یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان
برای آن‌هایی که قصد دارند در سال ۲۰۱۴ فیس‌بوک را ترک کنند، دلایلی وجود دارد. در پی به برخی از دلایل ساده اما پراهمیت اشاره شده است. فیس‌بوک پایش را تا نزدیک‌ترین حد ممکن به مغز و شخصیت افراد باز کرده است. پیش می‌آید که در گفت‌وگو با کاربران فیس‌بوک حتی آن‌هایی که ساعات زیاد و متمادی‌را در فیس‌بوک و برای سرک‌کشی به صفحات٬ عکس‌ها و اخبار و پیغام‌های دوستان‌شان می‌گذرانند بشنوی که می‌گویند "فیس‌بوک خوب نیست”. معمولا در توضیح هم می‌شنوی که وقت‌گیر است٬ مروج فضولی‌ست یا چیزهایی از این دست. خود کمپانی فیس‌بوک در ماه اکتبر اعلام کرد که نوجوانان در حال ترک فیس‌بوک هستند و ظاهرا یکی از دلایل آن‌ها هجوم مادرها و دایی‌ها و عمه‌ها به فیس‌بوک است. فیس‌بوک در مقابل سیستم پیام‌دهی خصوصی در اینستاگرام را راه‌اندازی کرد. این کار از سوی برخی تحلیل‌گران دنیای تکنولوژی اقدامی در جهت حفظ و افزایش تعداد کاربران نوجوان فیس‌بوک تلقی شد. با این‌همه و به‌رغم تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری فیس‌بوک برای نگه‌داری و افزایش میزان کاربران، دلایلی واضح و مهم نیز می‌‌توان برشمرد برای آن دسته از کسانی که هنوز در ترک فیس‌بوک تردید دارند. نشریه هافینگتون‌پست برخی دلایل را برای ترک فیس‌بوک بر‌می‌شمارد. این دلایل حتی اگر نهایتا موجب ترک فیس‌بوک از سوی کاربر نشود دست‌کم کاربر را نسبت به نقایص فیس‌بوک آگاه می‌کند. البته مسلما در مقابل دلایل ده‌ها میلیون‌کاربری که همچنان کاربر فعال فیس‌بوک هستند نیز شنیدنی‌ست.

ادامه مطلب ...
العالم - گروه هکرهای انون گوست که روز گذشته اعلام کرده بودند در روز یازدهم سپتامبر اسرائیل را هدف حمله سایبری قرار خواهند داد، به وعده خود عمل کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، انون گوست (شامگاه چهارشنبه) در صفحات خود در توییتر و فیسبوک اعلام کرد، به چهارصد سایت اسرائیلی حمله کرده است. این حملات سایبری در چارچوب «عملیات اسرائیل؛ تولد دوباره یازده سپتامبر» انجام شده است.

این گروه همچنین مدعی هک کردن سایت های خدمات رسانی اینترنتی آمریکایی از جمله آ او ال ( آمریکن آنلاین) و نت اسکیپ شده است. در سایت این گروه آمده است اطلاعات مربوط به نزیک 27 هزار ایمیل در نت اسکیپ هک و منتشر شده است.

انون گوست در این صفحه فهرست سایت های هک شده را قرار داده است.

برای اطلاع از جزئیات این حملات به صفحه انون گوست در فیسبوک و توییتر بروید. این گروه اعلام کرده فهرست کامل حملات خود را به روز خواهد کرد.

انون گوست (AnonGhost) که مخالف سیاست های رژیم صهیونیستی در فلسطین است، از اعضای خود خواسته بود امروز در عملیات سایبری به نام «عملیات اسرائیل؛ تولد دوباره یازده سپتامبر» علیه وب سایت های اسرائیلی شرکت کنند.

 روزنامه امریکایی نیویورک تایمز از آغاز موج جدید حملات سایبری به امریکا از صبح روز دوشنبه هفته گذشته 23 اردیبهشت خبر داد و نوشت : هدف این حملات نه جاسوسی بلکه خرابکاری است.

به نوشته این روزنامه، وزارت امنیت داخلی امریکا –که مسئول مبارزه با تهاجمات سایبری است- با صدور اطلاعیه ای به همه شرکت های امریکایی هشدار داده است که مراقب اوضاع باشند.

طبق اعلام مقامات آمريكايي، هدف اوليه حملات جديد سايبري شركتهاي فعال در بخش انرژي اند و هدف از اين حملات رصد راه هاي كنترل و تصرف سيستم هاي پردازش اين شركت هاست. اين مقامات هشدار مي دهند كه اين حملات تداوم خواهد داشت.

مسئولان امریکایی گفته اند نمی دانند این حملات کار دولت هاست یا کار گروه های هکری خصوصی.

يك مقام آمريكايي گفته است كه مبداء موج جديد حملات سايبري نقطه اي است در خاورميانه اما او به طور اخص به ايران و يا كشوري ديگر اشاره نكرد.

تا به حال مسئولان آمريكايي همواره چين را مبداء حملات سايبري معرفي مي کرده و گفته اند که هدف چین جاسوسي اطلاعات و ربودن اسرار تجاري جهت ارتقاي سطح رقابت خود در بازارهاي جهاني است.

این گزارش اضافه می کند: «حملات سايبري با هدف نابود كردن همه داده ها و يا دستكاري در ماشين آلات صنعتي و تصرف و يا مسدود كرد شبكه هاي انتقال انرژي و يا فرآيند صنعتي انجام مي گيرد».

کارشناسان می گویند امریکا اکنون در حالی تقریبا هر ماه با یک موج جدید از حملات سایبری رویارو می شود که بنابر اعتراف مقام های این کشور خود از مدت ها پیش از ویروس های رایانه ای برای حمله سایبری به کشورهای مختلف بویژه ایران استفاده کرده است.

به عقیده این کارشناسان که «ایران هسته ای» با آنها گفت گو کرده، برخی از حملات فعلی به امریکا بدون شک کار هکرهایی است که رمز ویروس هایی مانند استاکس نت را شکسته اند و حالا از آنها برای حمله به خود امریکا استفاده می کنند.

این کارشناسان می گویند بخش دیگر این حملات نیز از جانب رقبای صنعتی امریکا انجام می شود.



ادامه مطلب ...

 شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد حدود پنج هزار هکر به پایگاه های اینترنتی رژیم صهیونیستی حمله کردند.

؛ مهمترین سایت های رژیم صهیونیستی بر اثر حمله الکترونیکی هکرها کاملاً از بین رفتند. هکرها توانستند بر بیش از پانصد پایگاه اینترنتی اسرائیل چیره شده و این سایت ها را هک کنند.

به گزارش المیادین هکرها بیانیه های شهرک نشینان صهیونیست و افسران ارتش اسرائیل را منتشر کردند.

المیادین اعلام کرد هکرهای اسرائیلی نیز در پاسخ به این اقدام دست به حمله زده اند که تاکنون حمله هکرهای اسرائیلی بی نتیجه بوده است.

این شبکه تلویزیونی گفت هکرها هم اکنون پایگاه اینترنتی وزارت امنیت اسرائیل را مورد هدف قرار دادند.

هکرهای مصری سی هزار حساب بانکی در اسرائیل را هک کرده اند.

اسرائیل برای مقابله با این حمله هکری دست به دامن فرانسه شده است و از این کشور تقاضای کمک کرده است.

المیادین افزود:هکرها توانستند سایت موساد را ببندند.همچنین آن ها بیانیه ها و اعلامیه های موجود در سایت بازرگانی و صنعت اسرائیل را پاک کردند.



ادامه مطلب ...

 هزاران تن از جوانان کشورهای مختلف عربی دیروز در اقدامی هماهنگ و طی عملیات با نام " روباه صحرا " صدها سایت اسرائیلی را در داخل و خارج این کیان غاصب هک کردند وتصاویری از شهدای فلسطینی، شهید حاج عماد مغنیه و بشار اسد رئیس جمهور سوریه را در صفحه نخست آنها قرار دادند. 
* جنبش بین المللی آنونیموس مسئول حملات سایبری ظهر یکشنبه بوده است.
* سوریه، لبنان، تونس، الجزایر، فرانسه، آلمان، مراکش، مالزی، آفریقای جنوبی و آمریکا کشورهایی بودند که حملات سایبری امروز از آنجا هدایت می شد.
* در این حمله 20هزار صفحه فیسبوک، 5000 صفحه توییتر، 654 سایت دولتی صهیونیستی و 70 شرکت هک شد و سایت های همه وزارت خانه های رژیم صهیونیستی از جمله وزارت امنیت ملی از کار افتاد.
* شبکه الکترونیکی رادارهای اسرائیل در الجلیل و جنوب فلسطین و مرز سینا نیز از جمله سایت های آسیب دیده امروز بود.
* سایت رسمی هیئت دولت رژیم صهیونیستی، حزب کادیما، بانک اورشلیم، وزارت دفاع، پلیس تل آویو،
* از کار افتادگی بورس تل آویو، و اختلال در شبکه مالی کریدیت کارد
* ورود به فضای مجازی دو شرکت اسلحه سازی اسرائیلی و دسترسی به اطلاعات آنها
* از کار افتادگی 4 بانک رژیم صهیونیستی
گزارش ها حاکی است در پی حمله  سایبری به اسرائیل، این رژیم از قبرس خواست تا کابل اینترنت خود را که تأمین کننده بخش اعظم اینترنت خاور میانه است را قطع کند. قبرس به دلیل ترس از پرداخت غرامت مالی به کشورهای منطقه، به درخواست اسرائیل پاسخ منفی داده است.



ادامه مطلب ...

 Google Earth نرم افزار شبیه ساز کره زمین به صورت ۳ بعدی جزء اولین نرم افزارهای سه بعدی سازی کره زمین به صورت کاملا واقعی بود.به طوری که ماهواره های قرار  گرفته شده در جو زمین هر چند وقت یک بار تصاویر این نرم افزار را به روز میکنند.برای اجرای این نرم افزار به صور ایده آل پیشنهاد میکنیم حتما از اینترنت پر سرعت استفاده نمایید.زیرا برای بارگزاری تصاویر با کیفیت این نرم افزار از سرورهای گوگل نیاز به سرعت بالایی دارید.همچنین این نرم افزار با کارت های گرافیکی Geforce و ATI به درستی کار میکند و شتابدهنده گرافیکی DirectX و از تکنولوژی OpenGL برای رندر کردن تصاویر استفاده مینماید. نرم افزار گوگل ارت ورژن حرفه ای قادر است نماها و ساختمان ها را به طور سه بعدی برای شما شبیه سازی کند.همچنین این نرم افزار با نرم افزار Google Skechup نیز سازگار است.تغییران زیادی در این نرم افزار نسبت به نسخه رایگان آن که قابل دانلود از خود سایت گوگل است اعمال شده که پیشنهاد میکنیم از سایت سازنده نرم افزار برای دیدن تغییرات بازدید نمایید.

 


ادامه مطلب ...

 مرد بیکاری برای سِمَتِ آبدارچی در مایکروسافت تقاضا داد. رئیس هیئت مدیره با او مصاحبه کرد و تمیز کردن زمینش رو - به عنوان نمونه کار- دید و گفت: «شما استخدام شدین، آدرس ایمیلتون رو بدین تا فرم‌های مربوطه رو واسه‌تون بفرستم تا پر کنین و همینطور تاریخی که باید کار رو شروع کنین... 

مرد جواب داد: «اما من کامپیوتر ندارم، ایمیل هم ندارم!» 

رئیس هیئت مدیره گفت: «متأسفم. اگه ایمیل ندارین، یعنی شما وجود خارجی ندارین. و کسی که وجود خارجی نداره، شغل هم نمیتونه داشته باشه.» 
مرد در کمال نومیدی اونجا رو ترک کرد. نمیدونست با تنها ۱۰ دلاری که در جیبش داشت چه کار کنه. تصمیم گرفت به سوپرمارکتی بره و یک صندوق ۱۰ کیلویی گوجه فرنگی بخره. یعد خونه به خونه گشت و گوجه فرنگی‌ها رو فروخت. در کمتر از دو ساعت، توانست سرمایه‌اش رو دو برابر کنه. این عمل رو سه بار تکرار کرد و با ۶۰ دلار به خونه برگشت. مرد فهمید میتونه به این طریق زندگیش رو بگذرونه و شروع کرد به این که هر روز زودتر بره و دیرتر برگرده خونه. در نتیجه پولش هر روز دو یا سه برابر میشد. به زودی یه گاری خرید، بعد یه کامیون و به زودی ناوگان خودش رو در خط ترانزیت (پخش محصولات) داشت... 

پنج سال بعد، مرد دیگه یکی از بزرگترین خرده فروشان امریکا شد. شروع کرد تا برای آینده خانواده‌اش برنامه‌ریزی کنه و تصمیم گرفت بیمه عمر بگیره. به یه نمایندگی بیمه زنگ زد و سرویسی رو انتخاب کرد. وقتی صحبتشون به نتیجه رسید، نماینده بیمه از آدرس ایمیل مرد پرسید. مرد جواب داد: «من ایمیل ندارم.» 

