یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا (CSIS) در گزارشی به بررسی توسعه جنگ نامتقارن ایران و چگونگی تأثیرگذاری آن در رقابت با آمریکا و کشورهای حوزه خلیج‌ فارس پرداخته است.

متن کامل این گزارش به شرح زیر است:

* جنگ نامتقارن در دکترین نظامی ایران نقش تعیین کننده‌ای دارد

خبرگزاری فارس در روزهای نخستین سال نوی میلادی مصاحبه‌ای از سرلشگر “عطاء‌الله صالحی “، فرمانده ارتش ایران منتشر کرد که وی در سخنانی به نقش جنگ نامتقارن در دکترین نظامی ایران اشاره و اعلام کرده بود: بخش‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران به رویدادهای کشورهای همسایه توجه ویژه‌ای دارند و آموزش‌های مرتبط با جنگ نامتقارن را با توجه به این رویدادها طراحی و اجرا می‌کنند. برای مثال در آموزش جنگ هوایی به خلبانان، بیشتر به جنگ نامتقارن می‌پردازیم. سرلشگر صالحی در ادامه سخنان خود اعزام ناوهای نظامی خود به خلیج عدن را نمونه دیگری از دکترین جنگ نامتقارن ایران عنوان کرد. فرمانده کل ارتش ایران همچنین گفت که ارتش ایران، از جنگ های کنونی عراق و افغانستان درس می‌گیرد و دستورالعمل‌های نظامی خود را با این درس‌ها مطابقت می‌دهد.

 

جنگ نامتقارن

جنگ نامتقارن

* بررسی توان ایران در جنگ نامتقارن اطلاعات باارزشی در خصوص موضع‌گیری ایران در قبال حضور نظامی آمریکا در منطقه در اختیار آمریکا قرار می‏دهد

این سخنان در ارزیابی نحوه رقابت استراتژیک ایران با آمریکا سودمند است و اطلاعات باارزشی در خصوص موضع‌گیری ایران در قبال حضور نظامی آمریکا در منطقه، واکنش ها به این حضور و در نهایت شیوه برخورد استراتژیک این کشور با آمریکا ارائه می‌دهد. البته در خصوص پیشرفت های ایران در جنگ نامتقارن نباید به گفته‌ها و شنیده‌ها بسنده کرد و باید به عملکرد این کشور نیز توجه خاصی کرد.

* دیدگاه‌های ایران راجع به رقابت با آمریکا باید موشکافی شود

30 آذر 1391برچسب:, :: 18:46 :: نويسنده : سروش افشار
بازنده جنگ 8 روزه غزه که بود؟ ایهود باراک چرا استعفا داد؟ این گزارش به سوابق و جنایت‌های ایهود باراک و دلایل استعفای وی و بازتاب‌های آن خواهد پرداخت.

 

 

 



ادامه مطلب ...
30 آذر 1391برچسب:, :: 18:46 :: نويسنده : سروش افشار

7حرکت برای کنترل نامحسوس وزن!

در بسیاری از موارد، ممکن است فکر کنیم با حذف یک وعده، حتما کالری کمتری به بدن می‌رسد، ولی تجربه ثابت کرده است این رفتار در طولانی مدت منجر به افزایش حس گرسنگی و در نتیجه افزایش ولع خوردن می‌شود.
 
عادت به کنترل میزان وعده‌ی غذایی، آن قدر‌ها هم که فکر می‌کنیم سخت و ناممکن نیست!
  
این جا راه حل هایی برای کاهش کالری دریافتی، بدون این که از لذت خوردن آن چه دوست داریم محروم شویم، پیشنهاد شده است:
 
نصف کردن
 
ما می‌توانیم به سادگی فقط نیمی از کالری غذای دلخواه‌مان را دریافت کنیم، فقط کافی است نیمی از غذا را بخوریم. مثلا اگر هر روز 20 قاشق غذاخوری برنج می‌خوریم، فقط 10 قاشق آن را بخوریم و ما بقی حس گرسنگی‌امان را با آهسته خوردن سبزی‌جات خصوصا سبزی‌جات خام بر آورده کنیم. فراموش نکنیم سبزی‌جات را هم زمان با غذا نخوریم! یا قبل از غذا و یا بعد از غذا، البته این جا منظور از سبزی‌جات سبزی خوردن نیست، بلکه سایر سبزی‌جات مانند سالاد و... می‌باشد.
 
