یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان

نتیجه وحشتناک جهاد جنسی+تصاویر

به گزارش دو روز ، اخیراً در شبکه‌های اجتماعی تصاویر و خبرهایی منتشر می‌شود که حاکی از آن است که زنانی که فریب دروغ‌های مفتی‌های وهابی را خورده و به جهاد نکاح(!) در سوریه رفته‌اند و هر روز به همبستری یکی از تروریست‌ها برای شهوت‌رانی درمی‌آیند نوزادانی به وجود آمده‌اند که به محض زایمان مادران‌شان دفن می شوند و یا بدون هیچ مسؤولیتی در میان خرابه‌ای رها می‌شوند تا بمیرند.

g3mxbvj1gembq3afry9w نتیجه وحشتناک جهاد جنسی+تصاویر

این نوزادان که حاصل ازدواج‌های زنان فریب‌خورده با تروریست‌های سوریه هستند اصلاً مشخص نیست متعلق به چه کسی است چون این زنان که برای جهاد نکاح به سوریه رفته‌اند روزانه توسط تروریست‌ها مورد سوءاستفاده جنسی قرار می‌گیرند و موازین شرع را رعایت نمی‌کنند و فقط برای هوس‌رانی تروریست‌ها آماده هر کاری هستند و خودشان را با کمترین بها در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند.



ادامه مطلب ...

اخیرا مطلبی در خبرگزاری فارس خوندم که در اون سردار احمدی مقدم فرموده اند که فرمانده عملیات مرصاد بوده اند !!!!!!!!!!! 

در اینکه صیاد مرد بزرگی بود شکی نیست . بارها شنیده ایم که فرمانده جنگ اعم از سپاهی و ارتشی سعی کردن که به نحوی خودشونو همرزم شهید صیاد جلوه بدن . حق دارن صیاد مرد بزرگی بود . این مرد اونقدر بزرگ بوده که همه می خوان از نامش استفاده ( سو استفاده ) بکنن . ولی صیاد هنوز هم بزرگه . 

مطلب دیگه اینکه در قران آمده که منافقین کورند . پس این خصلت منافقین به داد سردار احمدی مقدم رسیده و منافقین احمق به جای سردار احمدی مقدم ، امیر دلها ، شهید صیاد را ترور کردند . به هر حال صیاد هنوز هم صیاد خواهد بود .

گلچین روزگار بهترین ها را با خود می برد . صیاد هم رفت ولی واقعیت ها هنوز هستند و بعضی ها هر چه هم تلاش کنند از بزرگی این مرد کم نخواهد شد .

 

علی، دست خدا ، امشب به جنت می نهد پا را

                     پــیــامـبــر آورد  از بـهــر  اسـتــقــبــال  زهـــرا را

 مـلاقــات  عـلـی و فـاطـمـه بـاشـد  تـمـاشـایـی

                    ز مـظلومـی کنـد  مـظلومـه ای امشب پـذیـرایـی

 نشان برهم دهند از چشم احمد دور و سربسته

                  عـلـی فـرق شکسـته ، فـاطمـه پهلوی بشکسته

 

 

شنبه 5 مرداد 1392برچسب:, :: 12:29 :: نويسنده : سروش افشار

خداوندا..

 

تــو میدانی که من دلواپس فردای خود هستم

 

مبادا گم کنم راه قشنگ آرزوها را

 

مبادا گم کنم اهداف زیبا را

 

مبادا جا بمانم از قصار موهبت هایت

 

خداوندا..

 

مرا مگذار تـــنها لحظه ای حتی....

اکنون جای این سوال از مفتی های مقدس ماب وهابی باقی است که اگر قصدتان تبدیل کردن جوامع اسلامی به فاحشه خانه بوده است چرا از ابتدا با هزینه های بسیار کمتری راه کشورهای اروپایی و آمریکایی را در پیش نگرفتید تا حتی بیش از نیازتان به شما عرضه کنند؟
 

 



ادامه مطلب ...

این خبر غیر رسمی را وبلاگ "یادداشت های یک عجم" منتشر کرده که طی آن آورده است: هرچند که مریم رجوی می گوید حال مسعود رجوی رو به بهبود است ولی به گفته برخی منابع آگاه، امروز مسعود رجوی، رهبر منافقین به هلاکت رسید و جسد وی در پاریس به گور سپرده شد.

 

"تام دانيال" جاسوس سازمان اطلاعات و امنيت ايالات متحده آمريکا (CIA) است. 