نماینده بیمه با کنجکاوی پرسید: «شما ایمیل ندارین، ولی با این حال تونستین یک امپراطوری در شغل خودتون به وجود بیارین.. میتونین فکر کنین به کجاها میرسیدین اگه یه ایمیل هم داشتین؟» مرد برای مدتی فکر کرد و گفت: 

آره! احتمالاً میشدم یه آبدارچی در شرکت مایکروسافت... 

منبع: افکار



ادامه مطلب ...

دیپلماسی عمومی 

مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که جامعه اطلاعاتی این کشور هنوز به این نتیجه نرسیده که رهبران ایران تصمیم به ساخت سلاح هسته‌ای گرفته‌ باشند.

 «جیمز کلاپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی به کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا به ارایه ارزیابی جامعه اطلاعاتی این کشور از «تهدیدات جهانی» پرداخته است.

بخشی از این گزارش که روز سه شنبه منتشر شده، به موضوع ایران و حزب‌الله لبنان پرداخته و با تکرار اتهامات بی‌اساس گذشته علیه ایران، مدعی می‌شود: نقشه نافرجام سال ۲۰۱۱ برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن نشان داد که ایران ممکن است تمایل بیشتری برای استفاده از فرصت‌ها برای حمله به ایالات متحده در واکنش به احتمال حمله به نظام این کشور، داشته باشد. ایران همچنین بازیگری نوظهور و تهاجمی در عرصه سایبری است. به هر حال ما در ارزیابی خود مبنی بر این که ایران ترجیح می‌دهد از تقابل مستقیم با آمریکا خودداری کند، تغییری نداده‌ایم چرا که حفظ نظام اولویت ایران است.

 



ادامه مطلب ...

نماد س ک س در فیس بوک 

شاید برایتان جالب باشد که مدیر و وبسایت پربازدیدترین وبسایت جهان یعنی فیس بوک عضو انجمن بی خدایان میباشد،و جز50نفر معروف جهان که منکر وجود خداوند هستند نیز است...در فیس بوک رازهای فراماسونری و شیطان پرستی بسیار زیاد بوده است و ما چند نماد مخفی در فیس بوک را برایتان مهیا کردیم.

http://funparsi.rozblog.com/post/161



ادامه مطلب ...

 امکان پخش شایعه در مواقع خطیر، همچون ساعات نزدیک به جنگ، انتشار شایعاتی پیرامون فوت رهبران، سقوط مناطق، تسلیم شدن نیروها و یا در مواقع اعتراضات خیابانی، پخش شایعات حول مسائلی همچون تجاوز، آمار کشته شدگان، به مخالفین پیوستن نیروهای ها امنیتی و یا شایعه های اقتصادی مانند 5000تومان شدن بنزین بعد از عید از جمله این تهدیدات است.

 فیس بوک یک شبکه اجتماعی مجازی است که در سال2004 میلادی پدید آمد، اهداف اولیه این شبکه دوستیابی، تقویت روابط دوستانه و به اشتراک گذاشتن اطلاعات اعلام شد.

 



ادامه مطلب ...

  بسیاری از کاربران اینترنت داخل کشور برای گذشتن از سد سایتهای مسدود و فیلتر شده به سراغ نرم افزارهای فیلترشکن، سایتهای پروکسی و همچنین وی پی ان رفته و این رجوع کاربران به این روشهای عبور از فیلترینگ، باعث رشد فزاینده فروش اکانتهای VPN و نرم افزارهای فیلترشکن شده است به نحوی که رئیس پلیس فتا چندی پیش آمار استفاده کنندگان کاربران ایرانی از VPN را حدود 30 درصد اعلام کرد.




ادامه مطلب ...

 ایران 

اندیشکده «شورای آتلانتیک» در گزارشی به قلم «نیکول پرلوروث»، «دیوید سنگِر» و «مایکل اشمیت» نوشت: گرچه مهارت سپاه سایبری تازه تاسیس ایران هنوز مورد تردید است، اما هکرهای ایرانی توانستند با تخریب ۳۰ هزار رایانه متعلق به شرکت آرامکو عربستان (بزرگ‌ترین تولید کننده نفت در جهان) در اوت گذشته و جایگزین نمودن محتویات آن‌ها با تصویر پرچم مشتعل آمریکا، در میان اهل فناوری اعتبار کسب کنند.




ادامه مطلب ...

 

 

 یکی از قوی ترین فیلتر شکن های جدید 

-دانلود با لینک مستقیم
-  vpn ساکس رایگان برای شما
-باسرعت بالا و قابلیت اپدیت

قبل همه چیز معایب فیلتر شکن ها را بنویسیم:
-زمانی که شما از فیلترشکن استفاده میکنید انگار که در خانه شما باز است و هر رهگذر میتواند به راحتی وارد ان شود.
 
-تمام مطالب کامپیوتر شما بدون اینکه خودتان بفهمید کپی میشود!!
 
-فیلتر شکن قوی خیلی خیلی خطرناک هستند بطوری که کمتر 5دقیقه تمام هارد شما و اطلاعات خصوصی شما کپی در 
وزارت جاسوسی کشورهای استعماری میشود 



ادامه مطلب ...

 در قانون وضع شده به وسیله "سازمان امنیت ملّی آمریکا" به وضوح تصریح شده است که مامورین کنترل مرزها می‌توانند بدون هیچ اخطار و دلیلی، به جستجو در وسایل الکترونیک مسافران از جمله لپ‌تاپ، گوشی‌همراه، تبلت، دوربین و غیره بپردازند و اطلاعاتی را که می‌خواهند برداشته و در صورت نیاز دستگاه فرد را ضبط کنند.

سازمان امنیت ملّی آمریکا چگونه از دو سوم مردم کشورش جاسوسی می‌کند



ادامه مطلب ...

امروزه اسرار تجاری و اقتصادی براي دولت‌ها و سازمان‌های جاسوسی، از اسرار نظامي اهميت بيشتری يافته است. به همين جهت جاسوسي اقتصادي روز به روز شدت گرفته و روش هاي تازه‌ای برای كسب اخبار و اطلاعات مفيد به كار گرفته می‌شود.

در اين راه كسب اطلاع از توانمندی‌های دشمن كم اهميت‌تر از اطلاع از نیروهای دشمن نيست، بلكه كسب اطلاعات پيرامون تجهيزات و ابزار موجود در كارخانجات صنعتی كشورهای دشمن، اهميت بيشتری از كسب اطلاع از تعداد و نوع و كيفيت كار تانك‌های دشمن پيدا كرده است. از اين نظر می‌توان گفت سازمان‌های جاسوسی مأموريت دارند كه آنچه را كشورها با جنگ نتوانستند به آن برسند، با عمليات جاسوسی به انجام برسانند.

"شفايوز" مؤلف كتاب «دوستان جاسوس» به ايجاد بخش جاسوسی توسط شركت موتورولای آمريكا اشاره كرده و می‌نويسد: اين شركت تحت عنوان‌های مختلف، مشغول جمع آوری اطلاعات فنی و اقتصادی از كشورها و كمپانی‌های رقيب است. در اين راستا شركت‌های زيمنس و داسا و مجموعه رانيميتال و هوخست و باير و فيبا در آلمان از اهداف مهم دستگاه‌های جاسوسی آمريكا و اروپا هستند.

در گزارشی كه بخش ضدجاسوسی سازمان اطلاعاتی فرانسه منتشر كرده، آمده است: آمريكايی‌ها جاسوسی اقتصادی را هدف اول خود قرار داده اند.

اما شاید گفتن این مطلب نیز خالی از لطف نباشد که حملات جاسوسی سایبری اقتصادی را می‌توان به 2 بخش کلّی تقسیم کرد؛ یکی حمله به زیر ساخت‌های صنعتی که بخش اعظمی از اقتصاد کشورها را تشکیل می‌دهند و دیگری حمله به منابع تجاری و اقتصادی که می‌توان بانک‌ها و شرکت‌های تجاری را مهم‌ترین آن‌ها دانست.

استاکس‌نت

نام استاکس‌نت نامی آشنا برای ایرانیان می‌باشد که در دسته‌بندی اول حملات اقتصادی قرار می‌گیرد اما شاید بسیاری از هموطنان عزیزمان حتی پیشینه و نحوه شیوع آن در دنیا و علی‌الخصوص ایران را ندانند.

استاکس نت نوعی کرم پیچیده کامپیوتری است که در سال 2010 از طریق حفره‌های امنیتی موجود در ویندوز مایکروسافت شیوع پیدا کرد و تجهیزات و نرم‌افزارهای صنعتی شرکت زیمنس را هدف قرار داد. این اولین باری نبود که سیستم‌های صنعتی مورد حمله قرار می‌گرفت ولی اولین بدافزاری بود که به جاسوسی از سیستم‌های صنعتی می‌پرداخت و سعی در تخریب آن‌ها داشت و بدین منظور حاوی فایل‌های آلوده‌ای بود که قابل برنامه ریزی بودند.

سیمانتک در گزارش خود در مورد این بدافزار اعلام کرد که %60 رایانه‌هایی که بدین بدافزار آلوده شده‌اند در ایران قرار دارند. آزمایشگاه کاسپر‌اسکای اعلام کرد که این حمله "تنها می‌تواند به وسیله حمایت‌های دولتی و از سوی کشور و یا کشورهایی صورت گرفته باشد."

"میکو هیپونن"؛ مسئول تیم تحقیقاتی شرکت امنیت آی‌تی "اف-سکیور" نیز، درگیر بودن دو کشور اسرائیل و آمریکا را در پروژه استاکس نت محتمل دانست. اما بعدها مقامات و کارشناسان هر دو کشور در مصاحبه‌های خود به این امر اذعان کردند که این حمله از سمت آن‌ها برنامه ریزی و اجرا شده است.

مصاحبه‌های "گری سامور" مشاور ویژه اوباما در امور نظامی، در برنامه Need To Know شبکه پی‌بی‌اس و اظهار خوشحالی او از این حمله و نیز صحبت‌های "گابریل اشکنازی" فرمانده ستادکل فرماندهی و عملیات ارتش اسرائیل در جشن بازنشستگی‌اش همگی شاهد و مهر تائیدی بر این مطالب بود.

اما علی‌رغم تمامی این تلاش‌ها و عناد این دو کشور، کارشناسان و دانشمندان این نظام به خوبی توانستند با این تهدید مقابله کنند و هدفی که آمریکا و اسرائیل شعار آن را می‌دادند را نقش بر آب کردند و آن هدف، به خوبی در این جمله از جانب خود آن‌ها اذعان شده است: " هدف ما از این حمله این بود که ایرانیان به این مطلب پی ببرند که مهندسین آن‌ها نمی‌توانند تاسیسات غنی سازی اورانیومشان را راه اندازی کنند."

در ادامه ویدئویی را مشاهده می‌کنید که حدودا یکسال بعد از شیوع ویروس استاکس‌نت تولید شده است در ابتدا به بیان توضیحاتی در مورد  میزان تخریب و خطرناکی ویروس استاکس‌نت‌، قابلیت‌هایی که دارد و نیز مختصری از مشخصات فنی آن می‌پردازد. سپس نوع بدافزارهایی که این ویروس از آن‌ها تشکیل شده است را توضیح می‌دهد و نحوه ورود آن‌ها به سیستم‌هایی رایانه‌ای و استفاده از حفره‌های امنیتی را تشریح می‌کند و تاکید می‌کند که این ویروس تا به هدف نهایی خود نرسد، غیر فعال می‌ماند.

در ادامه به این مطلب اشاره می‌کند که این ویروس اسلحه‌ای سایبری است که برای از کار انداختن تاسیسات هسته‌ای ایران طراحی شده است.

سپس شواهدی را مبنی بر درگیر بودن دو کشور اسرائیل و آمریکا ارائه می‌کند و ویدیو را با طرح این سوال ادامه می‌دهد که شاید مهم‌تر از این مطلب که این ویروس را چه کسی طراحی کرده است‌؛ این مطلب باشد که، چه کسی این ویروس را طراحی مجدد خواهد کرد؟ در این رابطه شواهدی را نیز مبنی بر وجود منابع )سورس) این کد در یوتیوب ارائه می‌کند

 

 آرون شوارتز چندی پیش از ایران حمایت کرده بود و همچنین از حملات سایبری آمریکا علیه ایران، باراک اوباما و جنگ‌افروزی‌هایش شدیدا انتقاد کرده بود، به طرز مشکوکی جان سپرد.


