...

 مرد بیکاری برای سِمَتِ آبدارچی در مایکروسافت تقاضا داد. رئیس هیئت مدیره با او مصاحبه کرد و تمیز کردن زمینش رو - به عنوان نمونه کار- دید و گفت: «شما استخدام شدین، آدرس ایمیلتون رو بدین تا فرم‌های مربوطه رو واسه‌تون بفرستم تا پر کنین و همینطور تاریخی که باید کار رو شروع کنین... 

مرد جواب داد: «اما من کامپیوتر ندارم، ایمیل هم ندارم!» 

رئیس هیئت مدیره گفت: «متأسفم. اگه ایمیل ندارین، یعنی شما وجود خارجی ندارین. و کسی که وجود خارجی نداره، شغل هم نمیتونه داشته باشه.» 
مرد در کمال نومیدی اونجا رو ترک کرد. نمیدونست با تنها ۱۰ دلاری که در جیبش داشت چه کار کنه. تصمیم گرفت به سوپرمارکتی بره و یک صندوق ۱۰ کیلویی گوجه فرنگی بخره. یعد خونه به خونه گشت و گوجه فرنگی‌ها رو فروخت. در کمتر از دو ساعت، توانست سرمایه‌اش رو دو برابر کنه. این عمل رو سه بار تکرار کرد و با ۶۰ دلار به خونه برگشت. مرد فهمید میتونه به این طریق زندگیش رو بگذرونه و شروع کرد به این که هر روز زودتر بره و دیرتر برگرده خونه. در نتیجه پولش هر روز دو یا سه برابر میشد. به زودی یه گاری خرید، بعد یه کامیون و به زودی ناوگان خودش رو در خط ترانزیت (پخش محصولات) داشت... 

پنج سال بعد، مرد دیگه یکی از بزرگترین خرده فروشان امریکا شد. شروع کرد تا برای آینده خانواده‌اش برنامه‌ریزی کنه و تصمیم گرفت بیمه عمر بگیره. به یه نمایندگی بیمه زنگ زد و سرویسی رو انتخاب کرد. وقتی صحبتشون به نتیجه رسید، نماینده بیمه از آدرس ایمیل مرد پرسید. مرد جواب داد: «من ایمیل ندارم.» 

نماینده بیمه با کنجکاوی پرسید: «شما ایمیل ندارین، ولی با این حال تونستین یک امپراطوری در شغل خودتون به وجود بیارین.. میتونین فکر کنین به کجاها میرسیدین اگه یه ایمیل هم داشتین؟» مرد برای مدتی فکر کرد و گفت: 

آره! احتمالاً میشدم یه آبدارچی در شرکت مایکروسافت... 

منبع: افکار



ادامه مطلب ...

مامور سازمان اطلاعات آمریکا در جریان بازدید محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران از نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۶ میلادی بطور تصادفی به سوی وی تیراندازی کرده است.



ادامه مطلب ...
پيوندها