او با بلند کردن ريش خود و تغيير نام، خود را شيخ "أبو اللواء الصوري" معرفي کرده و موفق شد در مأموريتي چند ساله به گروهک تروريستي القاعده بپيوندد و پس از پايان مأموريتش، با اطلاعات و رازهاي سرشاري از القاعده، به آمريکا بازگشت.

البته وي با يک گذرنامه جعلي لبناني با نام "تيسير جودت عبدالهادي" خود را به القاعده رساند و با هماهنگي آنان نام شيخ "أبو اللواء الصوري" را براي خود انتخاب کرد.

"تام دانيال"‌ خود را يک لبناني که از سال ها پيش در مکزيک زندگي مي کرده،‌ معرفي کرد و موفق شد بر برخي مشکلات زباني و لهجه اي – به دليل ضعيف بودن زبان عربيش – فائق آيد.

او بعد از پيوستن به القاعده، موفق شد با هوش و زکاوتي که داشت، به سرعت رشد کند و به يکي از تصميم گيران و طراحان اصلي اين شبکه تبديل شود.

 

 



ادامه مطلب ...

 

 
تلاش دولت روسیه برای متقاعد کردن ایران به پس گرفتن شکایتش بابت عدم تحویل «اس 300» ادامه دارد. در این راستا، پس از آنکه ایران با درخواست های اولیه مسکو برای عدم ارجاع موضوع به مراجع بین المللی موافقت نکرد، اکنون روسیه پیشنهاد ارائه یک سامانه جایگزین را به جای «اس 300» مطرح کرده است.

S-300 missile systemS-300PMU2 (SA-10B)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e4/Tor-M1_SAM_(2).jpg/300px-Tor-M1_SAM_(2).jpg


تلاش دولت روسیه برای متقاعد کردن ایران به پس گرفتن شکایتش بابت عدم تحویل «اس 300» ادامه دارد. در این راستا، پس از آنکه ایران با درخواست های اولیه مسکو برای عدم ارجاع موضوع به مراجع بین المللی موافقت نکرد، اکنون روسیه پیشنهاد ارائه یک سامانه جایگزین را به جای «اس 300» مطرح کرده است


ادامه مطلب ...
تولید انبوه "تیربار اخگر" به‌زودی آغاز می‌شود
 
 


ادامه مطلب ...
به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» : «سر جان ساورز» رئیس سرویس جاسوسی MI6 انگلیس طی سخنانی مدعی شد که طی برنامه‌ای تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را خنثی کرده است. وی گفت: عناصر MI6 تلاش‌های ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را بی نتیجه کردند اما این کشور خاورمیانه‌ای خواهد توانست تا طی دو سال آینده خود را به سلاح هسته‌ای مجهز کند. جان ساورز در ادامه مدعی شد: عملیات‌های پنهانی توسط جاسوسان انگلیس، مانع از آن شد که ایران در اوایل سال 2008 به توسعه تسلیحات اتمی بپردازد. رئیس سرویس جاسوسی انگلیس مدعی شد که ایران به هدف خود تا سال 2014 دست خواهد یافت و این موضوع احتمال حمله نظامی از سوی آمریکا و اسرائیل را افزایش خواهد داد.

ادامه مطلب ...

محل استقرار ناوگان آمریکا در بحرین

 

 این نتیجه‌گیری همچنین در گزارش دسامبر 2012 وزارت کار آمریکا تصریح شده و در آن به وخامت فضای حقوق کارگران در بحرین و تبعیض سیاسی و فرقه‌ای علیه کارگران شیعه اشاره شده است. این وزارتخانه اخیرا خواستار مشورت‌های رسمی با دولت بحرین برای بررسی ادعاهای مربوط به نقض حقوق کارگران پس از سرکوب‌های سال 2011 شده است. توجه فزاینده دولت آمریکا به بحرین با توجه به اندازه این کشور و جمعیت کمش ممکن است به نظر غیرطبیعی بیاید اما زمانی که نوبت به سیاست خارجی آمریکا در منطقه خلیج فارس می‌رسد، حضور ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین به این جزیره کوچک اهمیت زیادی می‌بخشد. همانطور که «ویلیام برنز»، معاون وزیر خارجه آمریکا ماه جاری در سخنرانی خود در دانشگاه «پرینستون» گفت، آمریکا از نعمت روی برگرداندن از خاورمیانه که گاهی به صورتی ناخوشایند حضور خود را اعلام می‌کند، محروم است. چندین تحلیل‌گر نیز به همین مسئله اشاره کرده‌اند از جمله «دنیس بلر»، مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا که اخیرا نگرانی‌هایش را درباره بی‌ثباتی فزاینده در بحرین اعلام کرد. آنها معتقدند اگر اوضاع همچنان رو به وخامت گذارد، بحرین ممکن است دیگر مکانی مناسب برای میزبانی از ناوگان پنجم آمریکا نباشد. گرچه وزارت دفاع آمریکا هنوز طرحی جایگزین را برای تغییر مکان ناوگان پنجم ارائه نداده است، اما به نظر می‌رسد به تهدیدی که چنین بی‌ثباتی متوجه ناوگان پنجم می‌کند، پی برده باشد. ژنرال «جیمز ماتیس»، رئیس سابق فرماندهی مرکزی آمریکا در ماه مارس به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت که گفت‌وگو و اصلاحات در بحرین کلید اطمینان از ثبات و امنیت این کشور هستند که در سایه افزایش تنش‌ها میان ایران و غرب مورد نیاز است