 آرون برنامه‌نویسی را از کودکی شروع کرده بود و در نوجوانی هنگامی که تنها 14 سال سن داشت یکی از پدیدآورندگان نسخه اولیه آر.اس.اس (RSS) بود. کمی بعد در دانشگاه استنفورد پذیرفته شد، اما هنوز یک سال بیشتر نگذشته بود که از ادامه تحصیل انصراف داد و در وبلاگ خود نوشت: (به نظرم محیط دانشگاه چندان علمی نیامد و بیشتر بچه‌ها ابداً به تحصیلشان اهمیت نمی‌دادند.)

بعد از این مرحله، شوارتز به پایه‌گذاری شبکه اجتماعی ‪و خبری رِدیت کمک کرد که در نهایت در سال ۲۰۰۶ توسط کُنده نَست، ناشر بزرگ بین‌المللی، خریداری شد

آرون شوارتز پس از این دوره موفقیت، تمام وقت خود را به مبارزه سایبری اختصاص داد و خیلی زود به جمع فعالان مدافع آزادی اینترنت و مخالف سانسور در فضای مجازی پیوست و شرکتی را تأسیس کرد که حوزه فعالیتی آن مبارزه علیه سانسور اینترنتی بود. شوارتز در سال ۲۰۱۱ به اتهام دستبرد به سیستم‌های رایانه‌ای دولتی و سرقت اسناد تحت حفاظت در شهر بوستون آمریکا بازداشت شد.

تنها دو سال بعد، پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا (اف بی آی) بار دیگر آرون شوارتز را مورد بازجویی قرار داد. اتهام او این بار هک کردن سامانه دولتی دادگاه فدرال و انتشار اینترنتی میلیون‌ها سند این دادگاه بود.

آرون شوارتز در سیزدهم مهرماه  ۱۳۸۸، پرونده دادگاهی خود را از طریق اینترنت منتشر کرد که در آن تنها نام مأموران و اطلاعات شخصی خود را قلم گرفته بود. بر اساس این پرونده اتهام او انتشار غیرقانونی ۱۸ میلیون صفحه سند به ارزش تقریبی ۱.۵ میلیون دلار بوده است. آرون از این پرونده به عنوان سند افتخار یاد می‌کرد و درباره‌اش نوشت: (همان‌طور که امیدوار بودم، نتیجه واقعاً دلچسب از آب درآمد)

شوارتز علاوه بر تحصیلات نیمه‌تمام در دانشگاه استنفورد، یک دوره تکمیلی در زمینه فساد سازمانی در مرکز اخلاق دانشگاه هاروارد نیز گذرانده بود.

آرون شوارتز در جلسه سال گذشته بازپرسی همه اتهام‌ها را رد کرده بود و قرار بود ماه آینده دوباره در دادگاه حاضر شود.

مجله «پی‌سی‌ورلد»، فهرست اتهام‌ها علیه آرون شوارتز را به حدی دانسته بوده که در صورتی که زنده می‌ماند و دادگاه رأی به محکومیتش می‌داد، تا ۳۵ سال زندان و یک میلیون دلار جریمه در انتظارش می‌بود.

نکته جالب در خبر خودکشی این نابغه 26 ساله که فعالیت‌های او نشان دهنده نشاط ، هیجان و روحیه بالای او بود ، انتشار هماهنگ و برنامه‌ریزی شده تمام رسانه‌های خبری مطرح خارجی و فارسی زبان وابسته به غرب بود.


مرگ مشکوک نابغه اینترنتی طرفدار ایران

مرگ مشکوک نابغه اینترنتی طرفدار ایران

مرگ مشکوک نابغه اینترنتی طرفدار ایران

با نگاهی کوتاه به تیتر‌ها و متن خبر خودکشی آرون در شبکه‌ها و سایت‌ها متوجه می‌شویم که به مخاطبان اینگونه القاء می‌شود که آرون دچار افسردگی و اختلال روانی شدید بود.

در حالی‌که ما در گذشته شاهد چنین سیاست‌هایی بوده‌ایم، چنانکه کسانی منتقد به سیاست‌های آمریکا و اسرائیل باشند بعد از مدتی ناگاه دچار افسردگی شدید می‌شوند و او را بعد از مدتی در خانه شخصی خودش حلق آویز پیدا می‌کنند.

حال اگر این اتفاق در کشور ما می‌افتاد پای تمامی نهاد‌ها، انجمن‌های حقوق بشری و رسانه‌های خبری به این مساله باز می‌شد و با پوشش و پیگیری گسترده، و از طریق ارتباط با اعضای خانواده وی و کارشناسان دم دستی خود این خبر را پوشش می‌دادند.

چه بهتر که رسانه‌های مستقل و انجمن‌ها و نهادهای غیر وابسته حقوق بشری، مرگ مرموز این خبر را پیگیری و پوشش دهند تا نحوه مرگ این نابغه مانند افراد دیگری همچون ادواردو آنیلی و ده‌ها نفر دیگر دفن‌ و به فراموشی سپرده نشوند.

 

 مستند "شكارچي در دام" روايتي است كه در آن سربازان گمنانم امام زمان(عج) بار ديگر قدرت خود را به رخ دشمنان قسم خورده كشيده و جاسوس اعزامي سيا را به دام انداختند.

 
‌جاسوسی یکی از مصادیق بارز اقدام علیه امنیت ملی یک کشور بوده و به صورت سازمان یافته و فراملی سعی در سرقت اطلاعات حیاتی یک کشور دارد.
 
هر چند جاسوسی قدمتی دیرینه در تاریخ کهن ایران اسلامی دارد ولی به عمر همین اقدام زشت، بودند و هستند کسانی که از کیان و شریعت کشورشان دفاع کرده و این مهم بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به اوج خود رسیده است به طوری که در مستند "شکارچی در دام "به گوشه‌ای از اقدامات پیروزمندانه سربازان گمنام امام زمان‌(عج) اشاره شده است. 
 
در این مستند ماجرای دستگیری جاسوسی تشریح شده  که شرح مکتوب آن گویای این مطلب است.
 
"متی والوک" مجری طرح جدیدی سازمان جاسوسی آمریکاست که با هوشمندی سربازان گمنام امام زمان(عج) به سرنوشت دیگر جاسوسان این حلقه گرفتار می‌شود. 
 
 
 لازم به ذکر است؛ قبل از وی نیز بسیاری قصد داشتند که از طرق مشابه در کشورمان دست به اقدامات جاسوسانه بزنند. که "استفان ریموند" متولد 1967 با تابعیت آمریکایی و "مارک آنتونی وندیار" متولد 1958 با تابعیت آفریقای جنوبی از جمله آنها هستند. 
 
این دو جاسوس وابسته به سازمان اطلاعاتی آمریکا CIA هستند که در لباس پژوهشگران حوزه محصولات بیوتکنولوژی وارد کشورمان می‌شوند و آنها می‌دانند که ایران بیش از یک دهه است که دستاوردهای مهمی را در این حوزه بدست‌ آورده است. 
 
این دو نفر از طریق حضور و حتی برگزاری همایش‌های علمی در کشورمان با هزینه خود اقدام به شناسایی نخبگان علمی کشورمان در حوزه بیوتکنولوژی کرده و اسامی آنها را در اختیار سرویس جاسوسی آمریکا قرار می‌دادند.
 
مهره سوم CIA "فیصل" نام داشته و مردی مراکشی تبار است که در حوزه IT تحصیل کرده و با ورود به ایران قصد دارد تا نخبگان علمی حوزه طراحی و ساخت نرم‌افزار و سخت‌افزارهای رایانه‌ای را شناسایی کرده و درصد پیشرفت آنها را به دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا ارائه دهد، قرار بود وی در تهران شرکتی پوششی راه‌اندازی کند که در واقع پایگاه غیررسمی اطلاعاتی برای جاسوسی‌هایش باشد. 
 
"هریو ماچروزا"، مهره‌ی دیگری است که دارای تابعیت یکی از کشورهای شرقی آسیا بوده و سعی داشت در پوشش فعالیت‌های علمی در ایران اطلاعات محرمانه و ذی‌قیمتی را از برنامه‌های هسته‌ای کشورمان جمع‌آوری کند و آنها را در اختیار سرویس‌های جاسوسی غرب قرار دهد.
 
مهره بعدی حلقه سازمان جاسوسی آمریکا یعنی سیا "داگلاس فرناندز" متولد 1962 و با تابعیت مالزیایی است. 
 
این فرد که یک مسیحی مالیزیایی‌تبار است برای کسب اعتماد هموطنان در کشور، خود را به نام "علی عبدرانی" معرفی می‌کند. 
 
حوزه فعالیت‌های وی علاوه بر رصد دستاوردهای هسته‌ای کشورمان شامل جمع‌‌آوری اطلاعات پیرامون پروژه‌های نظامی ایران نیز می‌شد. 
 
او می‌دانست که قطار پیشرفت کشور در حوزه‌های علمی در حال شتاب گرفتن است و همین موضوع موجبات اعزام وي توسط سازمان جاسوسی آمریکا به ایران را فراهم کرده است. 
 
شگرد وی برای برقراری ارتباط با هدف‌هایش که اسامی آنها را در اینترنت پیدا کرده، ترتیب دادن یک قرار کاری در داخل ایران است تا با پوشش همکاری‌های تجاری، دانشمندان کشورمان را مورد شناسایی و تخلیه اطلاعاتی قرار داده و حتی اسامی بعضی از آنها را به منظور حذف فیزیکی و ترور در اختیار ترویست‌های غربی قرار دهد، اما با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) همانند چند فرد قبلی که مدتی تحت نظر و رهگیری دستگاه اطلاعاتی کشورمان بودند شناسایی و دستگیر می‌شوند تا ماموریتی که مي‌رفت موجبات آسیب در ساختارهای حفاظت شده کشورمان ایجاد کند، اجرایی نشده پایان یابد. 
 
اما بازگردیم به جاسوس اصلی این مستند که "متی والوک" نام داشته به عنوان فرستاده ویژه سیا در ایران فعالیت می‌کرد. ‌
 
همه چیز با یک ایمیل کاری آغاز شد، ایمیلی که از شما دعوت می‌کند با ورود به یک پروژه مهم تحقیقاتی صاحب به اصطلاح شغلی پردرآمد شوید. 
 
متی والوک در این خصوص می‌گوید "از سال 2008 بود که با راه انداختن یک سایت کاریابی به نام (این جی آر) تونستم با شرکت‌های مهم اروپایی قراردادهایی را ببندم و نیروهای متخصص را هم متقابلا برای آنها معرفی کنم،در دسامبر 2009 شخصی که خودش رو "استیون لوگانو" معرفی کرد از طریق ایمیل رسمی کمپانی (پریزما) با من ارتباط برقرار کرد و گفت که قصد همکاری دارد،در دیدارهای اول من با او، متوجه شدم که اسم واقعی او "استیو لوگانو" نیست و اون یک افسر ارشد اطلاعاتی CIA است که قصد اجرای یک پروژه بسیار گسترده اطلاعاتی رو در ایران دارد".
 
هدف او آشکار است، "متی والوک" مجری طرح جدید سازمان جاسوسی آمریکا CIA سیا برای نفوذ در لایه‌های نخبه کشورمان است تا از این طریق اطلاعات ذی‌قیمتی را از پیشرفت‌های علمی ایران به دست آورد، اما همانند سایر مهره‌های گرفتار شده این حلقه که ذکر آنها رفت در چنگال عقاب‌گونه سربازان گمنام امام زمان(عج) گرفتار آمد.
 
"متی والوک" جاسوس سازمان اطلاعاتی آمریکا در مدتی قریب به یکسال اطلاعات ارزشمندی را پیرامون ایران و وضعیت علمی آن جمع آوری کرده و عازم پاریس می‌شود تا با افسر ارشد CIA دیدار کند. 
 
 
پاریس، ژانویه 2010
 
لابی یکی از هتل‌های پاریس محل اولین جلسه توجیهی جاسوسی اعزامی با افسر ارشد آمریکایی است. 
 
"متی والوک" در این خصوص می‌گوید: "بعد از ملاقات پاریس هر وقت به لوگانو زنگ می‌زدم می‌گفت قطع کن و فقط با ایمیل با من تماس بگیر، در آخرین ایمیل‌های که به من داد گفت وقت آن است که با کسانی که آنها را در ایران شناسایی کردي ارتباط نزدیکتر بگیری و حتی اگه لازم باشه به ایران هم بری، من هم با یکی از آنها که تونسته بودم بیشتر جذبش کنم هماهنگی‌های لازم را انجام دادم".
 
در ادامه شخصی ایرانی که فریب جاسوس‌بازی "متی والوک" را خورده است توضیح می‌دهد: " توی شرکت‌های نرم‌افزاری کاری می‌کردم به عنوان تحلیل‌گر، به عنوان راه‌اندازی سیستم‌های نرم‌افزاری، یه ایمیلی برای من اومد، ایمیلی که برای من اومد نوشته بود یک فرصت استخدامی و کاملا انگلیسی بود و توضیح داده بود که اسمش "متی والوک" و یه شرکتی هست توی اسلواکی، توی قلب اروپا، شرکت کاریابی بین‌الملی هستیم".
 