اگر غذا در ظرف آماده برای ما آورده می‌شود، همان ابتدا سهم جدید خودمان را در ظرف دیگری جدا کرده و از مابقی آن دوری کنیم، بهتر است مابقی را دست نزده با دوست دیگری شریک شویم.
 
 
دو برابر کردن
تعداد لقمه‌ها را با کوچک کردن اندازه‌ی آن‌ها دو برابر کرده و زمان جویدن را نیز افزایش دهیم.  خوب جویدن غذا، راز کاهش وزن است.
 
 
فارغ از زمان بودن
 
بر حسب عادت زمانی سراغ غذا نرویم. زمان، فراخوان غذا خوردن ندهد، بلکه حس گرسنگی‌مان ما را دعوت به غذا خوردن کند، البته در این میان حس دیگری که دعوت کننده‌ی ما است، حس بینایی یعنی همان چشم‌های ما است، بسیاری از مواقع چشم‌های ما به ما دستور خوردن می‌دهد تا حس گرسنگی.
حس بینایی و حس بویایی در شراکت با هم بسیار اغوا کننده عمل می‌کنند، به قول معروف برای مقابله " گاو نر می‌خواهد و مرد کهن ". البته کنترل این قضیه فقط در ابتدا سخت است، مطمئن باشیم اگر اجرا کنیم بسیار به خود می‌بالیم!
 
حذف نکردن وعده‌ها
در بسیاری از موارد، ممکن است فکر کنیم با حذف یک وعده، حتما کالری کمتری به بدن می رسد، ولی تجربه ثابت کرده است این رفتار در طولانی مدت منجر به افزایش حس گرسنگی و در نتیجه افزایش ولع خوردن می شود. در واقع با گرسنه نگه داشتن خود، به خود اجازه می دهیم در وعده ی بعد بیشتر بخوریم. چرا؟ چون بر این باوریم که کمتر خورده ام، پس حالا می توانم به راحتی بیشتر بخورم! ولی در حقیقت داریم به خودمان دروغ می گوییم!
 
عدم زیاده‌روی در غذاهای رژیمی
 
در بسیاری از موارد که خوشحالیم داریم غذای دلخواه‌مان را با انرژی کمتر می‌خوریم، درست داریم سر خودمان را کلاه می‌گذاریم، مثلا اگر نوشیدنی رژیمی می‌خوریم، اگر همیشه یک لیوان می‌خوردیم، این بار دو لیوان می‌خوریم، چرا؟ چون رژیمی است! دقیقا انرژی دریافتی همان می‌شود و چه بسا بیشتر از قبل.
 
به راحتی نه بگوییم
در بسیاری از موارد با توجه به فرهنگ‌مان نمی‌توانیم بگوییم " الان سیرم یا الان نمی‌خورم "؛ فقط فکر می‌کنیم " اگر نخورم بد می‌شود یا الان ناراحت می‌شود " ، بهتر است تعارف را کنار گذاشته و با کمال احترام و ادب چنین جملاتی را به کار ببریم " سعی می‌کنم اگر توانستم بخورم یا حتما خوشمزه است، در اولین فرصت می‌خورم. "
 
اصرار نکنیم
هیچ وقت در خوردن به دوست یا میهمان‌مان پافشاری نکنیم و اگر او در خوردن مردد است و یا نمی‌خورد، به پای بی‌ادبی او نگذاریم، اگر یک دوست یا میزبان واقعی هستیم، آن چه تدارک دیده‌ایم در اختیار میهمان‌مان بگذاریم و دست او را در انتخاب و میزان خوردن او آزاد بگذاریم، به قول معروف لقمه‌ها را نشمریم!
 

ده دلیل برای آن که ایران بمب اتمی نمی‌خواهد

حسین موسویان، مسئول سابق مذاکرات هسته‌ای ایران، که در سال‌های اخیر به آمریکا مهاجرت کرده و اکنون از پژوهشگران دانشگاه «پرینستون» است در مطلبی تحلیل خود از بحران هسته‌ای ایران و راه حل‌های آن را تشریح کرده است.

 



ادامه مطلب ...
8pic.ir     مكاني براي آپلود رايگان فایل های شما

پرتاب پهپاد اسکن ایگل از روی عرشه ناو

30 آذر 1391برچسب:, :: 18:46 :: نويسنده : سروش افشار

دو روش خیلی ساده برای لاغر شدن

8pic.ir     مكاني براي آپلود رايگان فایل های شما یکی از اصلی ترین و بدیهی ترین اصول لاغری ، کاستن از میزان تغذیه است.

