یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان
شنبه 5 مرداد 1392برچسب:, :: 12:29 :: نويسنده : سروش افشار

خداوندا..

 

تــو میدانی که من دلواپس فردای خود هستم

 

مبادا گم کنم راه قشنگ آرزوها را

 

مبادا گم کنم اهداف زیبا را

 

مبادا جا بمانم از قصار موهبت هایت

 

خداوندا..

 

مرا مگذار تـــنها لحظه ای حتی....

اکنون جای این سوال از مفتی های مقدس ماب وهابی باقی است که اگر قصدتان تبدیل کردن جوامع اسلامی به فاحشه خانه بوده است چرا از ابتدا با هزینه های بسیار کمتری راه کشورهای اروپایی و آمریکایی را در پیش نگرفتید تا حتی بیش از نیازتان به شما عرضه کنند؟
 

 



ادامه مطلب ...

این خبر غیر رسمی را وبلاگ "یادداشت های یک عجم" منتشر کرده که طی آن آورده است: هرچند که مریم رجوی می گوید حال مسعود رجوی رو به بهبود است ولی به گفته برخی منابع آگاه، امروز مسعود رجوی، رهبر منافقین به هلاکت رسید و جسد وی در پاریس به گور سپرده شد.

دنیای امروز بخصوص جهان شیعه در حال حاضر با یكی از تهدیدات جدی در عرصه بین‌المللی مواجه است. این مشكل به واسطه ظهور جریان‌های تندرو عقیدتی بروز و ظهور پیدا كرده است.

از زمان شكل‌گیری جریان‌های تندرو با لباس "سلفی‌گری" در دنیای معاصر مدت زمان زیادی نمی‌گذرد اما وقوع برخی رویدادها و حمایت غرب از گروهی از مسلمانان كه نگاهی افراطی به اسلام دارند، رشد سلفی‌گری و به تبع آن جریان تكفیری‌ها را در پی داشته است.

يكي از عوامل مهم درگيري‌هاي خونين منطقه ، بحث تكفير شيعيان و مطرح كردن آن از سوي علما و روحانيون افراطي وهابي و سلفي است كه باعث قرباني شدن بسياري از شيعيان بي‌گناه در منطقه شده است.

متأسفانه به جاي برخورد مناسب و معقولانه با اين پديده و اعلام برائت از اقدامات خشن و سركوبگرايانه، در آذر ماه 1385 ، سي و هشت نفر از علماي سلفي عربستان سعودي در بيانيه‌اي ضمن ابراز تاسف از سقوط بغداد‌ آن را توطئه مشكوك صليبيون، روافض و صفوي‌ها دانستند و هدف از آن را حفاظت و حمايت از اشغالگران و تحديد نفوذ اهل سنت در منطقه ،ايجاد هلال شيعه و تجزيه عراق به سه منطقه كردي، شيعي و سني خواندند!


ادامه مطلب ...

 

"تام دانيال" جاسوس سازمان اطلاعات و امنيت ايالات متحده آمريکا (CIA) است. 

او با بلند کردن ريش خود و تغيير نام، خود را شيخ "أبو اللواء الصوري" معرفي کرده و موفق شد در مأموريتي چند ساله به گروهک تروريستي القاعده بپيوندد و پس از پايان مأموريتش، با اطلاعات و رازهاي سرشاري از القاعده، به آمريکا بازگشت.

البته وي با يک گذرنامه جعلي لبناني با نام "تيسير جودت عبدالهادي" خود را به القاعده رساند و با هماهنگي آنان نام شيخ "أبو اللواء الصوري" را براي خود انتخاب کرد.

"تام دانيال"‌ خود را يک لبناني که از سال ها پيش در مکزيک زندگي مي کرده،‌ معرفي کرد و موفق شد بر برخي مشکلات زباني و لهجه اي – به دليل ضعيف بودن زبان عربيش – فائق آيد.