الف.ش که از ماهیت جاسوس مآبانه "متی" بی خبر است و از سوی دیگر با وعده‌های وسوسه‌کننده او مواجه شده سعی می‌کند همکاری‌اش با او را بیشتر کرده و در زمینه شناسایی نخبه‌های علمی و صنعتی کشورمان با او حداکثر تعامل را داشته باشد. 
 
این شخص در ادامه می‌افزاید:"کاری که توضیح داده بود این بود که در مرحله اول، در وهله اول اینها یه نفر رو می‌خوان به عنوان محقق در زمینه IT، ولی نوشته بود برای اینکه ما نفر در واقع مورد نظرمون رو انتخاب کنیم، ما چند مرحله مصاحبه داریم، یکسری مصاحبه روی اینترنت داریم که از طریق نرم‌افزار "اسکایپ" انجام می‌شد، یکسری مصاحبه بین بین 10 الی 15 نفر، بعد از این‌ها ما 5 نفر رو انتخاب می‌کنیم، 5 الی 6 نفر رو انتخاب می‌کنیم، می‌آئیم تهران باهاشون مصاحبه می‌کنیم توی تهران، اونایی که از مصاحبه دوم هم قبول شدن 1 الی 3 نفر رو می‌ریم اسلواکی ان جی ار ساوشن. اس کی یا همون اسلوک بود،می‌تونی به سایت ما مراجعه کنید و همه اطلاعات درباره شرکت ما و همچنین کارای ما رو ببینی، گفت من 2 ماه بعد بیایم ایران و اینجوری با شما مصاحبه خواهد کرد". 
 

تهران آوریل 2010
 
"متی" وارد ایران می‌شود و روی سوژه‌های خود متمرکز می‌شود، سوژه‌های که قرار است آنها را تست کرده و پس از تایید آنها را به "استیو لوگانو" افسر آمریکایی معرفی کند. 
 
"متی والوک" در ادامه می‌افزاید: "برای رد گم کردن چند بار به الف.ش گفتم فقط تو مورد تائيد ما نیستی و قرار  که با چند نفر دیگر هم ارتباط برقرار کنیم، اما به این نتیجه رسیده بودم که وعده‌های مالی و تحصیلی که به اون داده بودیم خیلی روی او تاثیر گذاشته بود و این موضوع یک پوئن مثبت برای ما بود، چرا که حالا می‌توانستم او را به لوگانو معرفی کنم".
 
"متی والوک" در ادامه می‌گوید:"فقط به فکرم این بود که می‌تونیم در واقع همکاری، اگه من رو انتخاب بکنند می‌تونم ادامه تحصیل بدم، می‌تونم کاری کنم، پول خوبی در بیاورم، به این مسائل فقط فکرم مشغول بود، ایشون بعدا یک تستی به من داد، تست هوش بود، تست هوش ریاضی بود، کاملا اشکال ریاضی بود، گفت 20 دقیقه وقت داری اینو پر کنی و توی این بیست دقیقه با مترجم من رفت پایین، گفت ما میریم خیابان قدم بزنیم برگردیم، رفتن و درست سر 20 دقیقه اومد و اون تست هوش رو از من گرفت، از من تشکر کرد، گفت من این نتایج رو می‌برم به اسلواکی و در اسلواکی من اینها رو در واقع با کارفرما در میان می‌گذارم اگر شما یکی از موارد باشید به شمار خبر میدم، دعوتنامه می‌فرستیم، تشریف بیارین".
 
"متی" به اسلواکی باز می‌گردد تا این خبر خوش را به استیو لوگانو اطلاع دهد، اما وی تماس‌های او را پاسخ نداده و پس از مدتی با ایمیلی به وی دستور راه‌اندازی سایتی جدید با عنوان "یونیک سالوکشن را می‌دهد تا فاز دوم پروژه شناسایی سوژه‌های تایید شده کلید بخورد. 
 
"متی والوک" در این رابطه می‌افزاید:"لوگانو اسم یک استاد دانشگاه ایرانی را به من داد و گفت از طریق عاملی که پیداش کردم باهاش ارتباط بگیرم، اون هم به سرعت".
 
این فرد یکی از پژوهشگرانی است که ابتدا فریب وعده‌های متی والوک جاسوسی اعزامی CIA را می‌خورد اما با روشنگری‌های به هنگام و توجيه‌اش نسبت به دامی که قرار بود در آن گرفتار شود به موقع از این راه باز می‌گردد. 
 
پژوهشگر مذکور خود در این زمینه می‌گوید: "اواخر سال 90 ایمیلی از طرف "متی" نماینده شرکت یونیک سالوشن برای همکاری دریافت کردم، بعداز چند بار تماس ایمیلی و تلفنی قرار شد در کشور اسلواکی با همدیگر قرار مصاحبه داشته باشیم، اولش اعتماد نکردم چون طرف خارجی بود، معلوم نبود و چکاره‌س، بعدها "متی" از طریق فردی که توی تهران مقیم بود دوباره با من تماس گرفت که این بار اعتماد کردم چون این فکر کردم شرکت سالوشن یک شرکت معتبر و توی تهران نمایندگی دارد".
 
الف.ش ادامه می‌دهد: " این آقای "متی" سریعا برگشت جواب داد توی ایمیل به من که یکی از این نفرات رو ما روزمه‌شو رو همونطور که می‌دونید تو رو پیدا کرده بودید و ایشون به نظر ما گزینه مناسبیه، ما باهاش در ارتباط بودیم و اولش تمایل نشون داد که بیاد ولی با توجه به اینکه من یک اتفاق ورشی برام افتاد و 3 ماه توی بیمارستان خوابیدم ارتباطم قطع شد الان هر چقدر زنگ می‌زنم یا اینکه در واقع ایمیل می‌زنم جواب نمیده، ببین می‌تونی اینو برای ما هندل کنی، این خیلی مهم برای سرمایه‌گذاری که بیاد در واقع اسلواکی، میتونی باهاش صحبت کنی، توضیح بدی این پروژه، یه پروژه بین‌المللی پژوهشی هیچ مشکلی نداره و ایشون فقط میان در واقع تو اسلواکی، ما هزینه‌هاشو میدیم، ویزاشو میدیم، دعوتنامه، همه کاراشو انجام می‌دیم بعد بابت این کار حق و حقوقی هم بهشون می‌دیم".
 
براتسلیوا-اسلواکی سپتامبر 2011
 
 "متی" در ادامه توضیح می‌دهد: "پس از برگشتن من به اسلواکی لوگانو با من سریعا تماس گرفت و گفت براتسلیوا جای خوبی نسبت، باید جلسه توی اتریش برگزار شود."
 
پژوهشگر فریب خورده ادامه می‌دهد: " اوایل سال 90 رفتم اسلواکی، اونجا بود که برای اولین بار با این‌ها ملاقات کردم نمی‌دونستم، اما مثل اینکه "متی" با افسر اطلاعاتی آمریکا که اسمش لوگانو بود قرار گذاشته بودند که محل ملاقات را از براتسلیوا به وین نقل بدهند نهایتا من و "متی" و اون افسر اطلاعاتی آمریکا در وین همدیگر رو ملاقات کردید."
 
کار آنها منحصرا تکنولوژی صنایع غذایی نبود، آنها کم کم از این طریق سعی داشتند که راه را برای ورود به عرصه علمی ایران باز کرده و در ادامه با دانشمندان و پژوهشگران هسته‌ای کشور نیز ارتباط بگیرند".
 
"متی" اینگونه توضیح می‌دهد: "بعد از برگزاری موفق این جلسات در وین لوگانو افسر ارشد اطلاعاتی آمریکا به من گفت با دو تا استادهای دانشگاه ایران که در دانشگاه‌های مهمی تدریس می‌کنند ارتباط بگیرم. این دو نفر در پروژه‌های هسته‌ای ایران هم فعال بودند."
 
و در ادامه پژوهشگر مورد نظر می‌افزاید:" اون افسر اطلاعاتی به من گفت که شرکتی که در آن کار می‌کند به دنبال استخدام متخصص‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف فنی است، می‌خواد که آنها را در پروژه‌های بهداشتی و صنایع غذایی استفاده کند، از من خواستند که من به متخصصان ایرانی در حوزه‌های مکانیک را شناسایی کنیم اطلاعات مربوط به تلفن- ایمیل-موفقیت شغلی، رزومه‌های کاریشان مراجعه کنم این اطلاعات را به متی بدهم،قرار بود این افراد را انتخاب کند لیست نهایی را به من بدهد تا من هم با اون‌ها ارتباط اولیه برقرار کنم، همین که یک جلسه‌ای رو بگذارم تا این افراد ایرانی با متی با همدیگر یک ملاقاتی داشته باشند".
 
رابط "متی" و پژوهشگر می‌گوید: " گفت که اصلا نمی‌خواد با کسی صحبت کنی، بذار من بیام ایران، خودم میام ایران مشخص می‌کنم، توی آگوست یعنی توی شهریورماه، تو رو آموزش می‌دم که چه جوری مصاحبه کنی، تیم تو تشکیل بدی آقای ... فقط به عنوان یه محقق باشه کار کنه".
 
پژوهشگر فريب‌خورده می‌افزاید: "لوگانو افسر اطلاعاتی آمریکا در این جلسه 4 تا اسم از متخصصان ایرانی را به من داد که برای شروع با آنها ارتباط بگیرم. یکی‌شان پرسنل سازمان انرژی اتمی بود، 3 تای دیگه هم  در پروژه‌های نظامی و هسته‌ای مشغول بودند وقتی به ایران اومد در لابی یکی از هتل‌ها ما همدیگر و دیدیم، بعد از آن بود که نیروهای وزارت اطلاعات با من در ارتباط گرفتند طی صحبت‌های که شد من تازه اونجا بود که فهمیدم ماموریت واقعی اون افراد چی است".
 
"متی‌" ادامه می‌دهد: "استیو لوگانو در دیدار آخر که قرار بود و بعدش من به ایران برگردم پرسشنامه‌‌ای را به زبان فارسی و انگلیسی به من داد و گفت حتما باید این پرسشنامه‌ها پر شونو حتما برای او ارسال بکنم، لوگانو بعد از این ماجرا مرا به هنری افسر اطلاعاتی که متمرکز روی برنامه هسته‌ای ایران بود معرفی کرد، من هم قرار بود اطلاعات را به او بدهم،رفتار هنری با استیو خیلی فرق می‌کرد، صحبت‌های او آشکارا نشان می‌داد که اون قصد حذف فیزیکی بعضی از دانشمندان ایرانی را دارد و یا حداقل می‌خواهد موقعیت کاری و اجتماعی آنها را به خطر بیندازد، هنری حتی گاهی حرف از ترور دانشمندان ایرانی هم می‌زد."
 
17 آگوست 2012 "متي" با پرواز دوبی به تهران می‌آید اما این اقامت با اقامت‌های قبلی‌اش در تهران فرق دارد، چرا که حالا سربازان گمنام امام زمان(عج) که مدت‌ها تحرکاتی این چنینی را زیر نظر داشته‌اند مستقيما او و ملاقات‌هایش را مورد رهگیری قرار می‌دهند."
 
الف.ش تصریح می‌کند: "یکی از مطالبی که دوباره شک کردم این بود که من وقتی فهمیدم که هیچ پروژه‌ای نداره این آدم و درواقع دنبال مصاحبه با یک سری افراد و درست کردن تیم بدون پروژه است احساس کردم که این کارش اصلا یک کار علمی نیست، و کار فراعلمی دارد انجام می‌دهد و دنبال یکسری مقاصد دیگری هستش، بهش پیشنهاد دادم خب آقا اصلا می‌خوای کار کنیم با هم !!! بیا با هم یک شرکت بزنیم شرکت بازرگاني بزنیم که اصلا استقبال نکرد، یعنی من دیدم که اصلا از این همه، یعنی من متوجه شده بودم که این در واقع اصلا نمی‌خواهد کار کنه!!!یا کاری اصلا وجود نداره یا دنبال یکسری اهداف دیگه‌ايه و همچنین از مدل رفتارش و مدل صحبت‌هایش و اینکه همیشه مثل اینکه یک ترسی در وجودش بود من احساس کردم که این آدم‌ می‌تونه جاسوس سرويس‌هايي برای اطلاعاتی باشد، که به علیه کشورمان دارن کار می‌کنند، و وابسته به جایی باشد مثلا  CIA یا جاهای دیگه سرویس‌های جاسوسی جاهای دیگه متصل است به این‌ها باشد که دیگه تصمیم‌ گرفته بودم که بعد از اینکه رفت هیچگونه همکاری باهاش نداشته  باشم. چون احساس کردم ... نمی‌خواد باهاش همکاری کنه".
 
