یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان

 

عراق

مجله خبری – تحلیلی روسی "ایران معاصر" که در روسیه منتشر و در برخی کشورهای منطقه آسیای میانه از جمله تاجیکستان توزیع می شود در مقاله ای تحلیلی ، از آمریکا به عنوان مسبب اصلی بحران خاورمیانه و رویارویی و کشتار وحشیانه بین سنی ها و شیعیان، یاد کرد.

 



ادامه مطلب ...

 روزنامه امریکایی نیویورک تایمز از آغاز موج جدید حملات سایبری به امریکا از صبح روز دوشنبه هفته گذشته 23 اردیبهشت خبر داد و نوشت : هدف این حملات نه جاسوسی بلکه خرابکاری است.

به نوشته این روزنامه، وزارت امنیت داخلی امریکا –که مسئول مبارزه با تهاجمات سایبری است- با صدور اطلاعیه ای به همه شرکت های امریکایی هشدار داده است که مراقب اوضاع باشند.

طبق اعلام مقامات آمريكايي، هدف اوليه حملات جديد سايبري شركتهاي فعال در بخش انرژي اند و هدف از اين حملات رصد راه هاي كنترل و تصرف سيستم هاي پردازش اين شركت هاست. اين مقامات هشدار مي دهند كه اين حملات تداوم خواهد داشت.

مسئولان امریکایی گفته اند نمی دانند این حملات کار دولت هاست یا کار گروه های هکری خصوصی.

يك مقام آمريكايي گفته است كه مبداء موج جديد حملات سايبري نقطه اي است در خاورميانه اما او به طور اخص به ايران و يا كشوري ديگر اشاره نكرد.

تا به حال مسئولان آمريكايي همواره چين را مبداء حملات سايبري معرفي مي کرده و گفته اند که هدف چین جاسوسي اطلاعات و ربودن اسرار تجاري جهت ارتقاي سطح رقابت خود در بازارهاي جهاني است.

این گزارش اضافه می کند: «حملات سايبري با هدف نابود كردن همه داده ها و يا دستكاري در ماشين آلات صنعتي و تصرف و يا مسدود كرد شبكه هاي انتقال انرژي و يا فرآيند صنعتي انجام مي گيرد».

کارشناسان می گویند امریکا اکنون در حالی تقریبا هر ماه با یک موج جدید از حملات سایبری رویارو می شود که بنابر اعتراف مقام های این کشور خود از مدت ها پیش از ویروس های رایانه ای برای حمله سایبری به کشورهای مختلف بویژه ایران استفاده کرده است.

به عقیده این کارشناسان که «ایران هسته ای» با آنها گفت گو کرده، برخی از حملات فعلی به امریکا بدون شک کار هکرهایی است که رمز ویروس هایی مانند استاکس نت را شکسته اند و حالا از آنها برای حمله به خود امریکا استفاده می کنند.

این کارشناسان می گویند بخش دیگر این حملات نیز از جانب رقبای صنعتی امریکا انجام می شود.



ادامه مطلب ...

 وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که وزارتخانه متبوعش قصد دارد در راستای کاهش هزینه های خود بیش از 600 هزار نفر از کارمندان غیرنظامی اش را به مدت 11 روز کاری به مرخصی بدون حقوق بفرستد.

به گزارش رویترز، چاکل هگل روز سه شنبه طی بیانیه ای با اعلام اینکه در پیش گرفتن چنین سیاستی تنها راهکار ممکن برای تحقق خواسته های کنگره آمریکا مبنی بر کاهش بودجه دفاعی این کشور بدون کاهش امنیت ملی بوده است، اظهار داشت: «مطمئناً کارمندان ما از کاهش درآمدشان راضی نخواهند بود. برای خود ما هم این یک تصمیم دشوار بود اما مجبور بودیم که چنین تصمیمی اتخاذ کنیم. ما هر راهکاری را امتحان کردیم، هر کاری که از دستمان بر می آمد انجام دادیم اما راه به جایی نبردیم و امروز مجبوریم با کمال تأسف این تصمیم تازه را به اطلاع کارمندانمان برسانیم».

چاک هگل همچنین با تأکید بر این که وزارتخانه متبوعش دست کم 30 میلیارد دلار کسری بودجه دارد و باید تا پایان ماه سپتامبر این کسری بودجه را از طریق کاهش هزینه ها جبران کند، خاطرنشان ساخت: « حتی با کاهش هزینه ها از طریق مرخصی فرستادن کارمندان به مرخصی بدون حقوق 11 روزه هم نمی توانیم کسری بودجه عملیاتی خود را پوشش دهیم. ما حتی نمی توانم به کارمندان تضمین دهیم که سال آینده با چنین شرایطی روبرو نشوند».
کارمندانی که مشمول دستور جدید وزیر دفاع آمریکا می شوند باید تا پایان ماه سپتامبر از 11 روز مرخصی اجباری خود استفاده کنند. وزارت دفاع آمریکا در ماههای فوریه اعلام کرده بود که احتمالاً مجبور خواهد شد تعداد زیادی از کارمندان غیرنظامی خود را به 22 روز مرخصی اجباری بدون حقوق بفرستد. اگرچه اکنون پنتاگون به 11 روز مرخصی اجباری این کارمندان رضایت داده است اما آنها انتظار داشتند که مقامات چاره دیگری برای کاهش هزینه های دفاعی کشور بیاندیشند و یا لا اقل بخشی از کارمندان نظامی وزارتخانه نیز مشمول مرخصی اجباری شوند تا کسری حقوق بین تعداد بیشتری از کارمندان سرشکن گردد.
گفتنی است وزارت دفاع آمریکا در حال حاضر بیش از دو میلیون کارمند دارد که حدود 800 هزار نفر از آنها کارمندان غیرنظامی هستند



