یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان

 



ترجمه متن:



- داداشی به نظر تو زندگی بعد از تولد وجود داره؟

 آیا تو به وجود مامان اعتقاد داری؟


- نه من به این چیزا اعتقادی ندارم؛

 من یک ملحدم. مگه تو تا حالا مامانو دیدی؟

 این سامانه شامل یک مینی کامپیوتر و نرم افزاری محاسباتی است که اطلاعات مربوط به فشار، سمت، زاویه، درجه حرارت محیط و نوع گلوله به آن داده شده و این سیستم محاسبات لازم را در کسری از ثانیه انجام داده و نقطه لازم برای تنظیم ارائه میدهد . سلاح ژ-3 به عنوان اسلحه سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران سالهاست که در کشور ما به خدمت مشغول است. این اسلحه که با گلوله های نیرومند 51*7.62 میلی متری مسلح می شود از دقت بالایی خصوصا در حالت تیراندازی تک تیربرخوردار است. ژ-3 به صورت استاندارد بدون دوربین به کاربران تحویل می شود. در سالهای اخیر با توجه به درک نیاز برای شلیک دقیق در فواصل دور برای یگان های عملیات ویژه ارتش و یگان نیروی مخصوص ناجا، دوربین های سری هدف 3 توسط صنایع دفاعی ایران ساخته شده است.

 

 

 «رهبر عالی ایران می‌گویند دولت اوباما را با رفتارش و نه با گفتار آن خواهند سنجید. این موضع کاملا معقول است.»




ادامه مطلب ...

 ایران یک - کره جنوبی صفر

تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه یک بر صفر مقابل تیم ملی کره جنوبی پیروز شد و مقتدرانه به جام جهانی 2014 صعود کرد. این پیروزی را تبریک  میگوییم و معتقدیم از ملتی که ذائقه ها و باورها وارزش های آن برمدار  فرهنگ علوی میچر خد انتظاری جز پیروزی در عرصه های سیاسی و ورزشی واقتصادی و... نخواهد بود 
بچه ها مچکریم
 

چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:یادداشتهای قاصدک , سخنان ناب, :: 15:8 :: نويسنده : سروش افشار

 خدایا مارو ببخش که در کار خیر یا “جـــــار” زدیم… یا “جـــــا” زدیم…

 

چگونه یک مرد ایرانی آذری از هیچی به یک میلیاردر تبدیل شد

 

من احد عظیم زاده هستم. در ۱۰ آذر ۱۳۳۶ در ده اسفنجان در شهرستان اسکو متولد شدم. 

هفت ساله بودم که پدرم را از دست دادم و یتیم شدم. امکانات مالیمان اجازه نمیداد به مدرسه بروم و فقط پس از رفتن به کلاس اول مجبور شدم پشت دار قالی بنشینم و قالیبافی کنم. 

تا ۱۳ سالگی روزها قالی میبافتم و شبها درس میخواندم. چاره ای نبود، وسع مالی ما جز این اجازه نمیداد.

خاک خوردم و زحمت بسیار کشیدم. در سال ۲بار بیشتر نمیتوانستیم برنج بخوریم. یک بار روز ۲۱ ماه رمضان و بار دوم شب چهارشنبه سوری. آرزو داشتم یا خلبان شوم یا پولدار و برای رسیدن به این آرزوها بسیار زحمت کشیدم.

کارم را با به دوش کشیدن پشتی و قالیهای کوچک و بردن آن از اسفنجان یا اسکو برای فروش آغاز کردم. در آغاز کار از هرکدام از آنها یک یا دو تومان (نه هزار یا ۲هزار تومان) سود میکردم. پنج سال اینچنین سخت کار کردم. بسیار دشوار بود. 

اما پشتکار و اعتقاد به هدف با توکل به خدا تحمل سختیها را آسان میکرد. در ۱۸ سالگی توانستم ۲۰ هزار تومان پسانداز کنم، اما فشارها همچنان ادامه داشت تا اینکه مجبور به ترک تحصیل شدم.

 



ادامه مطلب ...

 

 

هیلاری کلینتون وزیر اسبق امور خارجه آمریکا اعتراف کرد؛ " ما القاعده را به وجود آورده ایم. در واقع بازیگران اصلی سریالهای " جنگ جهانی علیه تروریسم" خود تروریست هستند."
با استناد به ویدئویی که از هیلاری کلینتون در دست می باشد،وی عنوان می کند که آمریکا خود بوجودآورنده، سازمان دهنده و تامین کننده مالی گروه تروریستی "القاعده" می باشد.




ادامه مطلب ...

 براساس یک نظرسنجی در جهان، احساسات عموم مردم در جهان نسبت به اسرائیل منفی است و این حساسات منفی همچنان رو به افزایش است.

