یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان

تبادل لینک

آگهی رایگان

این جنگنده پیشرفته با مشخصات ظاهری منحصر به فرد، دارای سطح مقطع راداری بسیار کم و همچنین قابلیت انجام عملیات پروازی در ارتفاع پست است. بهره‌گیری از مواد پیشرفته در ساخت هواپیما و سیستم‌های الکترو اویونیک پیشرفته از دیگر ویژگی‌های جنگنده قاهر ۳۱۳ است.این جنگنده توانایی حمل تسلیحات پیشرفته بومی را دارد و از قدرت تهاجمی بالا برخوردار است و از جمله دیگر ویژگی‌های آن، قابلیت نشست و برخاست با طول باند کوتاه و تعمیر و نگهداری آسان و سریع است.

رایگان

گروه تروریستی «داعش» دختر جوان سوری را به علت عضویت در فیس بوک سنگسار کرد.به گزارش «رأی الیوم»، عناصر گروه تروریستی داعش در سوریه، دختر جوانی به نام «فطوم الجاسم» را به علت عضویت رد شبکه اجتماعی فیس بوک، تا حد مرگ سنگسار کردند.منابع خبری معارضین سوری، گزارش دادند، عناصر گروه «داعش» این دختر جوان را ابتدا به دادگاه شرعی در منطقه «الرقه» بردند و قاضی شرع نیز، عضویت در فیس بوک را هم طراز با عمل زنا دانست و حکم به سنگسار وی داد.گروه داعش مدتی است که بر منطقه «الرقه» در شمال سوریه سیطره پیدا کرده و احکام تند و خشونت آمیز خود را اعمال می‌کند.


ساعت خورشیدی مراغه علاوه بر نشان دادن ساعت، ماه‌های خورشیدی و میلادی را نیز نشان می‌دهد و خطای آن كم‌تر از یك ثانیه است.این ساعت به‌مناسبت سال جهانی فیزیك و با مشاركت و نظارت میراث فرهنگی و گردشگری ، مركز تحقیقات نجوم و اختر فیزیك مراغه و بخش همكاری‌های فرهنگی سفارت فرانسه در تهران در ضلع شمالی گنبد سرخ مراغه اجرا شده است.

Free Link Exchange

سیاستی که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا راجع به مسئله سوریه و حکومت بشار اسد اتخاذ کرد نیز همان راه رفته جرج بوش در قبال صدام بود که البته این‌بار به سرانجام نرسید.

خبرگزاری فارس: چرا آمریکا به سوریه حمله نکرد؟

 

در ماه آگوست سال گذشته، ایالات متحده آمریکا، سوریه را تهدید به حمله نظامی کرد؛ ژنرال‌های این کشور مکرراً در نطق‌هایشان اعلام می‌کردند ارتش از آمادگی لازم برای حمله نظامی برخوردار است و فقط منتظر دستور باراک اوباما است.

گرچه این تهدیدها و اظهار نظرها اغلب رسانه‌ها و محافل سیاسی را به خود جلب کرد، اما پس از 2 هفته جنجال رسانه‌ای، حتی یک گلوله هم به سمت این کشور شلیک نشد؛ برای بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای سیاست این ابهام به وجود آمد که هدف آمریکا از این تهدیدات چه بود و اساساً چرا آمریکا به سوریه حمله نظامی نکرد؟

در این وجیزه سعی می‌شود با وام گرفتن از کتاب «چرا سیاستمداران دروغ می‌گویند» نوشته  جان جی مرشایمر، تا حدودی این مسئله را تبیین کنم.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 بهمن 1392برچسب:بدون شرح , یادداشتهای قاصدک , سرکاری , طنز, :: 20:51 :: نويسنده : سروش افشار

persian chat rooms

چهار شنبه 16 بهمن 1392برچسب:سخنان ناب , یادداشتهای قاصدک , ایده , عکس , ذهن, :: 21:41 :: نويسنده : سروش افشار

آهنگ جدید

سه شنبه 15 بهمن 1392برچسب:یادداشتهای قاصدک , سرکاری , عکس, :: 19:26 :: نويسنده : سروش افشار

آگهی رایگان

شنبه 12 بهمن 1392برچسب:سخنان ناب , یادداشتهای قاصدک , :: 15:50 :: نويسنده : سروش افشار