ادامه مطلب ...
جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:یادداشتهای قاصدک, :: 16:53 :: نويسنده : سروش افشار

 پیام تبریک به تیم ملی کشتی ایران

پیروزی مقتدرانه تیم ملی کشتی ایران مقابل آمریکا را از صمیم قلب تبریک میگویم . غیرت ، ایثار و غرور ایرانی مایه موفقیت شما بود . آرزو دارم که بقیه تیم های ملی از تمامی رشته های ورزشی هم در میادین ورزشی مثل شما پیروز و سربلند باشند . 

ما ملت ایران به شما افتخار می کنیم .

 "«قدرتمندترین مقام ایران تصریح کرد که جمهوری اسلامی در صورت حمله اسرائیل علیه خود، شهرهای تل‌آویو و حیفا را نابود خواهد کرد.» این جملات قسمتی از بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در رسانه های غربی است.

توانمندی ایران در نابودی پایتخت رژیم صهیونیستی موضوعی است که قبلا و به دفعات مورد تایید منابع مختلف غربی و حتی کارشناسان اسرائیلی رسیده است.

 

مرکز اطلاعات جاسوسی تروریسم وابسته به سازمان امنیت اسرائیل در گزارشی اذعان کرده ؛ هم اکنون انبارهای بزرگ سلاح شامل هزاران موشک در اختیار گروه های مقاومت در غزه وجود دارد. بخشی از این موشک ها ساخت ایران هستند و بخش دیگر، با استفاده از فناوری ایرانی در غزه ساخته شده اند. این انبارها شامل موشک های میان برد ساخت ایران از نوع فجر ۵ و موشک های ساخت محلی "ام ۷۵" است. گروه های فلسطینی در جنگ ۸ روزه از این موشک ها در حملات علیه اسرائیل استفاده کردند و توانستند پس از ۲۰ سال برای نخستین بار شهرهای تل آویو و قدس را مورد هدف قرار بدهند.

 

حمله به ایران و پاسخ ایران؛ کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی در تحلیلهایی اعتراف کرده اند ، جمهوری اسلامی ایران می تواند ضربات سهمگینی بر هیمنه صهیونیستها وارد کند. بر اساس تحلیل این کارشناسان، احتمال حمله اسرائیل با جنگنده اف-۱۵ با میانگین ۱۵ فروند در هر پرواز. این هواپیماها بدون سوختگیری هوایی نمی توانند به ایران برسند بنابراین نیروی هوایی اسرائیل خارج از معادله است.

 

همچنین بنا بر اظهارات این کارشناسان، نابود کردن تاسیسات دیمونا اسرائیل، از نابود کردن هر مرکز غنی سازی در ایران ساده تر است. با همه تدابیر دفاعی، دفاع ضدموشکی صهیونیستی قادر نیست با موشک ها مقابله کند و ممکن است فقط نیمی از موشک ها را رهگیری کند اما قادر است فقط کمتر از یک چهارم از موشک ها را مقابله کند، در نتیجه تخریب دیمونا امری حتمی است و بدون شک تخریب این مرکز، تخریب کارگاه «ماخون-۲» برای ساخت سلاح های اتمی را که در زیر آن قرار دارد نابود می کند و علاوه بر این شش نیروگاه [در فلسطین اشغالی] هست که یکی از آنان نقشی اساسی در تولید برق این رژیم دارد و مانند نیروگاه بوشهر منبعی فرعی است که اخیرا به شبکه برق ایران وصل شده است.

 

البته توانمندی نیروهای نظامی ایران به موشک منتهی نمی شود. نیروی دریایی ایران (ناوشکن و زیردریایی) می تواند ضربات دردناکی به اسرائیل و نیروی دریایی آن بزند. از جمله به زیردریایی های اسرائیل و در نتیجه حمله دریایی اسرائیل حمله یکجانبه نخواهد بود بخصوص اینکه ایران ضددریایی های دقیقی از جمله فاتح ۱۱۰ دارد در نتیجه ایران می تواند مقابله به مثل بکند.

 

اما ایران می تواند یکباره رژیم صهیونیستی را موشک باران کند و شش نیروگاه اتمی اسرائیل را در کنار تاسیسات دیمونا هدف بگیرد و کارخانه های پتروشیمی و جنگی آن و تاسیسات راهبردی را با موشک هایی که برد آن بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر است بزند و قدرت موشکی اسرائیل را نمی توان با قدرت موشکی ایران مقایسه کرد، با توجه به اینکه سامانه ضدموشکی اسرائیل حداکثر می تواند همزمان با ۲۰ موشک مقابله کند و اعتمادی به این سامانه نیست که همه اهدافی را که رهگیری می کند، ساقط کند.