او بعد از پيوستن به القاعده، موفق شد با هوش و زکاوتي که داشت، به سرعت رشد کند و به يکي از تصميم گيران و طراحان اصلي اين شبکه تبديل شود.

 

 



ادامه مطلب ...

 

 
تلاش دولت روسیه برای متقاعد کردن ایران به پس گرفتن شکایتش بابت عدم تحویل «اس 300» ادامه دارد. در این راستا، پس از آنکه ایران با درخواست های اولیه مسکو برای عدم ارجاع موضوع به مراجع بین المللی موافقت نکرد، اکنون روسیه پیشنهاد ارائه یک سامانه جایگزین را به جای «اس 300» مطرح کرده است.

S-300 missile systemS-300PMU2 (SA-10B)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e4/Tor-M1_SAM_(2).jpg/300px-Tor-M1_SAM_(2).jpg


تلاش دولت روسیه برای متقاعد کردن ایران به پس گرفتن شکایتش بابت عدم تحویل «اس 300» ادامه دارد. در این راستا، پس از آنکه ایران با درخواست های اولیه مسکو برای عدم ارجاع موضوع به مراجع بین المللی موافقت نکرد، اکنون روسیه پیشنهاد ارائه یک سامانه جایگزین را به جای «اس 300» مطرح کرده است


ادامه مطلب ...
تولید انبوه "تیربار اخگر" به‌زودی آغاز می‌شود
 
 


ادامه مطلب ...
به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» : «سر جان ساورز» رئیس سرویس جاسوسی MI6 انگلیس طی سخنانی مدعی شد که طی برنامه‌ای تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را خنثی کرده است. وی گفت: عناصر MI6 تلاش‌های ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را بی نتیجه کردند اما این کشور خاورمیانه‌ای خواهد توانست تا طی دو سال آینده خود را به سلاح هسته‌ای مجهز کند. جان ساورز در ادامه مدعی شد: عملیات‌های پنهانی توسط جاسوسان انگلیس، مانع از آن شد که ایران در اوایل سال 2008 به توسعه تسلیحات اتمی بپردازد. رئیس سرویس جاسوسی انگلیس مدعی شد که ایران به هدف خود تا سال 2014 دست خواهد یافت و این موضوع احتمال حمله نظامی از سوی آمریکا و اسرائیل را افزایش خواهد داد.

ادامه مطلب ...

محل استقرار ناوگان آمریکا در بحرین

 

 این نتیجه‌گیری همچنین در گزارش دسامبر 2012 وزارت کار آمریکا تصریح شده و در آن به وخامت فضای حقوق کارگران در بحرین و تبعیض سیاسی و فرقه‌ای علیه کارگران شیعه اشاره شده است. این وزارتخانه اخیرا خواستار مشورت‌های رسمی با دولت بحرین برای بررسی ادعاهای مربوط به نقض حقوق کارگران پس از سرکوب‌های سال 2011 شده است. توجه فزاینده دولت آمریکا به بحرین با توجه به اندازه این کشور و جمعیت کمش ممکن است به نظر غیرطبیعی بیاید اما زمانی که نوبت به سیاست خارجی آمریکا در منطقه خلیج فارس می‌رسد، حضور ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین به این جزیره کوچک اهمیت زیادی می‌بخشد. همانطور که «ویلیام برنز»، معاون وزیر خارجه آمریکا ماه جاری در سخنرانی خود در دانشگاه «پرینستون» گفت، آمریکا از نعمت روی برگرداندن از خاورمیانه که گاهی به صورتی ناخوشایند حضور خود را اعلام می‌کند، محروم است. چندین تحلیل‌گر نیز به همین مسئله اشاره کرده‌اند از جمله «دنیس بلر»، مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا که اخیرا نگرانی‌هایش را درباره بی‌ثباتی فزاینده در بحرین اعلام کرد. آنها معتقدند اگر اوضاع همچنان رو به وخامت گذارد، بحرین ممکن است دیگر مکانی مناسب برای میزبانی از ناوگان پنجم آمریکا نباشد. گرچه وزارت دفاع آمریکا هنوز طرحی جایگزین را برای تغییر مکان ناوگان پنجم ارائه نداده است، اما به نظر می‌رسد به تهدیدی که چنین بی‌ثباتی متوجه ناوگان پنجم می‌کند، پی برده باشد. ژنرال «جیمز ماتیس»، رئیس سابق فرماندهی مرکزی آمریکا در ماه مارس به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت که گفت‌وگو و اصلاحات در بحرین کلید اطمینان از ثبات و امنیت این کشور هستند که در سایه افزایش تنش‌ها میان ایران و غرب مورد نیاز است