حالا دیگر پایان راه این جاسوس چشم آبی فرا رسیده، "متی" که قراره شامی را در یکی از هتل‌های تهران با الف.ش و پژوهشگر دانشگاهی کشورمان  می‌گذارد تا بتواند آخرین دستوار استیون لوگانو افسر اطلاعاتی CIA را در پوشش سوالاتی علمی با آنها در میان بگذارد یا حضور به موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) مواجه شد و نقشه‌اش ناکام ماند."
 
پژوهشگر دانشگاه كشورمان می‌افزاید:" وقتی به ایران اومد در لابی یکی از هتل‌های تهران ما همدیگرو دیدیم بعد از اون بود که نیروهای وزارت اطلاعات با من ارتباط گرفتند و طی صحبت‌هایی که شد من از ماهیت واقعی اون افراد مطلع شدم".
 
 "متی والوک" خود اینگونه توصيف می‌کند:"منتظر شام بودم که در اتاق به صدا دراومد، درو که باز کردم نماینده سرویس اطلاعاتی ایران رو دیدم که تقریبا تمام ماجرا را می‌دونست و من با دیدن این صحنه چاره‌ای جز تسلیم و  اعتراف نداشتم".
 
پژوهشگر تکمیل می‌کند: "خدا رو شکر می‌کنم که این نقشه‌ها نقش بر آب شد و این‌ها نتوانستند بدهد نشان برسند، الان که دارم به اون روزها به اون جلسات، روزهای که داشتم و صحبت‌ها فکر می‌کنم تازه دارم متوجه می‌شود که چطور در یک جاسوس‌بازی آمریکایی گرفتار می‌شوم، خدا را شکر می‌کنم که اون نقشه‌ها به جایی نرسید و اون‌ها نتوانستند به هدفشون برسند".
 
"متی" با ابراز ندامت تاکید می‌کند: "من می‌دانم که به وسیله فعالیتم موقعیت برخی از ایرانی‌ها را به خطر انداختم و برای این کار هم بسیار متاسفم چرا که کورکورانه به ماموران سیا اعتماد کردم و تا به خودم اومدم دیدم من هم یک عامل اطلاعاتی شدم که دارم برای آنها کار می‌کنم من خیلی متاسفم و امیدوارم با اطلاعاتی که در اختیار وزارت اطلاعات ایران قرار دادم مانع فعالیت دوباره خرابکارانه آمریکا علیه مردم ایران باشم".
 
و اما کلام آخر جاسوس اعزامی سیا به ایران پس از ماه‌ها جاسوسی این است:" من از ملت ایران واقعا عذر می‌خواهم".
 
این تهدید و شیوه جدید جاسوسی غرب بر ضد کشور با هوشیاری قشر دانشگاهی کشور و عملکرد به موقع وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران خنثي مي‌شود. 
 
 اما لازم به ذکر است پژوهشگران و دانشمندان متعهد میهنمان در برخورد با این دست از ارتباطات مشکوک در اولین فرصت موارد را با افراد امین دستگاه اطلاعاتی در میان بگذارند. 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران 

 

جمعه 27 دی 1391برچسب:, :: 21:1 :: نويسنده : سروش افشار

 کلمه پروکسي Proxy که امروزه زياد شنيده مي شود و همه جا مترادف با فيلتر و محدوديت بيان مي شود . اما فيلتر چيست ونحوه کار آن به چه صورت است ؟ Proxy Server معمولا به عنوان بخشي از ديوار آتش سرويس دهندگان اينترنت مورد استفاده قرار مي گيرد و نحوه کار آن به اين صورت است : وقتي که کاربر در يک شبکه محلي مي خواهد به يک سرويس دهنده اينترنت دسترسي داشته باشد يک در خواست از کامپيوتر به سرويس دهنده Proxy مي فرستد . سپس سرويس دهنده Proxy اطلاعات را از سرويس دهنده اينترنت به کامپيوتر درون شبکه داخلي مي فرستد . و به صورت دقيق تر Proxy بسته هاي اطلاعات يعني اطلاعات در حال عبور از شبکه را مورد کنترل و برسي قرار مي دهد 0(اطلاعات در حال عبور شامل IP فرستنده و دريافت کننده همچنين Protocol مورد استفاده براي ارسال بسته هاي اطلاعاتي و اطلاعاتي از اين قبيل مي باشد )و مي تواند انتقال بسته هاي مشخص را از اينترنت به شبکه داخلي و برعکس را مسدود کند. اين مطالب يک تعريف بسيار ساده از پروکسي است .

 ده فرمان بالا بردن امنیت به هنگام استفاده از ایمیل و مسنجرها :

 

1.     وقتی که کارتان با مسنجر یا میل باکس تمام شد حتما ساین آوت کنید .

2.     از پسوردهای پیچیده و امن استفاده کنید . پسوردی که براحتی و حتی بوسیله نرم افزارهای پسورد یاب هم کشف نشه .

3.     به هیچ عنوان از افراد ایمیل افراد ناشناس را باز نکنید . به خصوص از بازکردن فایلهای مشکوک جدا خودداری کنید .

4.     زمانی که میخواهید فایلی را که از طریق ایمیل و یا دانلود کردن دریافت کرده اید  را باز یا اجرا کنید حتما به پسوند فایل دقت کنید . اکثر فایلهای تروجان با پسوند exe  فرستاده می شوند .

5.     اگه پسوند فایل نمایش داده نمی شه حتما بهش مشکوک بشید . احتمال داره پسوند فایل مخفی شده  و یا مابین اسم فایل و پسوند اون فاصله گذاشتن و به همین دلیل پسوند نمایش داده نمی شه .

6.     برای ورود یوزر نیم و پسورد حتما از صفحه اصلی سایت استفاده کنید . پسوردتان را در صفحات مشکوک وارد نکنید .

7.     از سایت های نامطمئن هیچگونه فایلی را دانلود نکنید . اکثر تروجانها در پوشش عکس , فیلم و یا فونت و ... به خورد رایانه شما داده میشه .

8.     حتما و حتما از دیواره آتش و آنتی ویروس استفاده کنید و همیشه هم اونا رو به روز نگه دارین . اگه استفاده نکنید حتما ضرر کردید .

9.     پاک کردن کوکی ها را فراموش نکنید . برای اینکار به منوی TOOLS اکسپلورر برید و تمام کوکی ها را پاک کنید . پیشنهاد میکنم که در تنظیمات کوکی ها گزینه NEVER  را انتخاب کنید تا هیچ ردپایی از خودتون به جا نگذارید .

10. همیشه احتیاط کنید . به نحوی عمل کنید که پسوردتان توسط افراد دیگه دیده نشه اگه همه موارد بالا را انجام بدین ولی محتاط نباشید به راحتی پسوردتان را در اختیار دیگران قرار داده اید .

 

جمعه 25 دی 1391برچسب:, :: 20:57 :: نويسنده : سروش افشار

 کی‌لاگرها (Keylogger) برنامه های خطرناکی هستند، که برای دزدی هویت اشخاص و پی بردن به اطلاعات خصوصی آن‌ها به کار می‌رونداین موضوع مخصوصاً برای افرادی که اطلاعات مهمی دارند یا از کامپیوتر و ابزارهای موبایل‌ برای امور بانکی و نقل و انتقالات مالی استفاده می‌کنند، کاملاً جدی است.

کی‌لاگر چیست؟

کی‌لاگرها برنامه‌های مبتکرانه نرم‌افزاری یا قطعات سخت‌افزاری هستند، که کار اصلی‌شان دزدیدن اطلاعات و هویت اشخاص استشاید بشود معادل فارسی واقعه‌نگار را برای آنها پیشنهاد کردخیلی ساده، این برنامه ها تمام کلیدهایی را که یک کاربر فشار می‌دهد، ضبط می‌کننداین اطلاعات یا برای فرد دیگری فرستاده شده و یا برای استفاده های بعدی ذخیره می‌شوندکی‌لاگرها هم مثل همه فناوری های دیگر پیشرفت کرده‌اند و حالا دیگر همه چیز را ثبت می‌کننداز صدای شما هنگام مکالمه گرفته تا محتوای کلیپ بردتان، هیچ کدام از دست این بدافزارها در امان نیستند.

هرچند راه‌های فراوانی برای محافظت در برابر دزدی اطلاعات وجود دارد، اما متأسفانه کی‌لاگرها به طرز وحشتناکی آسان منتقل و نصب می‌شوندجالب اینجا است که این برنامه‌ها گاهی به صورت قانونی برای حفظ امنیت سازمانها هم مورد استفاده قرار گرفته اندمواردی هست که صاحب یک سیستم می‌خواهد بداند در غیاب وی چه فعالیت‌هایی با آن سیستم انجام گرفته استپس یک کی‌لاگر نصب می شود، تا همه چیز ثبت کرده و بصورت یک فایل رمزگذاری شده نگهداری کندالبته مسئولیت اخلاقی استفاده از چنین برنامه‌ای در این حالت به کاربر آن بستگی دارد.

انواع کی‌لاگر (واقعه‌نگار)

بیشتر برنامه‌های کی لاگر مستقیماً از ابزارهای جانبی مثل DVD یا کول دیسک به کامپیوتر کاربر وارد می‌شوند.همچنین این فایل‌ها می‌توانند به عنوان ضمیمه برنامه‌های کاربردی که از منابع نامطمئن دانلود می‌شوند، وارد سیستم شونداین روش انتقال همان راهی است که بسیاری از بدافزارها از آن استفاده می کنند، چون کی‌لاگرها هم ذاتاً نوعی تروجان هستنداین برنامه خودش را به نرم‌افزارهای عادی متصل کرده و در حافظه اصلی جایی برای خودش دست و پا می کندانواع پیچیده‌تر آنها به صورت پنهان در سیستم آلوده شده قرار می‌گیرند.

یک کی‌لاگر برای نویسنده‌اش کاملاً قابل تنظیم و اختصاصی سازی استمثلا برنامه طوری تنظیم می‌شود که، بعد از اینکه کاربر تعداد معینی از دکمه های صفحه‌کلید را فشار داد، ضبط فعالیت‌ها آغاز شوداز این قابلیت برای سرقت نام های کاربری و رمزهای عبور استفاده می‌شود.

 

کی‌لاگرهای سخت‌افزاری به طرق مختلف به پورت های دستگاه متصل می شوندمثلاً یک سوکت تبدیل صفحه‌کلید USB به PS2 می‌تواند یک ابزار عالی برای ثبت تمامی فعالیت‌های صفحه‌کلید باشد و حتی مانند شکل بالا می تواند یک تبدیل ساده و به ظاهر به درد نخور باشد که توسط هکر، پشت کامپیوتر کافی نت یا اداره نصب شده است.

تشخیص آلودگی به کی‌لاگرها

راه‌های تشخیص اینکه سیستمی به کی‌لاگر آلوده شده، متعدد هستندیکی از آنها سرعت و کارایی پایین کامپیوتر استاز آنجا که کی لاگر در حافظه اصلی سوار می شود، سرعت رَم پایین می‌آیداگر سرعت سیستم کاربر ناگهان پایین آمده باشد، احتمال می‌رود که دچار نوعی بدافزار یا کی لاگر شده باشد.

از آنجایی که کی‌لاگرها طوری برنامه ریزی شده‌اند که در فهرست پروسه‌های در حال کار سیستم (از طریق کنترل تسک منیجردیده نشوند، تشخیص آنها از طریق بررسی پردازش‌های سیستم مشکل استهرچند که کی‌لاگرها در تاریخچه (History) مرورگرها و سیستم ردپایی از خود به جا می‌گذارند، چرا که داده‌ها را به جای دیگری می‌برندبیشتر کاربران خودشان تاریخچه گشت و گذارشان را می‌دانند، برای همین می‌توانند چیزی را که در جای خودش نیست، تشخیص دهند.

خلاصی از دست کی لاگر، با یک برنامه آنتی اسپای ور مناسب

ساده‌ترین راه‌حل برای راحت شدن از دست کی‌لاگرها، نصب یک آنتی ویروس یا آنتی اسپای ور قوی استبه روز نگه داشتن دائمی این برنامه‌ها و اسکن سیستم به صورت دوره‌ای، اهمیت زیادی داردبعضی از برنامه‌های آنتی اسپای ور مانند SpywareBlaster یا SpywareGuard پولی هستند.کار اصلی این برنامه‌ها این است که جلوی دانلود و نصب کی لاگرها را می‌گیرند و اجازه ورود آن‌ها را به سیستم نمی دهنداما نمونه‌های مجانی آنتی اسپای ورها مثل Spybot S&D به گونه‌ای متفاوت عمل می‌کننداین برنامه ها به صورت دوره‌ای سیستم را اسکن می‌کند و بعد از یافتن کی لاگر، نشان دادن اخطار و تأیید شما، از شرش خلاص می‌شوند.