 

نیویورک ‌تایمز در تحلیل قدرت موشکی ایران طی نبرد غزه اعتراف کرد : " موشکهای فجر ۳ و فجر ۵، این امکان را به حماس و جنبش جهاد اسلامی دادند که قلب اسرائیل را هدف قرار داده و اسرائیلی‌ ها را به پناهگاه‌ ها فراری دهند. رهبران فلسطینی تکنولوژی تسلیحاتی ایران را کمکی بسیار بزرگ‌تر از کمک‌ های مالی و سیاسی می‌دانند."

 

در آبان ماه ۹۱ و پس از موشکباران تل آویو توسط حماس ، روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد: زیان های اقتصادی اسرائیل طی ۲۴ساعت از سه میلیارد شکل(واحد پولی رژیم صهیونیستی) فراتر رفته است.

 

توهمی به نام گنبد آهنین ! همچنین روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» «رویوین پداتزور» استاد دانشگاه تل آویو و کارشناس برجسته نظامی سامانه آرو نمی تواند با موشک های بالستیک ایران مقابله کند. پراتزور که چندین دهه به عنوان خلبان جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی فعالیت می کرد، ادامه داد: اقدامات متقابل ساده ای وجود دارد که می تواند کارآیی سامانه دفاع موشکی آرو را به صفر برساند.

 

"مایکل اورن" سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در جریان برگزاری نشست آیپک(لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا) در شهر واشنگتن "موشک‌های ایران قابلیت حمله به تمامی نقاط موجود در خاورمیانه را دارند و می‌توانند اسرائیل را نیز هدف حملات خود قرار دهند." در جریان تهاجم اسرائیل به نوار غزه ، حماس تل آویو را با یک نمونه از موشکهای ایرانی مورد حمله قرار داد . این حمله موشکی منجر شد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بعد از به صدا درآمدن آژیر خطر به پناهگاه فرار کند!

 

انتخابات 92

انتخابات ۹۲

نام گذاری سال ۱۳۹۲به «سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی»، توجه افکار عمومی را به اهمیت انتخابات پیش رو که قرار است در بیست وچهارم خرداد برگزار گردد دوچندان کرده است و همه معتقدان به انقلاب اسلامی و ارادتمندان حکیم فرزانه انقلاب اسلامی در تلاشند تا با کمک به خلق حماسه ای بزرگ، در ارتقا و تعالی عزت نظام اسلامی و سرفرازی ملت ایران سهیم باشند.

در این بین یک پرسش اساسی مطرح است که انتخابات خردادماه آتی چگونه می تواند به حماسه ای سیاسی بدل گردد و «مظهر آبروی نظام» شود؟

۱- همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز بدان اشاره داشته اند، «در درجه اول، گسترش مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات اهمیت دارد… ملت عزیز ما در همه نقاط کشور این را بدانند؛ حضور گسترده آنها در پای صندوق رأی، در آینده کشور تأثیر دارد؛ در امنیت، در استقلال، در ثروت ملی، در اقتصاد، در همه مسائل مهم کشور تأثیر می گذارد.» اما صرف برگزاری انتخابات پرشور همه مولفه های یک حماسه سیاسی نیست و در این بین ملاحظات و مولفه های دیگری نیز باید لحاظ شود تا انتخابات مظهر حماسه سیاسی و آبروی نظام تلقی گردد.

۲- حفظ «امنیت و ثبات و آرامش انتخابات» یکی از اولویت ها و شاخصه های خلق حماسه سیاسی است. انتخابات همواره باید مظهر وحدت و انسجام ملی باشد که لازمه و نشانه آن وجود آرامش در انتخابات است. تشنج، درگیری و ناامن سازی فضای انتخاباتی، اقداماتی است که از تبدیل فرصت انتخاباتی به تهدیدی برای انسجام و امنیت ملی کشور حکایت دارد. تجربه تلخ انتخابات سال ۱۳۸۸ نشان داد که چطور غفلت برخی جریان های سیاسی از این مسئله موجب شد تا چهره حماسه مشارکت ۴۰ میلیونی ملت ایران مکدر شده و حماسه بزرگ به فتنه عمیق دچار گردد بی شک همه ملت و مسئولان باید دقت کنند که از تکرار حوادثی مشابه در سال جدید جلوگیری شود تا خلق حماسه سیاسی معنا یابد.

۳- یکی از شاخصه های انتخابات مطلوب، مسئله «سلامت انتخابات» است. رأی ملت امانتی است که در اختیار مسئولان امر قرار دارد و ایشان موظفند که با تمام توان درحفظ و سلامت آن بکوشند. سلامت انتخابات هم به مرحله پیش از انتخابات و هم حین انتخابات و هم پس از انتخابات توجه دارد. به واقع تمام فرایند انتخابات از زمان آغاز فعالیت سیاسی جناح ها تا اعلام و تأیید نتایج نهایی انتخابات باید مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.حفظ سلامت انتخابات در گرو رعایت و پایبندی به قانون حاصل خواهد شد و عبور از قانون توسط هر یک از برگزارکنندگان، ناظران، نامزدها، احزاب و گروه های سیاسی و توده های ملت، بی شک صحت و سلامت را تهدید خواهد کرد.