 

حافظ شیرازی

 

اگرآن ترک شیرازی بدست آرددل ما را

به خال هندویش بخشم سمرقندو بخارا را

 

صائب تبریزی درجواب حافظ

 

اگرآن ترک شیرازی بدست آرددل ما را

به خال هندویش بخشم سرو دست تن وپا را

هرآنکس چیز می بخشدزملک خویش می بخشد

نه چون حافظ که می بخشد سمرقند وبخارا را

 

شهریاردرجواب صائب

 

اگرآن ترک شیرازی بدست آرددل ما را

به خال هندویش بخشم تمام روح واعضا را

هر آنکس چیز می بخشدبسان مرد می بخشد

نه چون صائب که می بخشدسرو دست و تن وپا را

سر و دست و تن و پا را به خاک گور می بخشند

نه بر آن ترک شیرازی که برده جمله دلها را

 

خیلی از جوانان ایرانی آرزو دارند كه روزی بتوانند خلبان (جنگنده) شوند.

ارتــش جمهوری اسلامی ایران هر ســـاله به­منظور گزینش و جذب نیروهای  خود اعم از زمینی، هوایی، پدافند و دریایی اقدام به برگزاری آزمون می­كند.  برای ورود به دانشگاه هوایی شهید ستاری و خلبان شدن نیز باید از طریق همین آزمون اقدام كرد


ادامه مطلب ...
جمعه 7 تير 1392برچسب:یادداشتهای قاصدک , خدا , :: 14:33 :: نويسنده : سروش افشار

 گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

تو کلاس درس خدا :

اونیکه نا شکری میکنه، رد میشه...

اونیکه ناله میکنه ، تجدید میشه...

اونیکه که صبر میکنه ، قبول میشه...

ولی اونیکه شکر میکنه ، شاگرد ممتاز میشه.

دعا میکنم همیشه شاگرد ممتاز خدا باشی و دعا کن ، منم همکلاست باشم.

 



ترجمه متن:



- داداشی به نظر تو زندگی بعد از تولد وجود داره؟

 آیا تو به وجود مامان اعتقاد داری؟


- نه من به این چیزا اعتقادی ندارم؛

 من یک ملحدم. مگه تو تا حالا مامانو دیدی؟

 این سامانه شامل یک مینی کامپیوتر و نرم افزاری محاسباتی است که اطلاعات مربوط به فشار، سمت، زاویه، درجه حرارت محیط و نوع گلوله به آن داده شده و این سیستم محاسبات لازم را در کسری از ثانیه انجام داده و نقطه لازم برای تنظیم ارائه میدهد . سلاح ژ-3 به عنوان اسلحه سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران سالهاست که در کشور ما به خدمت مشغول است. این اسلحه که با گلوله های نیرومند 51*7.62 میلی متری مسلح می شود از دقت بالایی خصوصا در حالت تیراندازی تک تیربرخوردار است. ژ-3 به صورت استاندارد بدون دوربین به کاربران تحویل می شود. در سالهای اخیر با توجه به درک نیاز برای شلیک دقیق در فواصل دور برای یگان های عملیات ویژه ارتش و یگان نیروی مخصوص ناجا، دوربین های سری هدف 3 توسط صنایع دفاعی ایران ساخته شده است.