... یکی از میهن پرست ترین خلبانان نیروی هوایی ارتش ایران بود! پس از انقلاب تنها به جرم دریافت نشان افتخار از نظام شاهنشاهی از ارتش اخراج و درجه ی سرگردی اش گرفته شد... 
او در یکی از خطرناک ترین مانورهای هوایی جهان با نام چهارراه مرگ که در آمریکا برگزار شد به عنوان نماینده نیروی هوایی ایران در مانور حضور داشت و تماشاگران را بهت زده کرد که با این سن کم این چنین بر رکاب جنگنده اش جولان می دهد... و نام ایران را در فهرست دارندگان برترین خلبانان جهان به ثبت رساند... 
در روز آغاز جنگ (ساعت یازده آخرین روز شهریور ماه هزار و سیصد و پنجاه و نه) در شهرش بوشهر مشغول جمع آوری وسایل خانه اش برای آمدن به تهران بود که شاید بتواند در پایتخت کاری تازه پیدا کند! هنگام حرکت از خانه اش به سوی تهران ، صدای مهیب انفجار بمب های عراق بر پایگاه ششم شکاری (بوشهر) ، توجه اش را برمی انگیزد... بی آنکه فکر کند که ارتش در حقش ظلم کرده و او را پس از خدمت های صادقانه سالیان سال ، تنها برای دریافت نشان افتخار از نظام پیشین ، اخراج کرده!!! شتابان لباس پروازش را از میان وسایلش بیرون می کشد و به پایگاه ششم شکاری بوشهر باز می گردد... به ورودی پایگاه که می رسد دژبانی از ورودش جلوگیری می کند! چرا که او دیگر در استخدام ارتش نبود............ 
غفور دوباره سرگرد می شود و دوباره بر رکاب فانتوم ها در برابر دشمن جولان می دهد تا سرانجام پس از دهها پرواز دلاورانه و پیروزمندانه در راه دفاع از خاک پاک ایران ، سرانجام در نبردی نابرابر عقاب تیزپروازش فانتوم ، مورد اصابت موشک عراقی قرار گرفت... و در نزدیکی ماهشهر از آسمان ایران جدا شد تا با اجزای بدنش ، ذرات خاک ایران را بسازد... .

 

سوسیالیسم: دو گاو دارید. یکی را نگه می دارید. دیگری را به همسایه خود می دهید.

کمونیسم: دو گاو دارید.دولت هر دوی آن ها را می گیرد تا شما و همسایه تان را در شیرش شریک کند.

فاشیسم: دو گاو دارید.شیر را به دولت می دهید. دولت آن را به شما می فروشد.

کاپیتالیسم: دو گاو دارید.هر دوی آن ها را می دوشید.شیرها را به زمین می ریزید تا قیمت ها همچنان بالا بماند.

نازیسم: دو گاو دارید.دولت به سوی شما تیراندازی می کندو هر دو گاو را می گیرد.

آنارشیسم: دو گاو دارید.گاوها شما را می کشند و همدیگر را می دوشند.

سادیسم: دو گاو دارید. به هر دوی آن ها تیر اندازی می کنید و خودتان را در میان ظرف شیر ها می اندازید.

آپارتاید: دو گاو دارید. شیر گاو سیاه را به گاو سفید می دهید ولی گاو سفید را نمی دوشید.

دولت مرفه: دو گاو دارید. آن ها را می دوشید و بعد شیرشان را به خودشان می دهید.

بوروکراسی: دو گاو دارید.برای تهیه شناسنامه آن ها 17 فرم را در 3 نسخه پر می کنید ولی وقت ندارید شیر آنها را بدوشید.

سازمان ملل: دو گاو دارید.فرانسه شما را از دوشیدن آن ها و آمریکا و انگلیس گاو ها را از شیر دادن به شما وتو می کنند. نیوزلند رأی ممتنع می دهد.

ایده آلیسم: دو گاو دارید، ازدواج می کنید. همسر شما آن ها را می دوشد.

رئالیسم: دو گاو دارید. ازدواج می کنید. اما هنوز خودتان آن ها را می دوشید.

متحجریسم:دو گاو دارید. زشت است گاو را بدوشید.

فمینیسم: دو گاو دارید.حق ندارید گاو ماده را بدوشید.

پلورالیسم: دو گاو نر و ماده دارید هر کدام را بدوشید فرقی نمی کند.

لیبرالیسم:دو گاو دارید. آن ها را نمی دوشید چون آزادیشان محدود می شود.