بعد از نصب ضد بدافزار مورد نظر، کامپیوتر را ری استارت کنید تا اسکن Startup انجام شود و کی لاگر نتواند در ابتدای کار سیستم عامل خود را از چشم برنامه کنترلی مخفی کندبهتر است که System Restore را هم خاموش کنید و تمام فایل‌های ذخیره شده قبلی آن را پاک کنیدچرا که ممکن است در برخی از این نسخه‌ها، بدافزارها هم ذخیره شده باشندبعد از اتمام اسکن می‌توانید System Restore را دوباره روشن کنید.

بر خلاف آنتی ویروس ها، نصب بیش از یک آنتی اسپای ور معمولاً در سیستم مشکلی ایجاد نمی کنداما اگر سیستم را به طور همزمان توسط چند آنتی اسپای ور اسکن کنید، ممکن است با کاهش شدید سرعت و برخی مشکلات پیش‌بینی نشده مواجه شویدپس بهتر است که فقط یک آنتی اسپای ور داشته باشید، اما همیشه آن را به روز نگه دارید.

تحلیل پردازش‌های جاری سیستم

حتی در بیشتر کی‌لاگرهای پیشرفته، ممکن است که وجود کی‌لاگر را از لیست پردازش های (برنامه هایی که در پس زمینه سیستم در حال اجرا هستند)موجود در Task Manager تشخیص دادگرچه کی‌لاگرها معمولاً خودشان را به فایل‌های سیستم وصل می‌کنند و به همین دلیل تشخیص آنها بطور قطعی مشکل است.

ابزارهای آنلاینی مثل Liutilities و Neuber وجود دارند که دارای امکانات ویژه ای برای تحلیل پردازش های سیستم و تشخیص خطرات بالقوه هستندوقتی یکی از پردازش‌های سیستم به عنوان یک حامل یا ناقل کی لاگر شناسایی شد، از بین بردن آن آسان است.

البته در متوقف کردن یک پردازش باید دقت کردچرا که اگر اشتباهی صورت گیرد، ممکن است به سیستم صدمه بزندکاربر قبل از متوقف کردن یک پردازش، باید مطمئن باشد که آن مورد ویژه به بد افزار خاصی مانند کی لاگر آلوده شده است.

وقتی آن پردازش متوقف شد، باید بدافزار از سیستم حذف شود؛ در غیر این صورت وقتی سیستم دوباره بالا بیاید، باز سروکله‌ کی لاگر پیدا می‌شوداین کار با استفاده از یک آنتی ویروس یا آنتی اسپای ور به روز و مطمئن، به راحتی انجام می شود.

تکنیک های دیگری برای از بین بردن کی‌لاگر

روش‌های مؤثر دیگری هم برای خلاص شدن از دست برنامه‌های کی‌لاگر هستیکی از روش‌های مطمئن، فرمت کردن سیستم استفرمت دوباره سیستم باید با استفاده از یک سی دی نصب سیستم عامل انجام بگیردموقعی که سیستم با یک سی دی نصب بالا می آید، کی لاگر دیگر در حافظه اصلی جایی ندارد و در نتیجه مجبور است از بین بروداگرچه فرمت کردن همه اطلاعات را از بین می برد، بنابراین این باید روش آخر باشدوقتی که با روش‌های دیگر نتوانسته اید از دست کی لاگر خلاص شوید یا واقعاً به امنیت سیستم تان اطمینان ندارید.

خلاص شدن از دست کی لاگر سخت افزاری به سادگی قطع کردن آن از سیستم و نصب دوباره صفحه کلید استبعد می توان آن دستگاه کوچک الحاقی را نابود کرد، تا هیچکدام از داده ها قابل بازیابی نباشدکی لاگرهای سخت افزاری معمولاً در خانه مشکلی محسوب نمی شوندچرا که نیاز به نصب دستی و دسترسی فیزیکی به سیستم دارند.

 

 

نرم افزار Babylon جاسوس اسرائيلنرم افزارBabylon از جمله برنامه هاي پركاربرد كاربران رايانه هاست كه از سوي شركت هاي صهيونيستي راه اندازي شده است و از كاربران خود جاسوسي مي كند.

به گزارش آينده روشن، Babylon Ltd یک شرکت اسرائیلی زیر مجموعه کمپانی Formula است كه در سال 1997 شروع به کار کرد و کار خود را با ارائه “دیکشنری بابیلون” نسخه آزمایشی (بدون محدودیت) شروع کرد و تا سال 2001 این نرم افزار را به صورت رایگان عرضه می نمود و از آن پس اقدام به ارائه و فروش نسخه ی تجاری نمود.اين برنامه به خاطر ارائه ديكشنري هاي مختلفي به تمام زبان هاي زنده دنيا در مدت كوتاه بين كاربران اينترنت جاي خود را باز كرد به عنوان يك شركت آمريكايي معروف شد.
این نرم افزار با برنامه کم حجمی که بطور مخفیانه با خود همراه دارد و بروی رایانه کاربر نصب می شود ، قادر است به راحتی اطلاعات و برنامه و اعداد و ارقام دستگاه و به اصطلاح کاربردهای statistics را بخواند و ضبط کند و در هنگام اتصال به اینترنت برای مسیر اینترنتی مشخص شده در برنامه بفرستد و هر چند اگر تصور کنیم که کار این برنامه محاسبات و آمارگیریهای سری و تحقیقات اکتشاف اسنادی باشد ، نه جاسوسی مستقیم ، باز هم باید گفت که اطلاعات ارسالی ،در مسیر کمک به جریان بخشی به اقتصاد صهیونیسیم جهانی خواهد بود و به نوعی جاسوسی آشکار به حساب می آید.شرکتهای یهودی جهان به شدت در امور تجسسی دخالت می کنند و اخیرا با خرید تمام شرکتهای بزرگ firewall سهم خود را از بازار تجسس و دزدی اطلاعات بشدت بالا برده اند و در صورت تردید در این مساله می توان با جستجویی اندک درباره شرکت سرمایه گذاری mashov در اینترنت اطلاعاتی در این باره بدست آورد.

 

برنامه جاسوسی موجود در بابیلون کارکرد سی پی یو ( CPU performance) را به شدت تضعیف کرد و آنرا تحت فشار می گذارد تا سرانجام بتواند اطلاعات جمع آوری شده را از روی خطوط اینترنتی به سوی سازندگان خود ارسال کند . 
پیش از این فاش شده بود که موساد همکاری بسیار نزدیکی با سایت اینترنتی یاهو داشته است و نرم افزارهای طراحی شده توسط این شرکت توسط سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی تحت کنترل قرار دارد و "یاهو مسنجر" از جمله این نرم افزارهای پیشرفته است که قابلیت جاسوسی دقیق برای موساد را دارا می باشد. 
جالب است بدانيد نرم افزار Babylon در حال حاضر حدوداً 30 میلیون کاربر دارد و انواع نسخه هاي آن در اينترنت در دسترس كاربران قرار گرفته است و مهمترين ديكشنري مورد استفاده كاربران مسلمان از جمله ايراني به شمار مي رود.

 

مگر می‌شود کامپیوتر داشته باشید و وارد اینترنت نشوید و یک دیکشنری همراهتان نباشد. کلید استارت را که بزنی یکی از آیکنهایی که خودنمایی میکند و خیلی وقتها هم با اشاره کلید وسط موس خودش را ظاهر میکند، نرم افزار بابیلون(Babylon) است. فقط کافی است این برنامه را با دیکشنریهای مختلفی که در سایتش قرار داده است، نصب کنید و حالا هر کلمهای را به هر زبانی که می‌خواهید، ترجمه کنید. اصلاً سازندگان برنامه میگویند بابیلون را فعال بگذار و با خیال راحت در اینترنت و در کامپیوترت گشت و گذار کن. از اینکه معنی کلمه ای را ندانی ترس نداشته باش. ما همه چیز را برای شما معنی میکنیم، جز جاسوسى. ما جاسوسی را معنی نمیکنیم، بلکه عمل میکنیم.

صهیونیستها از زمانی که اینترنت گسترش یافت و رایانه‌ها در گوشه اتاق همه خانه ها جا خوش کرد و آدمها با آیدیها و آیپیها با هم ارتباط برقرار کردند، به فکر کنترل جهان افتادند. آنها فهمیدند تکنولوژی کار آنها را برای تسلط بر جهان راحت کرده ‌است. شاید برای همین است که صهیونیست‌ها از طرفداران پروپا قرص شرکتهای نرم افزاری هستند.

بابیلون یکی از همان برنامه‌هاست، یکی از برنامه هایی که صهیونیستها عاشقش هستند. اصلاً این برنامه را ساختهاند تا همه دنیا از آن به خوبی استفاده کنند. به خصوص کشورهای عربی و آسیایى. به خصوص جوانان کشورمان.

Babylon Ltd یک شرکت اسراییلی زیر مجموعه کمپانی Formula است که در سال 1997 میلادی شروع به کار کرد و کار خود را با ارائه دیکشنری بابیلون، نسخه آزمایشی (بدون محدودیت) شروع کرد و تا سال 2001 میلادی، این نرم افزار را به صورت رایگان عرضه میکرد و از آن پس اقدام به ارائه و فروش نسخه تجاری کرد. البته در نظر داشته باشید، هیچکس این دیکشنری را نمی‌خرد، ولی همه از آن استفاده میکنند. این از بذل و بخشش سرمایهدارهای صهیونیست است دیگر.

این برنامه به خاطر ارائه دیکشنری‌های مختلف به تمام زبانهای زنده دنیا در مدت کوتاهی بین کاربران اینترنت جای خودش را باز کرد و به عنوان یک شرکت امریکایی معروف شد. تا جایی که بیش از سی میلیون کاربر رسمی و یک دنیا کاربر غیر رسمی پیدا کرد، ولی هیچکس به این فکر نکرد، این برنامه که حالا سلطان همیشه فعال رایانه هاست، چه جاسوس قهاری است.

بابیلون با برنامه کم حجمی که به طور مخفیانه با خود دارد و روی رایانهها نصب میشود، قادر است به راحتی اطلاعات و برنامه و اعداد و ارقام دستگاه و بسیاری از اطلاعات کاربر را ضبط کند و در هنگام اتصال به اینترنت برای مسیر اینترنتی مشخص شده، برنامه بفرستد. فرض کنید شما معاون وزیر یک کشور اسلامی هستید و اطلاعات بسیاری روی لپ تاپ خود دارید. حالا کافی است بابیلون را روی سیستم خود داشته باشید و به اینترنت وصل شوید. این کار شما دقیقاً مثل این است که شماره سازمان جاسوسی موساد را بگیرید و اطلاعات لازم آن‌ها را با رضایت کامل تحویل‌شان بدهید. البته حواستان باشد، اطلاعات را غلط ندهید، چون قبلاً اطلاعات درست را بابیلون برایشان ارسال کرده است!

اگر بگویم در چند سال اخیر شرکتهای صهیونیستی اکثر شرکتهای امنیتی جهان را در حوزه نرمافزارها خریدهاند، حتماً تعجب میکنید. Firewall برنامه‌های است که رفت و آمد اطلاعات را به خصوص در مسیر اینترنت کنترل می‌کند. مثل یک برج دیدهبانى. البته کار آن‌ها شناسایی و از بین بردن ویروس‌های نامرد است، اما خرجی ندارد با تغییرات کوچکی در هسته برنامه کمی هم اطلاعات دسته اول از سیستم کاربر را هم چک کرده و به مرکز فرماندهی ارسال کند.

حتماً زمان استفاده از اینترنت، وقتی بابیلون فعال است، متوجه کندی اینترنت شده اید. فقط کافی است این برنامه را ببندید تا احساس کنید باریکه اینترنت دایال آپتان نفسی تازه کرد.

برنامه جاسوسی موجود در بابیلون کارکرد سی پی یو را به شدت تضعیف می کند و آن را تحت فشار میگذارد تا سرانجام بتواند اطلاعات جمع آوری شده را از روی خطوط اینترنتی به سوی سازندگان خود ارسال کند.

موضوع جاسوسی بابیلون را اولین بار یک کارشناس برنامه نویسی و شبکه های اینترنتی افشا کرد. او میگوید در هنگام تحقیق و کار روی برنامه مترجم چند زبانه بابیلون متوجه مسئله مشکوکی در این برنامه رایانه‌ای شده است. او میگوید: با تحقیق و موشکافی در برنامه و با به کار بردن یک فایر وال غیرصهیونیستی متوجه شدم که این برنامه اطلاعات پاکتهای تی سی پی را به سروری با دامین منتهی به سی او ای ال (دامنههای اینترنتی متعلق به اسراییل) میفرستد. با علم به اینکه این دامنه (دومین) متعلق به سرورهای سایتهای اسراییلی است، اطمینان پیدا کردم این یک شرکت یهودی با برنامه نویسان یهودی است که هر چند به امریکا یا کشوری دیگر مهاجرت کرده است، اما سیاستهای صهیونیستی را دنبال می‌کند.