 

 

 «رهبر عالی ایران می‌گویند دولت اوباما را با رفتارش و نه با گفتار آن خواهند سنجید. این موضع کاملا معقول است.»




ادامه مطلب ...

 ایران یک - کره جنوبی صفر

تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه یک بر صفر مقابل تیم ملی کره جنوبی پیروز شد و مقتدرانه به جام جهانی 2014 صعود کرد. این پیروزی را تبریک  میگوییم و معتقدیم از ملتی که ذائقه ها و باورها وارزش های آن برمدار  فرهنگ علوی میچر خد انتظاری جز پیروزی در عرصه های سیاسی و ورزشی واقتصادی و... نخواهد بود 
بچه ها مچکریم
 

چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:یادداشتهای قاصدک , سخنان ناب, :: 15:8 :: نويسنده : سروش افشار

 خدایا مارو ببخش که در کار خیر یا “جـــــار” زدیم… یا “جـــــا” زدیم…

 

چگونه یک مرد ایرانی آذری از هیچی به یک میلیاردر تبدیل شد

 

من احد عظیم زاده هستم. در ۱۰ آذر ۱۳۳۶ در ده اسفنجان در شهرستان اسکو متولد شدم. 

هفت ساله بودم که پدرم را از دست دادم و یتیم شدم. امکانات مالیمان اجازه نمیداد به مدرسه بروم و فقط پس از رفتن به کلاس اول مجبور شدم پشت دار قالی بنشینم و قالیبافی کنم. 

تا ۱۳ سالگی روزها قالی میبافتم و شبها درس میخواندم. چاره ای نبود، وسع مالی ما جز این اجازه نمیداد.

خاک خوردم و زحمت بسیار کشیدم. در سال ۲بار بیشتر نمیتوانستیم برنج بخوریم. یک بار روز ۲۱ ماه رمضان و بار دوم شب چهارشنبه سوری. آرزو داشتم یا خلبان شوم یا پولدار و برای رسیدن به این آرزوها بسیار زحمت کشیدم.

کارم را با به دوش کشیدن پشتی و قالیهای کوچک و بردن آن از اسفنجان یا اسکو برای فروش آغاز کردم. در آغاز کار از هرکدام از آنها یک یا دو تومان (نه هزار یا ۲هزار تومان) سود میکردم. پنج سال اینچنین سخت کار کردم. بسیار دشوار بود. 

اما پشتکار و اعتقاد به هدف با توکل به خدا تحمل سختیها را آسان میکرد. در ۱۸ سالگی توانستم ۲۰ هزار تومان پسانداز کنم، اما فشارها همچنان ادامه داشت تا اینکه مجبور به ترک تحصیل شدم.

 



ادامه مطلب ...

 

 

هیلاری کلینتون وزیر اسبق امور خارجه آمریکا اعتراف کرد؛ " ما القاعده را به وجود آورده ایم. در واقع بازیگران اصلی سریالهای " جنگ جهانی علیه تروریسم" خود تروریست هستند."
با استناد به ویدئویی که از هیلاری کلینتون در دست می باشد،وی عنوان می کند که آمریکا خود بوجودآورنده، سازمان دهنده و تامین کننده مالی گروه تروریستی "القاعده" می باشد.




ادامه مطلب ...

 براساس یک نظرسنجی در جهان، احساسات عموم مردم در جهان نسبت به اسرائیل منفی است و این حساسات منفی همچنان رو به افزایش است.

به گزارش تنسیم، بی بی سی در گزارشی نوشت: براساس این نظرسنجی در برخی کشورهای اروپایی مثل آلمان احساسات مثبت به اسرائیل تک رقمی است و تنها کشوری که نگاهی نسبتا مثبت به اسرائیل دارد، آمریکا است.

این نظرسنجی از دسامبر ۲۰۱۲ تا آوریل ۲۰۱۳ از ۲۶۲۹۹ نفر در سراسر جهان به عمل آمده است.