  واقعیت این است که خیلی از افراد چاق ، بیش از نیاز واقعی شان غذا می خورند و به همین دلیل ، مدام دچار افزایش وزن هستند.
برای این افراد ، کم خوری ، یکی از کارهای سخت است و این ، البته بیش از آن که علت فیزیولوژیک داشته باشد ، منشأ روانی دارد: « مگر می شود کم خورد؟
  8pic.ir     مكاني براي آپلود رايگان فایل های شما
 اگر شما هم از این گروه هستید ، این دو راه را برای کم خوردن - بدون بار روانی آن - تجربه کنید:
 
 1 - بشقاب غذای خود را از میان بشقاب های کم عمق انتخاب کنید. این طوری ، ناگزیر غذای کمتری را در بشقاب تان خواهید ریخت بدون آن که کم بودنش را چندان احساس کنید.
غذا را در همه سطح بشقاب بریزید.

 2 - به جای قاشق غذاخوری ، از قاشق چایخوری برای غذا خوردن استفاده کنید. بدن شما ، در طول سال ها ، ناخودآگاه ، به تعداد قاشق ها عادت کرده است.

شاید باور نکنید ولی یکی از فاکتورهای موثر در سیری ، تعداد قاشق هایی است که به دهان می برید ، نه الزاماً حجم غذا! بنابراین ، اگر شما تا قبل از این ، با 30 قاشق غذاخوری سیر می شدید ، این بار با 30 قاشق چایخوری سیر خواهید شد و یا حداکثر 40 قاشق که از حجم غذای قبلی کمتر است.

  موقع غذا خوردن ، مدام به قاشق کوچکتان نگاه نکنید و تا غذا را به طور کامل (تأکید می کنم : به طور کامل ) نبلعیده اید ، قاشق جدید را پر نکنید و به سمت دهان نبرید.

  ممکن است در اوائل کار ، کمی برایتان سخت باشد ولی به زودی متوجه خواهید شد که با حجم کم غذا هم سیر می شوید و نه تنها هیچ کمبودی احساس نمی کنید ، بلکه لذت سبکی بعد از غذا را هم درخواهید یافت و البته ، کاهش تدریجی وزن و تثبیت در وزن استاندارد را.
  حتماً به امتحانش می ارزد. خیلی ها با همین روش خیلی ساده ، وزن کم کرده اند.

8pic.ir     مكاني براي آپلود رايگان فایل های شما


30 آذر 1391برچسب:, :: 18:46 :: نويسنده : سروش افشار
8pic.ir     مكاني براي آپلود رايگان فایل های شما

30 آذر 1391برچسب:, :: 18:46 :: نويسنده : سروش افشار

سخنان ناب 1

برایان دایسون ( مدیر اجرایی سابق شرکت کوکاکولا ) :

فرض کنید زندگی همچون یک بازی است. قاعده این بازی چنین است که بایستی پنج توپ را در آن واحد در هوا نگهدارید و مانع افتادنشان بر زمین شوید. جنس یکی از آن توپها از لاستیک بوده و باقی آنها شیشه ای هستند. کاملا واضح است که در صورت افتادن توپ پلاستیکی بر روی زمین، دوباره نوسان کرده و بالا خواهد آمد، اما آن چهار توپ دیگر به محض برخورد، کاملا شکسته و خرد میشوند. آن چهار توپ شیشه ای عبارتند از خانواده ، سلامتی ، دوستان و روح خودتان و توپ لاستیکی همان کارتان است.

هیچ وقت از ریسک کردن نهراسیم، چرا که به ما این فرصت را خواهد داد تا شجاعت را یاد بگیریم.

 


آیا ایران بمب اتم میخواهد یا نه ؟

چندی پیش در سایت نشنال اینترست مطلبی به نقل از حسین موسویان ، مسئول سابق مذاکرات هسته‌ای ایران منتشر شد که بنده عین متن انگلیسی و ترجمه آن را در این وبلاگ گذاشتم .

http://sorushafshar.blogfa.com/post/253

اخیرا فردی بنام مجید محمدی ( جامعه شناس ) در یکی از سایتها مطلبی با عنوان ده دلیل برای آن که جمهوری اسلامی درپی سلاح هسته ای است، نوشته است. آقای مجید محمدی که نمیدانم اصلا ایرانی هستند یا نه !!!!!!!!! یکی از دلایلشان را سرکوب جریان به اصطلاح جنبش سبز ذکر کرده اند . آقای محمدی مطمئن باشید هر رئیس جمهور دیگری به جز آقای احمدی نژاد بر کرسی ریاست جمهوری می نشست ، برنامه انرژی هسته ای صلح آمیز ایران ادامه می یافت . هر رئیس جمهوری که با رای مردم انتخاب میشه قطعا منافع ملی و رای اکثریت را مدنظر قرار خواهد داد . برنامه هسته ای ایران از زمان رژیم سرنگون شده شاهنشهاهی شروع شده بود و پس از انقلاب نیز ادامه یافت . پس این برنامه ربطی به جریانهای سیاسی نداره .