 

 

خیلی از جوانان ایرانی آرزو دارند كه روزی بتوانند خلبان (جنگنده) شوند.

ارتــش جمهوری اسلامی ایران هر ســـاله به­منظور گزینش و جذب نیروهای  خود اعم از زمینی، هوایی، پدافند و دریایی اقدام به برگزاری آزمون می­كند.  برای ورود به دانشگاه هوایی شهید ستاری و خلبان شدن نیز باید از طریق همین آزمون اقدام كرد


ادامه مطلب ...
جمعه 7 تير 1392برچسب:یادداشتهای قاصدک , خدا , :: 14:33 :: نويسنده : سروش افشار

 گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

تو کلاس درس خدا :

اونیکه نا شکری میکنه، رد میشه...

اونیکه ناله میکنه ، تجدید میشه...

اونیکه که صبر میکنه ، قبول میشه...

ولی اونیکه شکر میکنه ، شاگرد ممتاز میشه.

دعا میکنم همیشه شاگرد ممتاز خدا باشی و دعا کن ، منم همکلاست باشم.

 



ترجمه متن:



- داداشی به نظر تو زندگی بعد از تولد وجود داره؟

 آیا تو به وجود مامان اعتقاد داری؟


- نه من به این چیزا اعتقادی ندارم؛

 من یک ملحدم. مگه تو تا حالا مامانو دیدی؟

 ایران یک - کره جنوبی صفر

تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه یک بر صفر مقابل تیم ملی کره جنوبی پیروز شد و مقتدرانه به جام جهانی 2014 صعود کرد. این پیروزی را تبریک  میگوییم و معتقدیم از ملتی که ذائقه ها و باورها وارزش های آن برمدار  فرهنگ علوی میچر خد انتظاری جز پیروزی در عرصه های سیاسی و ورزشی واقتصادی و... نخواهد بود 
بچه ها مچکریم
 

 

چگونه یک مرد ایرانی آذری از هیچی به یک میلیاردر تبدیل شد

 

من احد عظیم زاده هستم. در ۱۰ آذر ۱۳۳۶ در ده اسفنجان در شهرستان اسکو متولد شدم. 

هفت ساله بودم که پدرم را از دست دادم و یتیم شدم. امکانات مالیمان اجازه نمیداد به مدرسه بروم و فقط پس از رفتن به کلاس اول مجبور شدم پشت دار قالی بنشینم و قالیبافی کنم. 

تا ۱۳ سالگی روزها قالی میبافتم و شبها درس میخواندم. چاره ای نبود، وسع مالی ما جز این اجازه نمیداد.

خاک خوردم و زحمت بسیار کشیدم. در سال ۲بار بیشتر نمیتوانستیم برنج بخوریم. یک بار روز ۲۱ ماه رمضان و بار دوم شب چهارشنبه سوری. آرزو داشتم یا خلبان شوم یا پولدار و برای رسیدن به این آرزوها بسیار زحمت کشیدم.

کارم را با به دوش کشیدن پشتی و قالیهای کوچک و بردن آن از اسفنجان یا اسکو برای فروش آغاز کردم. در آغاز کار از هرکدام از آنها یک یا دو تومان (نه هزار یا ۲هزار تومان) سود میکردم. پنج سال اینچنین سخت کار کردم. بسیار دشوار بود. 