دمکراسی مطلق: دو گاو دارید.از همسایه ها رأی می گیرید که آن ها را بدوشید یا نه

وقتی سارا دخترک هشت ساله‌ای بود، شنید که پدر و مادرش درباره برادر کوچکترش صحبت می‌کنند. فهمید که برادرش سخت بیمار است و آنها پولی برای مداوای او ندارند. پدر به تازگی کارش را از دست داده بود و نمی‌توانست هزینه جراحی پرخرج برادر را بپردازد. سارا شنید که پدر آهسته به مادر گفت: فقط معجزه می‌تواند پسرمان را نجات دهدسارا با ناراحتی به اتاق خوابش رفت و از زیر تخت قلک کوچکش را در آورد. قلک را شکست، سکه‌ها را روی تخت ریخت و آنها را شمرد، فقط پنج دلار!
بعد آهسته از در عقبی خانه خارج شد و چند کوچه بالاتر به داروخانه رفت. جلوی پیشخوان انتظار کشید تا داروساز به او توجه کند ولی داروساز سرش شلوغ‌تر از آن بودکه متوجه بچه‌ای هشت ساله شود.دخترک پاهایش را به هم می‌زد و سرفه می‌کرد ولی داروساز توجهی نمی‌کرد. بالاخره حوصله سارا سر رفت و سکه‌ها را محکم روی شیشه پیشخوان ریخت.....
داروساز جا خورد، رو به دخترک کرد و گفت: چه می‌خواهی؟
دخترک جواب داد:‌ برادرم خیلی مریض است، میخواهم معجزه بخرم.
داروساز با تعجب پرسید: ببخشید؟!
دخترک توضیح داد: برادر کوچک من، داخل سرش چیزی رفته و بابایم می‌گوید که فقط معجزه می تواند او را نجات دهد. من میخواهم معجزه بخرم، قیمتش چند است؟!
داروساز گفت: متأسفم دختر جان، ولی ما اینجا معجزه نمی‌فروشیم.
چشمان دخترک پر از اشک شد و گفت: شما را به خدا، او خیلی مریض است، بابایم پول ندارد تا معجزه بخرد این هم تمام پول من است، من کجا می‌توانم معجزه بخرم؟
مردی که گوشه ایستاده بود و لباس تمیز و مرتبی داشت، از دخترک پرسید چقدر پول داری؟
دخترک پولها را کف دستش ریخت و به مرد نشان داد. مرد لبخندی زد و گفت: آه چه جالب، فکر می‌کنم این پول برای خرید معجزه برادرت کافی باشد!
بعد به آرامی دست او را گرفت و گفت:‌ من میخواهم برادر و والدینت را ببینم، فکر می‌کنم معجزه برادرت پیش من باشد.
آن مرد دکتر آرمسترانگ فوق تخصص مغز و اعصاب در شیکاگو بود...
فردای آن روز عمل جراحی روی مغز پسرک با موفقیت انجام شد و او از مرگ نجات یافت
پس از جراحی، پدر نزد دکتر رفت و گفت: از شما متشکرم، نجات پسرم یک معجزه واقعی بود. می‌خواهم بدانم بابت هزینه عمل جراحی چقدر باید پرداخت کنم؟
"دکتر لبخندی زد و گفت:‌ فقط پنج دلار..."