۴- یکی از عوامل موثر در خلق حماسه سیاسی «رقابتی بودن انتخابات» است. رقابتی بودن بدین معنا که با تکثر و تعدد نامزدهای انتخاباتی، حق انتخاب و گزینش برای رأی دهندگان وجود داشته باشد. این مسئله خود یکی از عوامل موثر در جدی شدن انتخابات و پرشور شدن آن خواهد بود که موجب افزایش اشتیاق شرکت کنندگان در انتخابات خواهد شد.

۵- عنصر موثر دیگر در رسیدن به انتخابات تراز جمهوری اسلامی، «فراگیر بودن انتخابات» و فراهم آوردن بستری برای حضور همه استعدادها و گرایش هایی است که به قانون اساسی و آرمان های ملت اعتقاد داشته و برای اداره کشور برنامه دارند. به واقع انتخابات شایسته و حقیقی به صرف تعدد نامزدها حاصل نخواهد شد، بلکه لازمه این تعدد، تکثر و تنوع افراد و سلیقه ها و گرایش های گوناگون خواهد بود که امکان انتخاب های مختلف را برای مردم فراهم خواهد آورد.

۶- یکی دیگر از شاخصه های مورد تأکید مقام معظم رهبری توجه به سلامت رقابت های انتخاباتی است که تحقق آن در گرو رعایت اخلاق در میدان رقابت هاست. توجه به مسائلی از قبیل پرهیز از دروغ، تهمت و افترا، تخریب، بزرگنمایی مشکلات، اسراف، هزینه کردهای غیرشرعی، دادن وعده های غیرواقعی، خرید رأی و… نمونه ای از دغدغه هایی است که توجه به آن می تواند متضمن سلامت انتخابات باشد. این اصول در سطوح مختلف رقابت انتخاباتی همچون تبلیغات، مناظرات و گفت وگوها و مصاحبه ها با رسانه های مختلف، یادداشت ها و تحلیل های مطبوعات وابسته به جریان های سیاسی و همچنین رقابت نزد طرفداران و هواداران باید مورد توجه قرار گیرد.

۷- آخرین مولفه قابل ملاحظه آنکه، حماسه سیاسی وقتی به طور کامل خلق خواهد شد که فرایند انتخابات به نحوی باشد که در نهایت شایستگان و صالحان بر مسند قدرت تکیه زنند. این مسئله رمز تعالی و ارتقای نظام اسلامی است که در آموز های دینی نیز فراوان بر آن تأکید شده است. به واقع با انتخاب بهترین ها و شایسته ترین ها است که کارآمدی نظام اسلامی حاصل می شود و امکان رفع مشکلات کشور و تلاش مضاعف جامعه برای حرکت در مسیر توسعه و تعالی و آبادانی ایران کلید خواهد خورد. اگر سکان اجرایی کشور به همت و بصیرت ملت به دست «اهلان» و «محرمان» بیفتد، آنگاه است که تلاش ملت برای خلق حماسه سیاسی به اوج و کمال خود خواهد رسید.

 

 

 

تجهیزات دفاعی ایران؛  در حوزه بمب‌ها، صنایع دفاعی ایران با تولید بمب‌های هوشمند «قاصد»، پا به عرصه‌ای گذاشته‌اند که کشورهای انگشت‌شماری تاکنون موفق به ورود به این عرصه شده‌اند.

خط تولید بمب هوشمند قاصد در سال ۸۸ رسماً با حضور وزیر دفاع افتتاح و امیر خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در سوم تیرماه همان سال و در پایان رزمایش هوایی میلاد نور ولایت، از تست موفقیت‌آمیز بمب‌های هوشمند قاصد ۱ و ۲ در این رزمایش خبر داد و گفته بود که، “این بمب‌ها می‌توانند بدون نیاز به کنترل خلبان، تا ۴۰ کیلومتر پرواز کرده و به هدف مورد نظر اصابت کنند.”



ادامه مطلب ...
جمعه 20 ارديبهشت 1392برچسب:s300 , ایران , ارتش , سامانه موشکی, :: 13:55 :: نويسنده : سروش افشار

 معاون جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی ارتش می‌گوید،"ایران اگرچه با کارشکنی‌های آمریکا نتوانست سامانه S-۳۰۰ را بخرد اما حالا این سامانه در داخل درحال ساخت است و سال آینده رسماً رونمایی می‌شود.

 

s-300 ایرانی

 

زمانی که حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای نماینده امام راحل در ارتش و معاون امور انقلاب وزارت دفاع بودند، در تاریخ ۲۳ دی سال ۱۳۵۸ با صدور پیام تشکیل جهاد خودکفایی در ارتش، چراغ حرکت به سمت خودکفایی صنایع دفاعی را روشن کردند.