اما پشتکار و اعتقاد به هدف با توکل به خدا تحمل سختیها را آسان میکرد. در ۱۸ سالگی توانستم ۲۰ هزار تومان پسانداز کنم، اما فشارها همچنان ادامه داشت تا اینکه مجبور به ترک تحصیل شدم.

 



ادامه مطلب ...

 خطا از من است ، می دانم..

 


از من که سالهاست گفته ام  " ایاک نعبد "



اما به دیگران هم دل سپرده ام..!



از من که سالهاست گفته ام " ایاک نستعین "



اما به دیگران هم تکیه کرده ام...!



اما تو رهایم نکن...

 



 

ثامن تم:داستان کوتاه قهر کردن گنجشک با خدا

روز ها گذشت و گنجشک با خدا هیچ نگفت. فرشتگان سراغش را از خدا می‌گرفتند و خدا هر بار به فرشتگان این گونه می‌گفت: می آید؛ من تنها گوشی هستم که غصه‌هایش را می‌شنود و یگانه قلبی ام که دردهایش را در خود نگه می‌دارد.
و سرانجام گنجشک روی شاخه ای از درخت دنیا نشست. فرشتگان چشم به لب هایش دوختند، گنجشک هیج نگفت. و خدا لب به سخن گشود: با من بگو از آن چه سنگینی سینه توست. گنجشک گفت: لانه کوچکی داشتم، آرامگاه خستگی هایم بود و سر پناه بی کسی ام. تو همان را هم از من گرفتی. این طوفان بی موقع چه بود؟ چه می خواستی از لانه محقرم؟ کجای دنیا را گرفته بود؟” و سنگینی بغضی راه بر کلامش بست. سکوتی در عرش طنین انداز شد. فرشتگان همه سر به زیر انداختند.
خدا گفت: ماری در راه لانه ات بود. خواب بودی. باد را گفتم تا لانه ات را واژگون کند. آن گاه تو از کمین کار پر گشودی. گنجشک خیره در خدایی خدا مانده بود.
خدا گفت: و چه بسیار بلاها که به واسطه محبتم از تو دور کردم و تو ندانسته به دشمنی ام برخاستی. اشک در دیدگان گنجشک نشسته بود. ناگاه چیزی در درونش فرو ریخت های گریه هایش ملکوت خدا را پر کرد

 

این کتاب به تاریخچه‌ی روابط ایران و غرب و همینطور به ارزیابی متخصصان از هزینه‌های بالقوه‌ی سیاسی، انسانی و مالی حمله به ایران می‌پردازد. افرادی مانند میشل آیزن اشتات از اندیشکده واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک و سوزان مالونی، از موسسه‌ی بروکینگز در این جلسه صحبت کردند و داو زاخیم، معاون این مرکز و یکی از معاونان سابق وزارت دفاع نیز ریاست این جلسه را بر عهده داشت.

 




ادامه مطلب ...

 



امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به طراحی و ساخت نسل‌های جدید تانک ذوالفقار و ویژگی‌های آن در خصوص انحراف موشک‌های دشمن گفت: یکی از ویژگی‌های تانک‌های ذوالفقار بدنه واکنشی آن‌ها است. وی افزود: بدنه واکنشی یعنی بخشی از بدنه در مقابل موشک‌هایی که به سمت تانک می‌آید هوشمند است و اگر موشک از این مرز عبور و به بدنه اصابت کرد، بدنه واکنشی می‌تواند اصابت موشک را بی‌اثر کند. جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه تصریح کرد: این سیستم از امسال روی کلیه ادوات زرهی نیروی زمینی ارتش نصب می‌شود. حیدری همچنین با اشاره به توسعه یگان موشکی نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: این توسعه از لحاظ تجهیزاتی است و در این راستا از وزارت دفاع در تجهیز یگان موشکی نیروی زمینی ارتش کمک گرفته شده است.

 

عراق

مجله خبری – تحلیلی روسی "ایران معاصر" که در روسیه منتشر و در برخی کشورهای منطقه آسیای میانه از جمله تاجیکستان توزیع می شود در مقاله ای تحلیلی ، از آمریکا به عنوان مسبب اصلی بحران خاورمیانه و رویارویی و کشتار وحشیانه بین سنی ها و شیعیان، یاد کرد.

 



ادامه مطلب ...