منشی رئیس با خود فکر کرد شاید برای گرفتن تخفیف شهریه آمده اند یا شاید
هم پسرشان مشروط شده است و می خواهند به رئیس دانشگاه التماس کنند.
پیرمرد مؤدبانه گفت: «ببخشید آقای رییس هست؟ » منشی با بی حوصلگی گفت:«
ایشان تمام روز گرفتارند.» پیر مرد جواب داد : « ما منتظر می مونیم. »
منشی اصلاً توجهی به آنها نکرد و به این امید بود که بالاخره خسته میشوند و پی کارشان می روند. اما این طور نشد. بعد از چند ساعت ، منشی خسته
شد و سرانجام تصمیم گرفت مزاحم رییس شود ، هرچند ازاین کار اکراه داشت.
وارد اطاق رئیس شد و به او گفت : « دو تا دهاتی آمده اند و می خواهند شما راببینند . شاید اگرچند دقیقه ای آنها را ببینید، بروند.» رییس با اوقات تلخی آهی کشید و سرتکان داد. نفر اول برترین دانشگاه کشور ..... ارائه دهنده چندین مقاله در همایش های علمی بزرگ دنیا و مجلات تخصصی ، صاحب چندین نظریه در مجامع و همایش بین المللی حتماً برای وقتش بیش از دیدن دو دهاتی برنامه ریزی نکرده است.
به علاوه اصلا دوست نداشت دو نفر با لباس های مندرس وارد اتاقش شوند و روی صندلی های چرمی اوریژنال لدر اطاقش بنشینند.
با قیافه ای عبوس و در هم از اطاق بیرون آمد. اما پیر زن و پیر مرد رفتهبودند. بویی آشنا به مشامش خورد. شاید به این دلیل بود که خودش هم در روستا بزرگ شده بود.
رئیس رو به منشی کرد و گفت : نگفتن چیکار دارن ؟!
منشی از اینکه آنها آنجا را ترک کرده بودند با رضایت گفت : نه . از پنجره نگاهی به بیرون انداخت و به اطاقش برگشت.
موقع ناهار رئیس پیام های صوتی موبایلش را چک کرد : 
" سلام پسرم ، می خواستم مادرت رو ببرم دکتر . کیف پولم رو در ترمینال دزدیدن ، اومدیم دانشگاه ازت کمی پول قرض کنیم . منشی راهمون نداد . وقتی شماره موبایلت هم را هم گرفتم دوباره همون خانم نگذاشت باهات صحبت کنم و گفت پیغام بذاریم. الان هم داریم برمی گردیم خونه ..."

افسران - زندگی متعادل

راز فرعون مرا مسلمان کرد

هنگامی که فرانسوا میتران در سال ۱۹۸۱میلادی زمام امور فرانسه را بر عهده گرفت، از مصر تقاضا شد تا جسد مومیایی شده فرعون برای برخی آزمایش‌ها و تحقیقات به فرانسه منتقل شود.

هنگامی که هواپیمای حامل بزرگترین طاغوت تاریخ در فرانسه به زمین نشست، بسیاری از مسئولین کشور فرانسه و از جمله رئیس دولت و وزرایش در فرودگاه حاضر شده و از جسد طاغوت استقبال کردند.
پس از اتمام مراسم، جسد فرعون به مکانی با شرایط خاص در مرکز آثار فرانسه انتقال داده شد تا بزرگترین دانشمندان باستان‌شناس به همراه بهترین جراحان و کالبدشکافان فرانسه، آزمایشات خود را بر روی این جسد و کشف اسرار متعلق به آن شروع کنند.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 4 دی 1392برچسب:گرگ , یادداشتهای قاصدک, :: 16:36 :: نويسنده : سروش افشار

افسران - مراقب گرگ های در کمین باشید!

معاون نیروی هوایی ارتش:

جدیدترین تاکتیک ها در رزمایش فداییان حریم ولایت اجرا می شود

بندرعباس- ایرنا-معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جدیدترین تاکتیک ها در رزمایش فداییان حریم ولایت 4 نیروی هوایی در جنوب کشور به اجرا در می آید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، امیر سرتیپ خلبان « عزیز نصیرزاده » روز پنجشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات قرآنی ارتش در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد.

وی با تاکید بر این که چهارمین رزمایش فداییان حریم ولایت متفاوت تر و متنوع تر از سال های گذشته است، افزود: در این رزمایش که یک رزمایش تک نیروی و آفندی است، بخشی از انواع هواپیما های جنگنده بمب افکن حضور خواهند داشت.

معاون فرمانده نیروی هوای ارتش اظهارداشت: این رزمایش با مشارکت برخی پایگاه های نیروی هوایی ارتش و به مرکزیت بندر عباس در جنوب کشور اجرا می شود.

امیر سرتیپ نصیرزاده از جمله از اهداف برگزاری این رزمایش را ارتقاء سطح آمادگی رزمی نیروی هوایی ارتش و ارزیابی آموزش های انجام شده بر اساس بر نامه های تنظیمی و سالانه این نیروعنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: دستاوردهای این رزمایش بعد از پایان آن جهت بهره برداری آموزشی تبیین خواهد شد.

افسران -


Israeli regime, this sinister, unclean rabid dog of the region, says Iran is a threat to the world; No! Israel itself is a threat to the world

Ayatollah khamenei, November 20, 2013

رژیم اسرائیل، این سگ نحس و نجس و هار منطقه، میگوید که ایران تهدیدی برای جهان است؛ خیر! تهدید جهان، خود اسرائیل و حامیانش هستند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار 29/8/92 با ده‌ها هزار فرمانده بسیج سراسر کشور
 

 

 بزرگترین پهپاد راهبری ایران با نام «فُطرس» رونمایی شد که از برخی ویژگی‌های مهم نسبت به نمونه‌های قبلی برخوردار است.