تا قبل از صدور فرمان ایشان، موضوع تحقیقات در عرصه صنایع دفاع وجود خارجی نداشت و در سطح نیروهای مسلح، باوری به نام ‘خودکفایی’ معنا نمی‌شد. در همان سال‌ها، تجهیزات ارتش با مشکلات عدیده‌ و اساسی برای تعمیر و نگهداری، تأمین قطعات و راه‌اندازی روبرو بودند.

 اما بلافاصله پس از صدور آن فرمان تاریخی، نخستین مجموعه‌های خودکفایی و هسته‌های غیرمتمرکز و جهادی در ارتش ایجاد شدند و بدین ترتیب باور به خوداتکایی، خودکفایی، اعتلای دانش فنی و استقلال دفاعی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی پایه‌گذاری شد.



ادامه مطلب ...
جمعه 20 ارديبهشت 1392برچسب:سخنان ناب , یادداشتهای قاصدک, :: 13:47 :: نويسنده : سروش افشار

 زن را به وفايش نه به جمالش

 

دوست را به محبتش نه به کلامش

 

عاشق را به صبرش نه به ادعايش


مال 
را به برکتش نه به مقدارش


خانه را به آرامشش نه به اندازه اش


اتومبيل را به کاراييش نه به مدلش


غذا را به کيفيتش نه به کميتش


درس را به استادش نه به سختيش


دانشمند را به علمش نه به مدرکش


مدير را به عمل کردش نه به جايگاهش


نويسنده را به باورهايش نه به تعداد کتابهايش


شخص را به انسانيتش نه به ظاهرش


دل را به پاکيش نه به صاحبش


جسم را به سلامتش نه به لاغريش


 سخنان را به عمق معنايش نه به گوينده اش

دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 15:20 :: نويسنده : سروش افشار

 

 نسخه غیر طبقه بندی شده سند گزارش سالیانه توان نظامی ایران را منتشر کرد. 

 
متن کامل بخش خلاصه این سند، که روز 25 آوریل 2013 (5 اردیبهشت 1392) منتشر شده، در ادامه می آید: 
 
علی رغم فشارهای روزافزون ناشی از تحریم‌ها، در طول یک سال گذشته، هیچ تغییری در استراتژی‌های امنیت ملی و نظامی ایران پدید نیامده است.



ادامه مطلب ...

 

روزنامه دیلی میل در خبری با این تیتر: پاتو از روی میز بردار، رئیس جمهور نوشت: در بسیاری از عکس های کاخ سفید، پاهای رئیس جمهور اوباما، روی میز است. عکس های منتشر شده از کاخ سفید نشان می دهدکه رئیس جمهور باراک اوباما در بسیاری از اوقات حساس و استرس آور، بسیار ریلکس پاهای خود را روی هم انداخته و زانو های او روی میز است و یا در بسیاری از موارد هر دو پای خود را روی میز قرار داده است.       



ادامه مطلب ...

 

آمریکا: نام این خلیج «فارس» است

وزارت خارجه آمریکا در یک اقدام بی سابقه در تارنمای سفارت مجازی خود با تغییر لگوی همیشگی آن، روز خلیج فارس (۱۰ اردیبهشت) را به مردم ایران تبریک گفت.

مدیریت این تارنما وسط صفحه نخست خود را به نقشه سیاسی ایران همراه با نام خلیج فارس اختصاص داد و در جمله ای با عنوان وزارت خارجه ایالات متحده روز خلیج فارس را به مردم ایران تبریک می‌گوید، به سکوت قبلی خود در برابر اقدام موسسه مشهور آمریکایی نشنال جیوگرافیک و تبلیغات کشورهای عربی پایان داد.

صدای قاصدک : این اولین بار نیست که شاهد تناقض آشکار در رفتار و گفتار آمریکا هستیم . البته همین هم جای خوشحالی داره . امیدوارم که امیرک های کوچولوی جنوب خلیج فارس هم سر عقل بیان . البته بهتره که آقای اوباما و دولت شون دیگه امیر جون های حاشیه خلیج فارس رو تحریک نکنن که ادعای خلیج فلان را مطرح کنن . برای عاقل یک اشاره کافی است . وقتی آمریکا روز خلیج فارس رو به ایرانیها تبریک میگه دیگه محلی از اعراب برای برخی حاکمان بی فکر که با زور پول و اسلحه و ... بر عده ای عرب بیگناه حکومت میکنن ، نخواهد ماند .

 



ادامه مطلب ...

 آیا ارتباطی بین سفر "المار ممدیاراف" به اراضی اشغالی با انتخابات ایران وجود دارد؟

سفر "المار ممدیاراف"، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، به اراضی اشغالی باعث افزایش تشنج در کشورهای حاشیه دریای خزر شد. سفر این مقام بلندپایه جمهوری آذربایجان به سرزمین‌های اشغالی در حالی صورت گرفت که این کشور همواره منکر روابط گسترده و سیاسی خود با رژیم صهیونیستی بوده است.



ادامه مطلب ...

 اگرچه رسانه ها تصویری یکی از ابزار مهم و تاثیرگذار دیپلماسی عمومی غرب علیه ایران محسوب می شوند، اما عدم توجه به ویژگی های جامعه ایرانی سبب شکست جنگ رسانه ای آمریکا علیه ایران شده است.