به گزارش تنسیم، بی بی سی در گزارشی نوشت: براساس این نظرسنجی در برخی کشورهای اروپایی مثل آلمان احساسات مثبت به اسرائیل تک رقمی است و تنها کشوری که نگاهی نسبتا مثبت به اسرائیل دارد، آمریکا است.

این نظرسنجی از دسامبر ۲۰۱۲ تا آوریل ۲۰۱۳ از ۲۶۲۹۹ نفر در سراسر جهان به عمل آمده است.

بر اساس این نظرسنجی، به صورت میانگین ۵۲ درصد از کسانی که در این نظرسنجی مشارکت داشتند اعلام کردند که نسبت به نفوذ اسرائیل در جهان نگاهی منفی دارند که این میزان نسبت به سال قبل دو درصد افزایش را نشان می دهد.

از ۲۵ کشوری که در این نظرسنجی مشارکت داشتند ۲۰ کشور نگاه منفی، سه کشور نگاه مثبت و دو کشور نیز نگاه دوگانه نسبت به اسرائیل داشتند.

آمریکا تنها کشور غربی است که مردمش در این نظرسنجی نشان دادند که نگاه نسبتا مثبتی به اسرائیل دارند. ۵۱ درصد آمریکایی ها اعلام کردند که آنها احساسات مثبتی نسبت به اسرائیل دارند.

نگاه به اسرائیل در کانادا و استرالیا نیز منفی است و هرکدام به ترتیب با ۵۷ درصد و ۶۹ درصد اعلام کردند که احساسات آنها نسبت به اسرائیل منفی است.

کشورهای اتحادیه اروپا نیز جزو کشورهایی هستند که نگاهی بشدت منفی نسبت به اسرائیل دارند.

مردم انگلیس منفی ترین احساسات را نسبت به اسرائیل دارند. ۷۲ درصد انگلیسی ها اعلام کردند که نگاهشان به اسرائیل بشدت منفی است. بعد از انگلیس، اسپانیا با ۷۰ درصد قرار دارد.

در طول یک سال گذشته نیز نگاه مثبت به اسرائیل در آلمان ۸ درصد کاهش داشته و درصد نگاه منفی به آن به ۶۷ درصد رسیده است.

کشورهای لهستان و یونان نیز هرکدام به ترتیب با ۴۴ و ۴۶ درصد نگاه منفی به اسرائیل دارند.

 خطا از من است ، می دانم..

 


از من که سالهاست گفته ام  " ایاک نعبد "



اما به دیگران هم دل سپرده ام..!



از من که سالهاست گفته ام " ایاک نستعین "



اما به دیگران هم تکیه کرده ام...!



اما تو رهایم نکن...

 



 ماشین که افتاد در چاله بنا کردم به انتقاد کردن از اوضاع بد مدیریت ها.گفتم: "چرا کاری را که می شود در یک روز یا یک هفته تمامش کرد را اینقدر کشش می دهید؟خیابان را می کنید و دو ماه بعد کارتان را انجام می دهید؟خب اگر برای انجام یک عملیات آماده نیستید چرا خرابکاری می کنید؟یک ذره مدیریت و مسئولیت پذیری نیست!"

گفت: "کجای کاری؟همین اداره ما که یکی از ادارات یکی از شرکت های آن وزارتخانه مهم است را بیا و ببین.برآوردها چندین برابر هزینه هاست.یعنی چند برابر پول می گیرند و کمتر خرج می شود. یا پروژه ای تعریف می شود که قبلا انجام شده و یا انجام آن هیچ نفعی ندارد.مگر اینکه به واسطه آن پروژه حقوقی اضافه می شود و بیشتر از آن، عایدات مازاد بر نیاز پروژه است که هیچگاه استرداد نمی شود و خدا می داند کجا می رود!"

همینطور داشت توضیح می داد و اعداد و ارقام می گفت.پیش خودم که حساب و کتاب می کردم و این مسائل را به تمام وزارتخانه ها و ادارات و دستگاهها تعمیم می دادم، می دیدم فساد بانکی 3000میلیاردی پیش آن قطره ای است دربرابر دریا!

اینها را که می شنیدم خیلی فکر کردم.ناراحت کننده بود؛ خیلی ناراحت کننده.با خودم فکر کردم چرا نباید نظارت صورت بگیرد؟ چرا وقتی کسی انتقاد می کند او را تهدید می کنند و می گویند بهتر است به کار خودت بپردازی!

پس کی باید این نظام اداری سالم شود؟حتم دارم نیمی از بودجه کشور بخاطر زد و بند و یا سوء مدیریت ها حیف و میل می شود! وقتی اوضاع اقتصادی ما را مجبور به تنظیم بودجه انقباضی می کند، زد و بندها تا این حد سنگین است وگرنه خدا می داند که بر سر این مردم چه می آمد.ملت شریف نان خود را به سختی تهیه می کنند در حالی که عده ای جیبشان را از سهم گرسنگی مردم پر می کنند.