آقای محمدی اگر خلف وعده های آژانس و کشورهای غربی نبود ایران نیاز نداشت که غنی سازی 20 درصد انجام بده . صراحتا اعلام شده که اگر نیازمندی راکتورهای ایران تامین بشه ایران غنی سازی بیش از 5 درصد را متوقف خواهد کرد .

آقای محمدی نظر شما در مورد آزمایش اتمی که اخیرا آمریکا انجام داد چیست ؟ از نظر شما اینکه اسراییل حداقل 200 بمب اتمی داشته باشه درسته ؟

آقای محمدی آیا شما به جوانان وطن تون ( اگر واقعا ایرانی هستید ) افتخار نمی کنید که تونستن پهپاد آمریکایی رو به چنگ بیارن  و الان هم ادعای شکست کد و رمز اونو دارن ؟ کدوم یک از کشور های خاورمیانه جرات و جسارت و حتی علم چنین کارهایی رو دارن ؟ آقای محمدی سازمانهای اطلاعاتی آمریکا اعلام کردن که برنامه هسته ای ایران فعلا برای ساخت سلاح هسته ای نیست . محسن جان آمریکا و اسراییل نگران قدرت موشکی ایران هستند یا قدرت هسته ای اون یا پیشرفت علمی ایران . بالاخره ایران زادگاه ابن سینا ها و رازی ها و دهها دانشمند قدیمی و معاصر دیگه اس . از قدیم ما خواستیم که سری توی سرها داشته باشیم . حالا هر چی زور بزنن مگه میشه جلوشو گرفت . آقای محمدی فکر نمی کنید که تلاش ایران برای دستیابی به تکنولوژی موشکهایی ماهواره بر و انرژی صلح آمیز هسته ای باعث پویایی و پیشرفت دانشگاهها و مراکز علمی و صنعتی کشور میشه .

به نظر جنابعالی اگه ایران کشوری پیشرفته و قوی باشه بهتره یا مثل بعضی کشور های نفت خیز منطقه که یا زیر چکمه آمریکا هستن یا وابسته به اون . اگه ایران کشوری مستقل و پیشرفته باشه خوبه یا کشوری تابع محض و توسری خور .

راستی آقای محمدی همونطور که گفتم برنامه هسته ای ایران از زمان رژیم سابق ایران که کاملا با آمریکا و اسراییل هماهنگ بود آغاز شده بود . پس چرا اون موقع این برنامه اشکالی نداشت ؟

آقای محمدی ، در زمان جنگ 8 ساله ، صدام علیه شهرهای خودش و شهرهای ایران از بمب شیمیایی استفاده کرد . آیا ایران مقابله به مثل کرد ؟ آیا نمی تونست اینکارو انجام بده ؟ آیا ارتش ایران توان انجام اینکار رو نداشت ؟ یا اینکه به فرمان امام خمینی و فتوای ایشان و سایر مراجع تقلید اینکارو انجام نداد ؟ نیروی هوایی  به دستور امام خمینی از بمباران اماکن مسکونی و بیمارستانها و مدارس و ... منع شده بود . عراق بمب های شیمیایی رو از چه کشورهایی می گرفت از اتحادیه اروپا از آمریکا از کجا ؟ آیا همین کشورها تضمینی دارن که ایران رو از نظر مواد اولیه لازم برای استفاده در نیروگاههای هسته ای تامین کنن ؟

تنها کشوری که در طول تاریخ بمب اتمی استفاده کرده آمریکا است . همین الان در عراق و افغانستان توسط آمریکا و در فلسطین و لبنان توسط اسراییل از بمب های آلوده به مواد رادیواکتیو استفاده میشه لطفا نظرتونو در این مورد هم بفرمایید . آیا  تا حالا به کودکان و زنانی که در لبنان و فلسطین با گلوله های اسراییلی کشته میشن  فکر کردین ؟

آقای محمدی در مورد دانشمندان هسته ای ایران که ترور شدن نظری دارید ؟

و سوالهای زیادی که نمی دونم پاسخی برای اون دارید یا نه ؟

ایرانی بودن یک افتخار است .


 

پيوندها