مشرق: گرچه رسانه ها تصویری یکی از ابزار مهم و تاثیرگذار دیپلماسی عمومی غرب محسوب می شوند، اما عدم توجه به جامعه ایرانی توسط متخصصین آمریکایی، سبب شده است که آمریکا در بحث رسانه های فارسی زبان شکست سنگینی بخورد و مسوولان کاخ سفید به این نتیجه برسند که در جنگ رسانه ای شکست خورده و نتوانستند به اهداف حداقلی خود دست پیدا کنند. 
دلایل متعددی برای تعطیلی دو شبکه VOA و رادیو فردا وجود دارد اما در گزارش زیر به صورت اجمال به مهمترین آنها اشاره می کنیم.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:روز مادر , یادداشتهای قاصدک, :: 14:46 :: نويسنده : سروش افشار

 حتی اگر به تعداد شنهای بیابان و قطره های باران، روزها در خدمت او بایستی، حتی به جای زحمتهای طاقت فرسای دوران بارداری او نخواهد بود.

آیا می توان حق

رسول خدا (ص) می فرماید:

حق پدر این است که از او در طول زندگی اطاعت کنی ولی حق مادر را هرگز نمی توانی ادا کنی، حتی اگر به تعداد شنهای بیابان و قطره های باران، روزها در خدمت او بایستی، حتی به جای زحمتهای طاقت فرسای دوران بارداری او نخواهد بود.

شخصی به خدمت حضرت رسید و از کج خلقی مادرش شکایت کرد. رسول مهر فرمود:
او  در آن نه ماه که بار تو را تحمل می کرد و آن دو سال که تو را شیر داد و شب هایی که بیداری کشید و روزهایی که برای تو تحمل تشنگی کرد، کج خلق نبود! 

مرد گفت: من پاداش زحمتهای او را پرداخته ام و او را دو بار بر دوش گرفته و به حج برده ام.
پیامبر فرمود: حتی جزای یک ناله ی او را به هنگام وضع حمل نپرداخته ای.

پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:فاطمه , زهرا , یادداشتهای قاصدک , روز زن , , :: 14:43 :: نويسنده : سروش افشار

 بر عالمیان رحمت بی حد آمد

زیبا گهر رسول امجد آمد

تبریک به شیعیان اهل عالم

چون فاطمه دختر محمد آمد

ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) مبارک باد.

روز مادر و روز زن و اگر روز دوم را در جمله ام حذف کنم، روز مادر زن را به مادربزرگم، مادرم، خواهرم، همسرم، مادر زنم و بانوان خانواده تبریک می گویم. همچنین به تمام مادربزرگان، مادران، خواهران، همسران و بانوان تبریک عرض می گویم.

یک حرف یواشکی، اسامی به ترتیب نقش آورده شده است و فکر کنم ارادتم را ثابت کردم.

 

خواستم بگویم، فاطمه دختر خدیجهٔ بزرگ است، دیدم فاطمه نیست.
خواستم بگویم، که فاطمه دختر محمد است. دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم، که فاطمه همسر علی است. دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم، که فاطمه مادر حسنین است. دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم، که فاطمه مادر زینب است. باز دیدم که فاطمه نیست.

نه، این‌ها همه هست و این همه فاطمه نیست. فاطمه، فاطمه است .

دکتر شریعتی

 گروهی از دیپلمات‌های پیشین و متخصصان برجسته سیاسی در آمریکا با انتقاد اساسی از سیاست‌های آمریکا در قبال ایران٬ از دولت این کشور خواسته‌اند که به جای تشدید فشارها گفت‌وگوی مستقیم را در دستور کار قرار دهد.



ادامه مطلب ...

کارن کوایتکوفسکی روز سه شنبه در گفت‌وگو با پرس تی‌وی گفت: «من واقعا ارزشی برای این (تهدید) قائل نیستم و به شما می‌گویم چرا. کشور ما در حال ورشکستگی است. بدهی‌های بسیار زیادی داریم. استقراض زیادی داشته‌ایم و ابدا در جایگاهی نیستیم که بتوانیم به چنین تهدیدهایی جامه عمل بپوشانیم. به همین دلیل، من آن را نوعی تهدید توخالی و پوچ می‌بینم.»
جان کری، وزیر امور خارجه امریکا در جریان سفر خود به فلسطین اشغالی، ادعا کرد اگر واشنگتن به این نتیجه برسد که دیپلماسی در قبال برنامه انرژی هسته‌ای ایران شکست خورده است، در رابطه با حمله نظامی به این کشور، «تردید نخواهد کرد.»
کوایتکوفسکی گفت: «جان کری به دلیل حضور در تل آویو، به دنبال خرسند نگاه داشتن حامیان خود در اسرائیل است. این تهدید چیزی است که اسرائیلی‌ها می‌خواهند بشنوند...بنابراین، وی دست به چنین اظهاراتی می‌زند.»
وی افزود: «ما در موقعیتی نیستیم که بتوانیم این اظهارات و تهدیدها را پی بگیریم و به همین دلیل من آنها را نوعی ادبیات پوچ قلمداد می‌کنم و همچنین تصور می‌کنم خود اسرائیل هم این تهدیدها را پوچ قلمداد می‌کند که این امری خوب است.»امریکا، رژیم اسرائیل و بعضی از متحدان آنها به طور مکرر ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند. واشنگتن و رژیم اسرائیل با دستاویز قرار دادن این اتهام کذب، ایران را پی در پی با «گزینه نظامی» تهدید کرده‌اند.ایران ضمن رد اتهامات می‌گوید به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان گسترش منع سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی حق دستیابی به فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز را دارد. این کشور همچنین هشدار داده هرگونه حمله به ایران با پاسخی کوبنده روبرو خواهد شد.
 