بعدها با تحقیقات بیشتر این اطمینان آنقدر قوت گرفت که کارشناسان متوجه شدند بابیلون تنها برنامه‌ای نیست که نقش جاسوس اسراییل را بازی می‌کند. موساد همکاری بسیار نزدیکی با سایت اینترنتی یاهو داشته و نرم افزارهای طراحی شده توسط این شرکت توسط سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی تحت کنترل قرار دارد و یاهو مسنجر از جمله این نرم افزارهای پیشرفته است که قابلیت جاسوسی دقیق برای موساد را داراست. بد نیست این را هم بدانید که سازمان‌های مقاومت فلسطین بارها از سوءاستفاده اسراییل از برنامه یاهو مسنجر هشدار داده و از مردم فلسطین خواسته، مراقب ارتباط‌های خود با این برنامه باشند.

حتماً میدانید بزرگترین شرکتهای سازنده گوشیهای همراه زیر سیطره صهیونیستها قرار دارند. تصور کنید یک گوشی نوکیا نقش یک جاسوس را برای اسراییل ایفا کند. این چیزها فکر کردنش هم باعث ترس میشود. حالا به این فکر کنید هر آنچه را که شما حدس می‌زنید، آنها عملی می‌کنند. جاسوس‌های آنها همه جا هست، حتی در رایانههای شما. مراقب باشید.

منابع:وبسایت آینده روشن-حوزه.نت

جمعه 22 دی 1391برچسب:, :: 20:53 :: نويسنده : سروش افشار

 نکاتی برای حفظ امنیت رایانه

گذرواژه تنها در صورتی دسترسی غریبه ها به منابع موجود را محدود می کند که حدس زدن آن به سادگی امکان پذیر نباشد. گذرواژه های خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و از یک گذرواژه در بیشتر از یک جا استفاده نکنید.

هر روزه اخبار جدیدی در مورد حملات و تهدیدات کامپیوتری در رسانه های مختلف انتشار می یابد. این تهدیدات شامل ویروس های جدید و یا انواع هک و نفوذ در سیستم های کامپیوتری است. انتشار این گونه اخبار باعث شیوع اضطراب و نگرانی در بین کاربرانی می شود که به صورت مستمر از کامپیوتر بهره می گیرند و یا اطلاعاتی ارزشمند بر روی کامپیوترهای خود دارند. در این مقاله سعی شده چند نکته که در رابطه با امنیت کامپیوتر اهمیت اساسی دارند به صورت مختصر شرح داده شوند. یک کاربر در صورت رعایت این نکات می تواند تا حدود زیادی از حفظ امنیت سیستم کامپیوتری خود مطمئن باشد. در رابطه با بعضی از نکات که توضیحات بیشتری لازم بوده، مقالات جامع تری معرفی گردیده اند. استفاده از نرم افزارهای محافظتی (مانند ضدویروس ها) و به روز نگه داشتن آنها از وجود ضدویروس بر روی دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. این نرم افزارها برای محافظت از کامپیوتر در برابر ویروس های شناخته شده به کارمی روند و در صورت استفاده از آنها کاربر نیاز به نگرانی در مورد ویروس ها نخواهد داشت. در شرایطی که روزانه ویروس های جدید تولید شده و توزیع می شوند، نرم افزارهای ضدویروس برای تشخیص و از بین بردن آنها باید به صورت منظم به روز شوند. برای این کار می توان به سایت شرکت تولید کننده ضدویروس مراجعه کرد و اطلاعات لازم در مورد نحوه به روز رسانی و نیز فایل های جدید را دریافت نمود. عموما نرم افزارهای ضدویروس ابزار های به روز رسانی و زمان بندی این فرایند را در خود دارند.

● باز نکردن نامه های دریافتی از منابع ناشناس

این قانون ساده را پیروی کنید، «اگر فرستنده نامه را نمی شناسید، نسبت به نامه و پیوست های آن بسیار با دقت عمل نمایید». هرگاه یک نامه مشکوک دریافت کردید، بهترین عمل حذف کل نامه همراه با پیوست های آن است. برای امنیت بیشتر حتی اگر فرستنده نامه آشنا باشد هم باید با احتیاط بود. اگر عنوان نامه نا آشنا و عجیب باشد، و بالاخص در صورتی که نامه حاوی لینک های غیرمعمول باشد باید بادقت عمل کرد. ممکن است دوست شما به صورت تصادفی ویروسی را برای شما فرستاده باشدویروسLove You I دقیقا به همین صورت میلیون ها کامپیوتر را در سراسر دنیا آلوده نمود. تردید نکنید، نامه های مشکوک را پاک نمایید.

● استفاده از گذرواژه های مناسب

گذرواژه تنها در صورتی دسترسی غریبه ها به منابع موجود را محدود می کند که حدس زدن آن به سادگی امکان پذیر نباشد. گذرواژه های خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و از یک گذرواژه در بیشتر از یک جا استفاده نکنید. در این صورت اگر یکی از گذرواژه های شما لو برود، همه منابع در اختیار شما در معرض خطر قرار نخواهند گرفت. قانون طلایی برای انتخاب گذرواژه شامل موارد زیر است: گذرواژه باید حداقل شامل ۸ حرف بوده، حتی الامکان کلمه ای بی معنا باشد. در انتخاب این کلمه اگر از حروف کوچک، بزرگ و اعداد استفاده شود (مانند xk۲۷D۸Fy) ضریب امنیت بالا تر خواهد رفت. به صورت منظم گذرواژه های قبلی را عوض نمایید. گذرواژه خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

● محافظت از کامپیوتر در برابر نفوذ با استفاده از حفاظ (Firewall)

حفاظ دیواری مجازی بین سیستم کامپیوتری و دنیای بیرون ایجاد می کند. این محصول به دو صورت نرم افزاری و سخت افزاری تولید می شود و برای حفاظت کامپیوترهای شخصی و نیز شبکه ها به کار می رود. حفاظ داده های غیر مجاز و یا داده هایی که به صورت بالقوه خطرناک می باشند را فیلتر کرده و سایر اطلاعات را عبور می دهد. علاوه بر این حفاظ در شرایطی که کامپیوتر به اینترنت وصل است، مانع دسترسی افراد غیرمجاز به کامپیوتر می شود. خودداری از به اشتراک گذاشتن منابع کامپیوتر با افراد غریبه سیستم های عامل این امکان را برای کاربران خود فراهم می آورند که با هدف به اشتراک گذاری فایل، دسترسی دیگران را از طریق شبکه و یا اینترنت به دیسک سخت محلی فراهم آورند. این قابلیت امکان انتقال ویروس از طریق شبکه را فراهم می آورداز سوی دیگر در صورتی که کاربر دقت کافی را در به اشتراک گذاشتن فایل ها به عمل نیاورد، امکان مشاهده فایل های خود را به دیگرانی که مجاز نیستند ایجاد می کندبنابراین درصورتی که نیاز واقعی به این قابلیت ندارید، به اشتراک گذاری فایل را متوقف نمایید. قطع اتصال به اینترنت در مواقع عدم استفاده به خاطر داشته باشید که بزرگراه دیجیتال یک مسیر دوطرفه است و اطلاعات ارسال و دریافت می شوند. قطع اتصال کامپیوتر به اینترنت در شرایطی که نیازی به آن نیست احتمال اینکه کسی به دستگاه شما دسترسی داشته باشد را از بین می برد.

● تهیه پشتیبان از داده های موجود بر روی کامپیوتر

همواره برای از بین رفتن اطلاعات ذخیره شده بر روی حافظه دستگاه خود آمادگی داشته باشید. امروزه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری متنوعی برای تهیه نسخه های پشتیبان توسعه یافته اند که با توجه به نوع داده و اهمیت آن می توان از آنها بهره گرفت. بسته به اهمیت داده باید سیاست گذاری های لازم انجام شود. در این فرایند تجهیزات مورد نیاز و زمان های مناسب برای تهیه پشتیبان مشخص می شوند. علاوه بر این باید همواره دیسک های Start up در دسترس داشته باشید تا در صورت وقوع اتفاقات نامطلوب بتوانید در اسرع وقت سیستم را بازیابی نمایید.

● گرفتن منظم وصله های امنیتی (Patches)

بیشتر شرکت های تولید کننده نرم افزار هر از چند گاهی نرم افزارهای به روز رسان و وصله های امنیتی جدیدی را برای محصولات خود ارائه می نمایند. با گذر زمان اشکالات جدید در نرم افزارهای مختلف شناسایی می شوند که امکان سوءاستفاده را برای هکرها بوجود می آورند. پس از شناسایی هر اشکالی شرکت تولید کننده محصول اقدام به نوشتن وصله های مناسب برای افزایش امنیت و از بین بردن راه های نفوذ به سیستم می کنند. این وصله ها بر روی سایت های وب شرکت ها عرضه می شود وکاربران باید برای تأمین امنیت سیستم خود همواره آخرین نسخه های وصله ها را گرفته و بر روی سیستم خود نصب کنند. برای راحتی کاربران ابزارهایی توسعه داده شده اند که به صورت اتوماتیک به سایت های شرکت های تولید کننده محصولات وصل شده، لیست آخرین وصله ها را دریافت می نمایند. سپس با بررسی سیستم موجود نقاط ضعف آن شناسایی و به کاربر اعلام می شود. به این ترتیب کاربر از وجود آخرین نسخه های به روز رسان آگاه می شود.

روزنامه ابرار

پنج شنبه 21 دی 1391برچسب:, :: 8:43 :: نويسنده : سروش افشار

 ین روزها، خبرهای زیادی در مورد جرایم رایانه‌ای منتشر می‌شود. براساس آمارهای اعلام شده از سوی مراجع ذی‌ربط، بیشترین آمار مربوط به جرایم رایانه‌ای به سوءاستفاده هکرها از حساب‌های بانکی افراد از طریق اینترنت بازمی‌گردد.

 

به جز این مورد هک کردن ایمیل یا حساب کاربری کاربران در سرویس‌های مختلف پست الکترونیکی یا شبکه‌های اجتماعی و سوء استفاده از اطلاعات شخصی افراد جزو بیشترین شکایت‌های مطرح شده در مراجع قضایی و انتظامی به شمار می‌آید.

این در حالی است که به گفته کارشناسان، کاربران می‌توانند با انتخاب یک رمز عبور مناسب امنیت فعالیت‌های اینترنتی خود را افزایش دهند.

اشتباهات بزرگ

حتما شما هم برای انجام فعالیت‌های اینترنتی خود حساب‌های کاربری متفاوتی دارید. این حساب‌های کاربری می‌تواند خواه یک ایمیل باشد و خواه حساب اینترنت بانک شما. اولین و مهم‌ترین اشتباهی که بسیاری از کاربران اینترنتی مرتکب آن می‌شوند انتخاب یک رمز عبور یکسان برای تمامی حساب‌های کاربری است.

این کار شاید مشکل به خاطر سپردن رمز عبور را برای شما آسان کند، اما تصور کنید که یک هکر در کمین شما باشد و از تمام حساب‌های کاربری شما هم مطلع باشد؛ پس با به دست آوردن اولین رمز عبور آن را روی تمام حساب‌های کاربری شما امتحان کرده و به این ترتیب، دار و ندار مجازی شما را در چشم به هم زدنی بالا می‌کشد.

از این کار اشتباه‌تر استفاده از رمز‌های عبوری است که به نوعی یادآور یک ویژگی شخصی است، مانند شماره تلفن، شماره شناسنامه و...

شاید باور نکنید یا حداقل اینکه باور آن برایتان سخت باشد، اما به گفته کارشناسان 99 درصد از رمزهای عبور حساب‌های لو رفته همگی از کلمات ساده یا با مفهوم بهره گرفته بودند.

این کلمات به طور مثال شامل abc123 یا 123456 یا رمزهایی مشابه به این کلمات است. هکرها برای اینکه بتوانند رمزهای عبور شما را حدس بزنند معمولا از یک دیکشنری مخصوص استفاده می‌کنند که در واقع انباره‌ای است از کلمات. پس برای اینکه یک رمز عبور مطمئن داشته باشید

بهتر از تلفیق چندین روش بهره گیرید تا به این ترتیب احتمال هک شدن خود را کاهش دهید.

چگونه یک رمز خوب داشته باشیم؟

همانطور که توضیح داده شد برای داشتن یک رمز عبور مناسب و مطمئن باید ترکیبی از روش‌های مختلف را به‌کار گرفت، اما یک رمز عبور مطمئن چه ویژگی‌هایی دارد؟ به‌طور کلی ویژگی‌های یک رمز عبور خوب عبارت‌اند از: در واژه‌نامه‌ها یافت نشود، حاوی اعداد و کاراکترهای ویژه باشد، ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ باشد، طول آن کمتر از ۱۰ کاراکتر نباشد و به سادگی نتوان آن را بر اساس اطلاعات شخصی شما (مانند تاریخ تولد، کد پستی خانه‌، شماره تلفن و...) حدس زد.