 

    در کمتر از دو ماه بعد از رونمایی پهپاد استراتژیک و دوربرد «شاهد 129»، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جدیدترین (و بنا بر آنچه اعلام شد، بزرگترین) پهپاد راهبردی خود را با نام «فُطرس» رونمایی کرد.

اگرچه فناوری این پرنده‌ها تا مدتها در انحصار قدرتهای بزرگ ازجمله آمریکا قرار داشت، اما با همت و تلاش متخصصان و کارکنان صنایع دفاعی کشورمان، نیروهای مسلح ایران از سال‌ها پیش ضمن دستیابی به دستاوردهای عظیم در این زمینه، تعداد زیادی از نمونه‌های مختلف آنها را در اختیار دارد؛ نمونه‌هایی که برخی از آنها حتی در سال‌های دفاع مقدس نیز در اموری مانند شناسایی و عکسبرداری از مواضع دشمن بکار گرفته شدند.

«فُطرس» به عنوان جدیدترین عضو خانواده پهپادهای ایران، در مقایسه با نمونه های قبلی خود، نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به قله‌های تکنولوژی، در حال برداشتن گام‌های سریع و بلندی است.

مقایسه اجمالی دو نمونه اخیر (شاهد129 و فُطرس) گویای این است که این عضو جدید تا چه اندازه در شکستن رکوردهای قبلی موثر بوده و توان پهپادی نیروهای مسلح را تا چه حد افزایش می‌دهد.



ادامه مطلب ...

ماهنامه «Combat aircraft» به معنای هواگردهای رزمی یکی از نشریات تخصصی در حوزه هوانوردی نظامی است که از زمان آغاز به انتشار خود در 14 سال پیش، موضوعات هوانوردی نظامی در سراسر جهان را به صورت تخصصی تجزیه و تحلیل می‌کند.

 



ادامه مطلب ...

آنان که رفتند، کاری حسینی کردند. آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند، وگرنه یزیدی‌اند. دکتر علی شریعتی

ماموریت‌های ویژه پهپادهای سریر و ابابیل

قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) یکی از نیروهای چهارگانه ارتش است که در بهمن ۱۳۸۷و با تقسیم نیروی هوایی ایران به دستور حضرت آیت‌الله‌العظمی‮ خامنه‌ای فرمانده کل قوا تشکیل و مأموریت‌های ویژه‌ای، به‌خصوص برای برتری‌های هوایی جمهوری اسلامی ایران برای آن تعریف شد‮. ‬با‮ ‬پررنگ‮ ‬شدن‮…



ادامه مطلب ...

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) گفت: رزمايش مدافعان آسمان ولايت 5 در روز 17 مهر در گستره 700 هزار كيلومتر مربع از مرزهاي غرب، شمال غرب و جنوب كشور با حضور نيروهاي ارتش و سپاه برگزار شد.



ادامه مطلب ...

نماینده ایران در سازمان ملل: هیچ‌کس نمی‌تواند به ایران چیزی دیکته کند!

نماینده ایران در سازمان ملل : هیچ کس نمی تواند به ایران چیزی دیکته کند .

چهار شنبه 24 مهر 1392برچسب:, :: 18:51 :: نويسنده : سروش افشار

درختان به من آموختند،پایبندی هر کس به اندازه ی ریشه ی اوستبه هر درختی نمی توان تکیه کرد
چهار شنبه 24 مهر 1392برچسب:سخنان ناب , یادداشتهای قاصدک , قصه, :: 18:47 :: نويسنده : سروش افشار

دقت کردید !؟

که

قصه‌ها واسه ” بیدار کردن ” آدما نوشته شده

اما ما واسه ” خوابیدن ” ازشون استفاده می‌کنیم

متاسفم برات که درک درستی از واقعیتهای ایران نداری .

سخنرانی نتانیاهو در مورد ایران مطالبی خنده داری داشت که بیشتر به کاریکلماتور شبیه بود . هر چه قدر که از این آدم کم سواد بی خبر از دنیا بدم میومد الان چندین برابرش ازش متنفرم . آخه آدم ناحسابی حیف ایران نیست که دشمن نادانی مثل تو داشته باشه . 

افسران - هجوم ایرانی‎ها با شلوار جین امریکایی به رئیس جمهور اسرائیل !!!

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد
پيوندها