 



ادامه مطلب ...

 دستیار سابق وزارت خزانه داری امریکا پیش بینی کرده است کشورش در ۱۱ سال آینده به علت خروج میلیون‌ها شغل تولیدی و حرفه‌ای به یک کشور جهان سومی تبدیل خواهد شد.

پاول کریگ رابرتز، نویسنده، اقتصاددان و مقاله نویس امریکایی گفت که سال ۲۰۰۴ پیش بینی کرده بود امریکا ظرف ۲۰ سال به یک کشور جهان سومی مبدل خواهد شد.

رابرتز افزود :«به نظر من ما حدودا در نیمه راه رسیدن به این جایگاه قرار داریم.»

وی تاکید کرد :«شرکت‌های امریکایی در ۲۰ سال گذشته تولید محصولات و ارائه خدمات خود را به بازارهای خارجی انتقال داده‌اند. آن‌ها در چین، هند و سایر نقاط جهان به تولید محصول و ارائه خدمات مشغولند که اختلاف زیادی از نظر هزینه نیروی کار دربردارد و در نتیجه نیروی کار امریکا به یک نیروی کار جهان سومی تبدیل می‌شود.»

رابرتز افزود :«وقتی شما مشاغل تولیدی و مشاغل خدماتی حرفه‌ای نظیر مهندسی نرم افزار را از دست می‌دهید در واقع نردبان حرکت رو به بالا را از دست داده‌اید که به افراد طبقات اقتصادی پایین‌تر اجازه می‌دهد از طریق کسب مهارت‌های حرفه‌ای به طبقه متوسط منتقل شوند.»



ادامه مطلب ...

 مقامات رژيم صهيونيستي درباره ناكامي سپر موشكي گنبد آهنين گزارش دروغ منتشر كرده اند.

«رووين بدهتسور» تحليلگر مسائل امنيتي و خلبان سابق نيروي هوايي رژيم صهيونيستي ضمن مقاله اي در روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» نوشت: «نتايج تحقيقات 2 كارشناس امنيتي اسرائيلي و يك كارشناس آمريكايي نشان مي دهد گنبد آهنين فقط 5 درصد از موشك هاي گراد فلسطيني را در جنگ اخير غزه رهگيري كرده است در حالي كه ارتش اعلام كرد 84 درصد اين موشك ها را هدف قرار داده است.»

«بدهتسور» به نقل از دكتر «تئودور بوستول» كارشناس آمريكايي افزود: اگر منظور از مقابله موفقيت آميز گنبد آهنين با موشك هاي فلسطيني، تخريب كلاهك جنگي موشك ها باشد، نسبت موفقيت اين سپر موشكي بسيار پايين است، و چه بسا 5 درصد باشد.»

در اين مقاله آمده است: «كارشناسان مزبور در تحقيقات جداگانه خود به تحليل و بررسي دهها فيلم ويدئويي از جنگ اخير پرداخته و به اين نتيجه رسيده اند كه همه گلوله هاي آتشي كه در اين فيلم ها ديده مي شود تنها ناشي از انفجار خود موشك هاي گنبد آهنين است نه اصابت به هدف.»

اين كارشناسان مي افزايند: «در پي خسارت هاي ناشي از اصابت موشك هاي فلسطيني به شهرك ها، 3200 درخواست به مسئولان براي بازسازي منازل شهرك نشينان داده شده است.» كارشناسان امنيتي بر همين اساس تاكيد كرده اند منطقي نيست كه 58 موشك (طبق آمار ارتش) اين حجم از خسارت را ايجاد كند.

به گزارش العالم، بدهتسور در بخش ديگري از اين تحليل مي نويسد: 3 كارشناس مزبور بويژه بعد از مقايسه آمار اعلام شده با آماري كه در پايان جنگ اول خليج فارس ارائه شد، در آمارهاي جديد ارتش و پليس رژيم اشغالگر ترديد كردند. اسرائيل در پايان جنگ اول خليج فارس اعلام كرد كه سامانه پاتريوت 96 درصد موشك هاي عراقي را هدف قرار داد، اما نتايج تحقيقات كارشناس آمريكايي (بوستول) در همان زمان نشان داد كه ميزان كارايي و موفقيت پاتريوت در مقابله با موشك هاي عراقي صفر بوده است.



ادامه مطلب ...
جمعه 23 فروردين 1392برچسب:شهید , صیاد شیرازی , ارتش , ایران , , :: 13:15 :: نويسنده : سروش افشار

 سلام . چند روز به واسطه یکی از دوستانم که نظامی ارتشی هستند به مراسم سالگرد شهید صیاد شیرازی دعوت شده بودم . یادش گرامی . این مطلب رو از وبلاگ ققنوس آشنا کپی کردم .