برای ساختن یک رمز عبور مناسب، تکنیک‌های متفاوتی وجود دارد. با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت، می‌توانید با بیشتر این روش‌ها آشنا شوید، اما به طور کلی کارشناسان مسائل امنیتی همواره تاکید می‌کنند یک رمز عبور مناسب باید ترکیبی از حرف کوچک، بزرگ، اعداد و علایم باشد؛ البته شما می‌توانید روش خاص خود را هم داشته باشید اما این نکته را به یاد داشته باشید که اگر برای تعیین رمز عبور روشی خاص خود دارید آن را به هیچ کدام از دوستان و اطرافیان خود آموزش ندهید؛ به هر حال و به قول معروف دیوار موش دارد و موش هم گوش دارد.

ممکن است شیوه خاص شما دهان به دهان چرخیده و به دست دشمنان شما برسد و بعدها علیه خود شما از آن استفاده شود، اما بد نیست که با برخی از روش‌های رمزگذاری معمول آشنا شوید:

استفاده از ! به جای i یا @ به جای a (فقط به یاد داشته باشید که این کار را به صورت تصادفی انجام دهید و به‌عنوان یک قانون کلی استفاده نکنید). استفاده یکی در میان از کلید شیفت؛ مثلا رمزی مانند behnam را می‌توانید به شکل BeHnAm به کار برید.

تایپ کردن ده‌انگشتی با قراردادن انگشتان در خانه‌های اشتباه: در این روش کلمه یا جمله مورد نظر خود را انتخاب و آن را به خاطر بسپارید اما در هنگام تایپ حروف ردیف بالایی یا پایینی را جایگزین کلمه یا جمله مورد نظر خود کنید.

به عنوان مثال کلمه behnam با جایگزینی حروف ردیف بالایی همین کلمه تبدیل می‌شود به کلمه نامفهوم g3hqj، البته همانطور که گفته شد سعی کنید در بین حروف از اعداد نامنظم مانند 6،8،2،5،0 یا کاراکترهایی همچون @،&،*،هم استفاده کنید.

یک روش دیگر انتخاب رمز عبور این است که کلمه یا جمله‌ای فارسی را به عنوان رمز عبور در نظر گرفته به جای حروف فارسی از حروف انگلیسی‌ای که روی آن حروف فارسی قرار گرفته است استفاده کنید. به‌عنوان مثال کلمه عبور «بهنام» در این روش می‌شود «fikhm».

البته این نکته را در نظر داشته باشید که در برخی از صفحه کلید‌ها در زبان‌های مختلف مانند زبان آلمانی ممکن است چیدمان کلید‌ها با صفحه کلید‌های استاندارد متفاوت باشد.

حال که رمز عبور مورد نظر خود را ساخته‌اید بهتر است ببینید که آیا رمزی قدرتمند انتخاب کرده‌اید یا ضعیف. البته بسیاری از سرویس‌های اینترنت در این بخش به شما کمک می‌کنند.

به عنوان مثال در هنگام تعیین رمز عبور در سرویس پست الکترونیکی یاهو و یا جیمل، زمانی که رمز عبور خود را وارد می‌کنید به شما گفته می‌شود که میزان نفوذپذیری رمز مورد نظرتان چند درصد است.

اما حال که شیوه حرفه‌ای رمزگذاری را یاد گرفتید بهتر است تعیین میزان قدرت رمز مورد نظر خود را هم به‌طور حرفه‌ای بسنجید. سایت‌های اینترنتی زیادی برای کار وجود دارد که یکی از بهترین آنهاwww.passwordmeter.com است. در این سایت و با تایپ رمز عبور مورد نظر، اطلاعات زیادی پس از تجزیه و تحلیل رمز عبور مورد نظرتان به شما داده می‌شود.

همانطور که گفته نکته‌ای که در این بین باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید این است که نباید از یک رمز عبور برای تمام حساب‌های کاربری خود استفاده کنید. در اینجا بهتر است یک روش دیگر هم برای خود در نظر بگیرید تا رمز عبورتان با اندکی تغییر برای دیگر حساب‌های خود به کار گیرد.

به عنوان مثال اضافه کردن یک کد در ابتدا، انتها یا وسط رمز عبور برای حساب‌های مختلف؛ اگر رمز عبور شما کلمه‌ای مانند behnam است می‌توانید از رمز عبور beh010nam برای یک حساب کاربری و beh020nam برای حساب کاربری دیگرتان استفاده کنید.

چطور ممکن است که رمز عبور شما لو رود؟

کلمه عبور را از طریق تلفن به هیچ کس نگویید. کلمه عبور را از طریق ایمیل فاش نکنید. کلمه عبور را به رئیس یا دوستان خود نگویید. در مورد کلمه عبور در جلوی دیگران صحبت نکنید. بارها مشاهده شده است که در هنگام خرید و به منظور استفاده از دستگاه‌های کارت خوان در فروشگاه ها، فروشنده رمز عبور کارت بانکی را از شما سوال می‌کند.

در این جور مواقع خود رمز عبور را وارد کنید و از گفتن رمز عبور خود آن هم با صدای بلند خود داری کنید.

کلمه عبور را روی فهرست سوالات یا فرم‌های امنیتی درج نکنید. ترجیجا کلمه عبور را با اعضای خانواده خود هم در میان نگذارید.

هرگز از ویژگیRemember Password یا حفظ کلمه عبور در کامپیوتر استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود که اگر زمانی فردی دیگر به غیر از شما به کامپیوترتان دسترسی پیدا کرد به راحتی بتواند به فعالیت‌های اینترنتی شما دسترسی پیدا کرده و رمز عبور شما را عوض کند. کلمات عبور را در هیچ جا از محل کار خود ننویسید و در فایل یا هر سیستم کامپیوتری ذخیره نکنید.

پیشنهاد می‌شود که رمزهای کلمات عبور را حداقل هر شش ماه یک بار عوض کنید؛ البته اگر این کار را هر سه ماه یک بار انجام دهید بهتر است. در مورد رمز کارت‌های بانکی که عموما چهار رقمی هستند پیشنهاد می‌شود که از اعداد به هم ریخته استفاده کنید.

به عنوان مثال 2905. هیچ‌گاه از اعداد سری مانند 1111 و یا 0000 استفاده نکنید. همچنین رمزهای عبوری که از اعداد پشت سر هم تشکیل شده باشند (1234) هم از امنیت بسیار پایینی برخوردار هستند.

استفاده از رمز مشابه برای چند کارت بانکی و دیگر موارد امنیتی گفته شده در این گزارش در مورد رمز عبور کارت‌های بانکی هم صادق است.

چهار شنبه 20 دی 1391برچسب:, :: 20:6 :: نويسنده : سروش افشار

 خدا را دوست دارم به خاطر اینکه با هر username که باشم مرا connect می کند.

 

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه تا خودم نخواهم مرا disconnect نمی کند.

 

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه هیچ وقت به من پیام line busy نمی دهد.

 

خدا را دوست دارم چون با یک delete هرچه را بخواهم پاک می کنم.

 

خدا را دوست دارم به خاطر این همه wallpaper که update میکند.

 

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه با اینکه خیلی بدم مرا log off نمی کند.

 

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه همه چیز مرا می داند ولی send to all نمی کند.

 

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه همیشه اجازه undo کردن را به من میدهد.

 

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه من را install کرده است.

 

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه اراده کنم on میشود و من می توانم با او حرف بزنم.

 

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه دلش را میشکنم ولی او باز مرا می بخشد و مرا shout downنمی کند.

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه password اش هیچ وقت یادم نمی رود.

 

 وقت و زمان وبگردی را مدیریت کنید .

یکی از راههای افزایش اطلاعات و بالا بردن میزان آگاهی نسبت به مسائل مختلف ، وبگردی است . گشت و گذار در اینترنت یا وبگردی اگر بی هدف باشد باعث اتلاف وقت شما خواهد شد . پس بهتر است که برای وبگردی زمان مشخصی را تعیین کنید و هدف خاصی نیز برای آن تعیین کنید . تنها در این صورت است که گشت و گذار در اینترنت باعث اتلاف وقت شما نخواهد شد .

یکی از راههایی که میتوانم توصیه کنم  فید خوانی است . اینکه فیدخوانی چیست میتوانید از سایت ها و وبلاگهای آموزش اینترنت و وبگردی اطلاعات کافی در این مورد را کسب کنید . باید اضافه کنم که نرم افزار مخصوص فیدخوانی را هم میتوانید از همین سایتها دانلود کنید . خود من چون اکانت گوگل دارم از فیدخوان گوگل ریدر استفاده میکنم . نرم افزارهایی هم برای فیدخوانی هست که میتوان به رایگان از اینترنت دانلود و استفاده کرد . کاری که باید انجام داد این است که آدرس اینترنتی سایت مورد نظر به گوگل ریدر و یا نرم افزار فیدخوان  معرفی کنید . از این به بعد عناوین آخرین مطالب منتشر شده در وبلاگ با سایت مورد نظر را مشاهده کرده و انتخاب عنوان مورد علاقه ، آنرا مشاهده کنید . اگر سایتی مطلب جدیدی منتشر نکرده باشد دیگر نیازی نیست که وقت تان را برای بازدید سایت تلف کنید .

جمعه 8 دی 1391برچسب:, :: 9:28 :: نويسنده : سروش افشار

 


*اسکن‌ ايگل چه نوع پهپادي است؟
براساس اطلاعات بدست آمده از مشخصات پهپاد اسکن‌ايگل در فضاي مجازي و  وب‌سايت‌هاي اينترنتي، 
اسکن ایگل، هواپيمايي کوچک، کم هزینه، پر استقامت و غيرمسلح است که توسط شرکت اینسیتو، از زیرمجموعه‌های شرکت بویئنگ، طراحی و ساخته شد. این پهباد بر اساس نوعی نیاز بازرگانی طراحی و ساخته شد. در ابتدا هدف ا‌ز طراحی این پهباد کمک به ماهیگیران برای شناسايي مناطق ماهیگیری بود.

 

 

طراحی و توسعه

اسکن‌ایگل محصول مشترک اینستو و بوینگ است. فناوری پیشرفته این پهباد به عنوان سامانه‌ایی هوایی که بدون سرنشین و قابل حمل بسیار موفقيت‌آمیز بوده است. از این پهباد برای گشت‌زنی در میدان نبرد استفاده می‌شود و از آگوست 2004 این پهباد مورد استفاده ارتش آمریکا در عراق بوده است.

اسکن ایگل دارای یک دوربین هوشمند ثابت بسيار سبک است و بر روی هواپیما نصب می‌شود؛ این پهباد می‌تواند تا 100 کیلومتر برد ارتباطي خود را با مرکز حفظ کند و بیش از 20 ساعت به پرواز ادامه دهد. طول بال هواپیما در حدود 10 فوت است و تا 75 گره دریایی هم سرعت دارد. 


 

این پهباد پیشرفته برای استقرار و راه‌اندازی نیازی به باند ندارد. در واقع، این پهباد برای پرواز از یک پرتابگر استفاده می‌کند.

در سال 2009، بویئنگ و اینستو اعلام کردند که مدل عقاب شب را طراحی کرده‌اند که نوعی مدل تغییر یافته اسکن ایگل است. این مدل جدید دارای دوربین عملیات در شب نيز است.

در آگوست 2010 شركت بوئینگ اعلام کرد که برای کنترل اسکن دیگل از ایستگاه‌های کنترلی راه دور دست به برنامه‌ریزی‌هایی زده است.

در جولای 2011، تیمی از طراحان اسکن ایگل و یک پهباد دیگر برای تحقیق و بررسی در مورد نوع جدیدتری از این سامانه دست به یک پروژه تحقیقاتی مشترک زدند.

مشخصات فني پهپاد Scan Eagle

استقامت پروازی: 24 ساعت

سقف پرواز: 19500 فوت

حداکثر سرعت افقی: 80 گری دریایی

سرعت کروز: 48 گری دریایی

نیروی محرکه: موتور 2 زمانه. 1.4 کیلووات؛ 1.9 اسب بخار

سوخت: گازوئیل

سیستم ردیابی: جی پی اس

وزن سازه خالی: 13.1 کیلو گرم.

حداکثر وزن در زمان پرواز: 20 کیلو گرم.


 

سابقه عملیاتی

این پهباد در سال 2005 وارد ارتش آمریکا شد؛ به غیر از ارتش آمریکا، استرالیا در حال حاضر نیز از این پهباد استفاده می‌کند، در سال 2008 نیز کانادا اعلام کرد از این پهباد برای عملیات خود در افغنستان استفاده مي‌كند.

اين پهپاد از آوريل 2009 تا سال 2011 بیش از 500 هزار ساعت پرواز داشته است.

صفحه قبل 1 صفحه بعد