اگر قرار باشد اقتصاد رشد داشته باشد باید انگلهای اقتصاد را دفع کرد.برای رشد اقتصاد کشور نیازمند مبارزه با مفاسد اقتصادی هستیم.قطعا یکی از محورهای مهم در تحقق حماسه اقتصادی مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

 

ثامن تم:داستان کوتاه قهر کردن گنجشک با خدا

روز ها گذشت و گنجشک با خدا هیچ نگفت. فرشتگان سراغش را از خدا می‌گرفتند و خدا هر بار به فرشتگان این گونه می‌گفت: می آید؛ من تنها گوشی هستم که غصه‌هایش را می‌شنود و یگانه قلبی ام که دردهایش را در خود نگه می‌دارد.
و سرانجام گنجشک روی شاخه ای از درخت دنیا نشست. فرشتگان چشم به لب هایش دوختند، گنجشک هیج نگفت. و خدا لب به سخن گشود: با من بگو از آن چه سنگینی سینه توست. گنجشک گفت: لانه کوچکی داشتم، آرامگاه خستگی هایم بود و سر پناه بی کسی ام. تو همان را هم از من گرفتی. این طوفان بی موقع چه بود؟ چه می خواستی از لانه محقرم؟ کجای دنیا را گرفته بود؟” و سنگینی بغضی راه بر کلامش بست. سکوتی در عرش طنین انداز شد. فرشتگان همه سر به زیر انداختند.
خدا گفت: ماری در راه لانه ات بود. خواب بودی. باد را گفتم تا لانه ات را واژگون کند. آن گاه تو از کمین کار پر گشودی. گنجشک خیره در خدایی خدا مانده بود.
خدا گفت: و چه بسیار بلاها که به واسطه محبتم از تو دور کردم و تو ندانسته به دشمنی ام برخاستی. اشک در دیدگان گنجشک نشسته بود. ناگاه چیزی در درونش فرو ریخت های گریه هایش ملکوت خدا را پر کرد

 

این کتاب به تاریخچه‌ی روابط ایران و غرب و همینطور به ارزیابی متخصصان از هزینه‌های بالقوه‌ی سیاسی، انسانی و مالی حمله به ایران می‌پردازد. افرادی مانند میشل آیزن اشتات از اندیشکده واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک و سوزان مالونی، از موسسه‌ی بروکینگز در این جلسه صحبت کردند و داو زاخیم، معاون این مرکز و یکی از معاونان سابق وزارت دفاع نیز ریاست این جلسه را بر عهده داشت.

 




ادامه مطلب ...

 



امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به طراحی و ساخت نسل‌های جدید تانک ذوالفقار و ویژگی‌های آن در خصوص انحراف موشک‌های دشمن گفت: یکی از ویژگی‌های تانک‌های ذوالفقار بدنه واکنشی آن‌ها است. وی افزود: بدنه واکنشی یعنی بخشی از بدنه در مقابل موشک‌هایی که به سمت تانک می‌آید هوشمند است و اگر موشک از این مرز عبور و به بدنه اصابت کرد، بدنه واکنشی می‌تواند اصابت موشک را بی‌اثر کند. جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه تصریح کرد: این سیستم از امسال روی کلیه ادوات زرهی نیروی زمینی ارتش نصب می‌شود. حیدری همچنین با اشاره به توسعه یگان موشکی نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: این توسعه از لحاظ تجهیزاتی است و در این راستا از وزارت دفاع در تجهیز یگان موشکی نیروی زمینی ارتش کمک گرفته شده است.

 

عراق

مجله خبری – تحلیلی روسی "ایران معاصر" که در روسیه منتشر و در برخی کشورهای منطقه آسیای میانه از جمله تاجیکستان توزیع می شود در مقاله ای تحلیلی ، از آمریکا به عنوان مسبب اصلی بحران خاورمیانه و رویارویی و کشتار وحشیانه بین سنی ها و شیعیان، یاد کرد.

 



ادامه مطلب ...

 روزنامه امریکایی نیویورک تایمز از آغاز موج جدید حملات سایبری به امریکا از صبح روز دوشنبه هفته گذشته 23 اردیبهشت خبر داد و نوشت : هدف این حملات نه جاسوسی بلکه خرابکاری است.

به نوشته این روزنامه، وزارت امنیت داخلی امریکا –که مسئول مبارزه با تهاجمات سایبری است- با صدور اطلاعیه ای به همه شرکت های امریکایی هشدار داده است که مراقب اوضاع باشند.