ادامه مطلب ...

 مقیم لندن بود،

 تعریف می کرد که یک روز سوار تاکسی می شود

 و کرایه را می پردازد. راننده بقیه پول را که برمی گرداند 20 پنس

اضافه تر می دهد!

 می گفت :

چند دقیقه ای با خودم کلنجار رفتم که بیست پنس اضافه را برگردانم یا نه؟

آخر سر بر خودم پیروز شدم و بیست پنس را پس دادم

و گفتم آقا این را زیاد دادی ...

گذشت و به مقصد رسیدیم .

 موقع پیاده شدن راننده سرش را بیرون آورد و گفت آقا از شما ممنونم .

پرسیدم بابت چی ؟ گفت می خواستم فردا بیایم

 مرکز شما مسلمانان و مسلمان شوم اما هنوز کمی مردد بودم.

وقتی دیدم سوار ماشینم شدید خواستم شما را امتحان کنم .

 با خودم شرط کردم اگر بیست پنس را پس دادید بیایم . فردا خدمت می رسیم!

تعریف می کرد :

تمام وجودم دگرگون شد حالی شبیه غش  به من دست داد

 

من مشغول خودم بودم در حالی که داشتم تمام اسلام را

به بیست پنس می فروختم !!!

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:, :: 16:52 :: نويسنده : سروش افشار

 

 

خبر وقوع زلزله بوشهر بدترین خبری بود که در سال 92 شنیده بودم . بوشهریهای عزیز ما را در غم خود شریک بدانید .

 شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد حدود پنج هزار هکر به پایگاه های اینترنتی رژیم صهیونیستی حمله کردند.

؛ مهمترین سایت های رژیم صهیونیستی بر اثر حمله الکترونیکی هکرها کاملاً از بین رفتند. هکرها توانستند بر بیش از پانصد پایگاه اینترنتی اسرائیل چیره شده و این سایت ها را هک کنند.

به گزارش المیادین هکرها بیانیه های شهرک نشینان صهیونیست و افسران ارتش اسرائیل را منتشر کردند.

المیادین اعلام کرد هکرهای اسرائیلی نیز در پاسخ به این اقدام دست به حمله زده اند که تاکنون حمله هکرهای اسرائیلی بی نتیجه بوده است.

این شبکه تلویزیونی گفت هکرها هم اکنون پایگاه اینترنتی وزارت امنیت اسرائیل را مورد هدف قرار دادند.

هکرهای مصری سی هزار حساب بانکی در اسرائیل را هک کرده اند.

اسرائیل برای مقابله با این حمله هکری دست به دامن فرانسه شده است و از این کشور تقاضای کمک کرده است.

المیادین افزود:هکرها توانستند سایت موساد را ببندند.همچنین آن ها بیانیه ها و اعلامیه های موجود در سایت بازرگانی و صنعت اسرائیل را پاک کردند.



ادامه مطلب ...

 هزاران تن از جوانان کشورهای مختلف عربی دیروز در اقدامی هماهنگ و طی عملیات با نام " روباه صحرا " صدها سایت اسرائیلی را در داخل و خارج این کیان غاصب هک کردند وتصاویری از شهدای فلسطینی، شهید حاج عماد مغنیه و بشار اسد رئیس جمهور سوریه را در صفحه نخست آنها قرار دادند. 
* جنبش بین المللی آنونیموس مسئول حملات سایبری ظهر یکشنبه بوده است.
* سوریه، لبنان، تونس، الجزایر، فرانسه، آلمان، مراکش، مالزی، آفریقای جنوبی و آمریکا کشورهایی بودند که حملات سایبری امروز از آنجا هدایت می شد.
* در این حمله 20هزار صفحه فیسبوک، 5000 صفحه توییتر، 654 سایت دولتی صهیونیستی و 70 شرکت هک شد و سایت های همه وزارت خانه های رژیم صهیونیستی از جمله وزارت امنیت ملی از کار افتاد.
* شبکه الکترونیکی رادارهای اسرائیل در الجلیل و جنوب فلسطین و مرز سینا نیز از جمله سایت های آسیب دیده امروز بود.
* سایت رسمی هیئت دولت رژیم صهیونیستی، حزب کادیما، بانک اورشلیم، وزارت دفاع، پلیس تل آویو،
* از کار افتادگی بورس تل آویو، و اختلال در شبکه مالی کریدیت کارد
* ورود به فضای مجازی دو شرکت اسلحه سازی اسرائیلی و دسترسی به اطلاعات آنها
* از کار افتادگی 4 بانک رژیم صهیونیستی
گزارش ها حاکی است در پی حمله  سایبری به اسرائیل، این رژیم از قبرس خواست تا کابل اینترنت خود را که تأمین کننده بخش اعظم اینترنت خاور میانه است را قطع کند. قبرس به دلیل ترس از پرداخت غرامت مالی به کشورهای منطقه، به درخواست اسرائیل پاسخ منفی داده است.



ادامه مطلب ...
پيوندها