بر اساس این نظرسنجی، به صورت میانگین ۵۲ درصد از کسانی که در این نظرسنجی مشارکت داشتند اعلام کردند که نسبت به نفوذ اسرائیل در جهان نگاهی منفی دارند که این میزان نسبت به سال قبل دو درصد افزایش را نشان می دهد.

از ۲۵ کشوری که در این نظرسنجی مشارکت داشتند ۲۰ کشور نگاه منفی، سه کشور نگاه مثبت و دو کشور نیز نگاه دوگانه نسبت به اسرائیل داشتند.

آمریکا تنها کشور غربی است که مردمش در این نظرسنجی نشان دادند که نگاه نسبتا مثبتی به اسرائیل دارند. ۵۱ درصد آمریکایی ها اعلام کردند که آنها احساسات مثبتی نسبت به اسرائیل دارند.

نگاه به اسرائیل در کانادا و استرالیا نیز منفی است و هرکدام به ترتیب با ۵۷ درصد و ۶۹ درصد اعلام کردند که احساسات آنها نسبت به اسرائیل منفی است.

کشورهای اتحادیه اروپا نیز جزو کشورهایی هستند که نگاهی بشدت منفی نسبت به اسرائیل دارند.

مردم انگلیس منفی ترین احساسات را نسبت به اسرائیل دارند. ۷۲ درصد انگلیسی ها اعلام کردند که نگاهشان به اسرائیل بشدت منفی است. بعد از انگلیس، اسپانیا با ۷۰ درصد قرار دارد.

در طول یک سال گذشته نیز نگاه مثبت به اسرائیل در آلمان ۸ درصد کاهش داشته و درصد نگاه منفی به آن به ۶۷ درصد رسیده است.

کشورهای لهستان و یونان نیز هرکدام به ترتیب با ۴۴ و ۴۶ درصد نگاه منفی به اسرائیل دارند.

 خطا از من است ، می دانم..

 


از من که سالهاست گفته ام  " ایاک نعبد "



اما به دیگران هم دل سپرده ام..!



از من که سالهاست گفته ام " ایاک نستعین "



اما به دیگران هم تکیه کرده ام...!



اما تو رهایم نکن...

 



 ماشین که افتاد در چاله بنا کردم به انتقاد کردن از اوضاع بد مدیریت ها.گفتم: "چرا کاری را که می شود در یک روز یا یک هفته تمامش کرد را اینقدر کشش می دهید؟خیابان را می کنید و دو ماه بعد کارتان را انجام می دهید؟خب اگر برای انجام یک عملیات آماده نیستید چرا خرابکاری می کنید؟یک ذره مدیریت و مسئولیت پذیری نیست!"

گفت: "کجای کاری؟همین اداره ما که یکی از ادارات یکی از شرکت های آن وزارتخانه مهم است را بیا و ببین.برآوردها چندین برابر هزینه هاست.یعنی چند برابر پول می گیرند و کمتر خرج می شود. یا پروژه ای تعریف می شود که قبلا انجام شده و یا انجام آن هیچ نفعی ندارد.مگر اینکه به واسطه آن پروژه حقوقی اضافه می شود و بیشتر از آن، عایدات مازاد بر نیاز پروژه است که هیچگاه استرداد نمی شود و خدا می داند کجا می رود!"

همینطور داشت توضیح می داد و اعداد و ارقام می گفت.پیش خودم که حساب و کتاب می کردم و این مسائل را به تمام وزارتخانه ها و ادارات و دستگاهها تعمیم می دادم، می دیدم فساد بانکی 3000میلیاردی پیش آن قطره ای است دربرابر دریا!

اینها را که می شنیدم خیلی فکر کردم.ناراحت کننده بود؛ خیلی ناراحت کننده.با خودم فکر کردم چرا نباید نظارت صورت بگیرد؟ چرا وقتی کسی انتقاد می کند او را تهدید می کنند و می گویند بهتر است به کار خودت بپردازی!