طبق اعلام مقامات آمريكايي، هدف اوليه حملات جديد سايبري شركتهاي فعال در بخش انرژي اند و هدف از اين حملات رصد راه هاي كنترل و تصرف سيستم هاي پردازش اين شركت هاست. اين مقامات هشدار مي دهند كه اين حملات تداوم خواهد داشت.

مسئولان امریکایی گفته اند نمی دانند این حملات کار دولت هاست یا کار گروه های هکری خصوصی.

يك مقام آمريكايي گفته است كه مبداء موج جديد حملات سايبري نقطه اي است در خاورميانه اما او به طور اخص به ايران و يا كشوري ديگر اشاره نكرد.

تا به حال مسئولان آمريكايي همواره چين را مبداء حملات سايبري معرفي مي کرده و گفته اند که هدف چین جاسوسي اطلاعات و ربودن اسرار تجاري جهت ارتقاي سطح رقابت خود در بازارهاي جهاني است.

این گزارش اضافه می کند: «حملات سايبري با هدف نابود كردن همه داده ها و يا دستكاري در ماشين آلات صنعتي و تصرف و يا مسدود كرد شبكه هاي انتقال انرژي و يا فرآيند صنعتي انجام مي گيرد».

کارشناسان می گویند امریکا اکنون در حالی تقریبا هر ماه با یک موج جدید از حملات سایبری رویارو می شود که بنابر اعتراف مقام های این کشور خود از مدت ها پیش از ویروس های رایانه ای برای حمله سایبری به کشورهای مختلف بویژه ایران استفاده کرده است.

به عقیده این کارشناسان که «ایران هسته ای» با آنها گفت گو کرده، برخی از حملات فعلی به امریکا بدون شک کار هکرهایی است که رمز ویروس هایی مانند استاکس نت را شکسته اند و حالا از آنها برای حمله به خود امریکا استفاده می کنند.

این کارشناسان می گویند بخش دیگر این حملات نیز از جانب رقبای صنعتی امریکا انجام می شود.



ادامه مطلب ...

 وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که وزارتخانه متبوعش قصد دارد در راستای کاهش هزینه های خود بیش از 600 هزار نفر از کارمندان غیرنظامی اش را به مدت 11 روز کاری به مرخصی بدون حقوق بفرستد.

به گزارش رویترز، چاکل هگل روز سه شنبه طی بیانیه ای با اعلام اینکه در پیش گرفتن چنین سیاستی تنها راهکار ممکن برای تحقق خواسته های کنگره آمریکا مبنی بر کاهش بودجه دفاعی این کشور بدون کاهش امنیت ملی بوده است، اظهار داشت: «مطمئناً کارمندان ما از کاهش درآمدشان راضی نخواهند بود. برای خود ما هم این یک تصمیم دشوار بود اما مجبور بودیم که چنین تصمیمی اتخاذ کنیم. ما هر راهکاری را امتحان کردیم، هر کاری که از دستمان بر می آمد انجام دادیم اما راه به جایی نبردیم و امروز مجبوریم با کمال تأسف این تصمیم تازه را به اطلاع کارمندانمان برسانیم».

چاک هگل همچنین با تأکید بر این که وزارتخانه متبوعش دست کم 30 میلیارد دلار کسری بودجه دارد و باید تا پایان ماه سپتامبر این کسری بودجه را از طریق کاهش هزینه ها جبران کند، خاطرنشان ساخت: « حتی با کاهش هزینه ها از طریق مرخصی فرستادن کارمندان به مرخصی بدون حقوق 11 روزه هم نمی توانیم کسری بودجه عملیاتی خود را پوشش دهیم. ما حتی نمی توانم به کارمندان تضمین دهیم که سال آینده با چنین شرایطی روبرو نشوند».
کارمندانی که مشمول دستور جدید وزیر دفاع آمریکا می شوند باید تا پایان ماه سپتامبر از 11 روز مرخصی اجباری خود استفاده کنند. وزارت دفاع آمریکا در ماههای فوریه اعلام کرده بود که احتمالاً مجبور خواهد شد تعداد زیادی از کارمندان غیرنظامی خود را به 22 روز مرخصی اجباری بدون حقوق بفرستد. اگرچه اکنون پنتاگون به 11 روز مرخصی اجباری این کارمندان رضایت داده است اما آنها انتظار داشتند که مقامات چاره دیگری برای کاهش هزینه های دفاعی کشور بیاندیشند و یا لا اقل بخشی از کارمندان نظامی وزارتخانه نیز مشمول مرخصی اجباری شوند تا کسری حقوق بین تعداد بیشتری از کارمندان سرشکن گردد.
گفتنی است وزارت دفاع آمریکا در حال حاضر بیش از دو میلیون کارمند دارد که حدود 800 هزار نفر از آنها کارمندان غیرنظامی هستند



ادامه مطلب ...
پيوندها