پس کی باید این نظام اداری سالم شود؟حتم دارم نیمی از بودجه کشور بخاطر زد و بند و یا سوء مدیریت ها حیف و میل می شود! وقتی اوضاع اقتصادی ما را مجبور به تنظیم بودجه انقباضی می کند، زد و بندها تا این حد سنگین است وگرنه خدا می داند که بر سر این مردم چه می آمد.ملت شریف نان خود را به سختی تهیه می کنند در حالی که عده ای جیبشان را از سهم گرسنگی مردم پر می کنند.

اگر قرار باشد اقتصاد رشد داشته باشد باید انگلهای اقتصاد را دفع کرد.برای رشد اقتصاد کشور نیازمند مبارزه با مفاسد اقتصادی هستیم.قطعا یکی از محورهای مهم در تحقق حماسه اقتصادی مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

 

ثامن تم:داستان کوتاه قهر کردن گنجشک با خدا

روز ها گذشت و گنجشک با خدا هیچ نگفت. فرشتگان سراغش را از خدا می‌گرفتند و خدا هر بار به فرشتگان این گونه می‌گفت: می آید؛ من تنها گوشی هستم که غصه‌هایش را می‌شنود و یگانه قلبی ام که دردهایش را در خود نگه می‌دارد.
و سرانجام گنجشک روی شاخه ای از درخت دنیا نشست. فرشتگان چشم به لب هایش دوختند، گنجشک هیج نگفت. و خدا لب به سخن گشود: با من بگو از آن چه سنگینی سینه توست. گنجشک گفت: لانه کوچکی داشتم، آرامگاه خستگی هایم بود و سر پناه بی کسی ام. تو همان را هم از من گرفتی. این طوفان بی موقع چه بود؟ چه می خواستی از لانه محقرم؟ کجای دنیا را گرفته بود؟” و سنگینی بغضی راه بر کلامش بست. سکوتی در عرش طنین انداز شد. فرشتگان همه سر به زیر انداختند.
خدا گفت: ماری در راه لانه ات بود. خواب بودی. باد را گفتم تا لانه ات را واژگون کند. آن گاه تو از کمین کار پر گشودی. گنجشک خیره در خدایی خدا مانده بود.
خدا گفت: و چه بسیار بلاها که به واسطه محبتم از تو دور کردم و تو ندانسته به دشمنی ام برخاستی. اشک در دیدگان گنجشک نشسته بود. ناگاه چیزی در درونش فرو ریخت های گریه هایش ملکوت خدا را پر کرد

 

این کتاب به تاریخچه‌ی روابط ایران و غرب و همینطور به ارزیابی متخصصان از هزینه‌های بالقوه‌ی سیاسی، انسانی و مالی حمله به ایران می‌پردازد. افرادی مانند میشل آیزن اشتات از اندیشکده واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک و سوزان مالونی، از موسسه‌ی بروکینگز در این جلسه صحبت کردند و داو زاخیم، معاون این مرکز و یکی از معاونان سابق وزارت دفاع نیز ریاست این جلسه را بر عهده داشت.

 




ادامه مطلب ...

 



امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به طراحی و ساخت نسل‌های جدید تانک ذوالفقار و ویژگی‌های آن در خصوص انحراف موشک‌های دشمن گفت: یکی از ویژگی‌های تانک‌های ذوالفقار بدنه واکنشی آن‌ها است. وی افزود: بدنه واکنشی یعنی بخشی از بدنه در مقابل موشک‌هایی که به سمت تانک می‌آید هوشمند است و اگر موشک از این مرز عبور و به بدنه اصابت کرد، بدنه واکنشی می‌تواند اصابت موشک را بی‌اثر کند. جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه تصریح کرد: این سیستم از امسال روی کلیه ادوات زرهی نیروی زمینی ارتش نصب می‌شود. حیدری همچنین با اشاره به توسعه یگان موشکی نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: این توسعه از لحاظ تجهیزاتی است و در این راستا از وزارت دفاع در تجهیز یگان موشکی نیروی زمینی ارتش کمک گرفته شده است.