 

انتخابات 92

انتخابات ۹۲

نام گذاری سال ۱۳۹۲به «سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی»، توجه افکار عمومی را به اهمیت انتخابات پیش رو که قرار است در بیست وچهارم خرداد برگزار گردد دوچندان کرده است و همه معتقدان به انقلاب اسلامی و ارادتمندان حکیم فرزانه انقلاب اسلامی در تلاشند تا با کمک به خلق حماسه ای بزرگ، در ارتقا و تعالی عزت نظام اسلامی و سرفرازی ملت ایران سهیم باشند.

در این بین یک پرسش اساسی مطرح است که انتخابات خردادماه آتی چگونه می تواند به حماسه ای سیاسی بدل گردد و «مظهر آبروی نظام» شود؟

۱- همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز بدان اشاره داشته اند، «در درجه اول، گسترش مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات اهمیت دارد… ملت عزیز ما در همه نقاط کشور این را بدانند؛ حضور گسترده آنها در پای صندوق رأی، در آینده کشور تأثیر دارد؛ در امنیت، در استقلال، در ثروت ملی، در اقتصاد، در همه مسائل مهم کشور تأثیر می گذارد.» اما صرف برگزاری انتخابات پرشور همه مولفه های یک حماسه سیاسی نیست و در این بین ملاحظات و مولفه های دیگری نیز باید لحاظ شود تا انتخابات مظهر حماسه سیاسی و آبروی نظام تلقی گردد.

۲- حفظ «امنیت و ثبات و آرامش انتخابات» یکی از اولویت ها و شاخصه های خلق حماسه سیاسی است. انتخابات همواره باید مظهر وحدت و انسجام ملی باشد که لازمه و نشانه آن وجود آرامش در انتخابات است. تشنج، درگیری و ناامن سازی فضای انتخاباتی، اقداماتی است که از تبدیل فرصت انتخاباتی به تهدیدی برای انسجام و امنیت ملی کشور حکایت دارد. تجربه تلخ انتخابات سال ۱۳۸۸ نشان داد که چطور غفلت برخی جریان های سیاسی از این مسئله موجب شد تا چهره حماسه مشارکت ۴۰ میلیونی ملت ایران مکدر شده و حماسه بزرگ به فتنه عمیق دچار گردد بی شک همه ملت و مسئولان باید دقت کنند که از تکرار حوادثی مشابه در سال جدید جلوگیری شود تا خلق حماسه سیاسی معنا یابد.

۳- یکی از شاخصه های انتخابات مطلوب، مسئله «سلامت انتخابات» است. رأی ملت امانتی است که در اختیار مسئولان امر قرار دارد و ایشان موظفند که با تمام توان درحفظ و سلامت آن بکوشند. سلامت انتخابات هم به مرحله پیش از انتخابات و هم حین انتخابات و هم پس از انتخابات توجه دارد. به واقع تمام فرایند انتخابات از زمان آغاز فعالیت سیاسی جناح ها تا اعلام و تأیید نتایج نهایی انتخابات باید مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.حفظ سلامت انتخابات در گرو رعایت و پایبندی به قانون حاصل خواهد شد و عبور از قانون توسط هر یک از برگزارکنندگان، ناظران، نامزدها، احزاب و گروه های سیاسی و توده های ملت، بی شک صحت و سلامت را تهدید خواهد کرد.

۴- یکی از عوامل موثر در خلق حماسه سیاسی «رقابتی بودن انتخابات» است. رقابتی بودن بدین معنا که با تکثر و تعدد نامزدهای انتخاباتی، حق انتخاب و گزینش برای رأی دهندگان وجود داشته باشد. این مسئله خود یکی از عوامل موثر در جدی شدن انتخابات و پرشور شدن آن خواهد بود که موجب افزایش اشتیاق شرکت کنندگان در انتخابات خواهد شد.

۵- عنصر موثر دیگر در رسیدن به انتخابات تراز جمهوری اسلامی، «فراگیر بودن انتخابات» و فراهم آوردن بستری برای حضور همه استعدادها و گرایش هایی است که به قانون اساسی و آرمان های ملت اعتقاد داشته و برای اداره کشور برنامه دارند. به واقع انتخابات شایسته و حقیقی به صرف تعدد نامزدها حاصل نخواهد شد، بلکه لازمه این تعدد، تکثر و تنوع افراد و سلیقه ها و گرایش های گوناگون خواهد بود که امکان انتخاب های مختلف را برای مردم فراهم خواهد آورد.

۶- یکی دیگر از شاخصه های مورد تأکید مقام معظم رهبری توجه به سلامت رقابت های انتخاباتی است که تحقق آن در گرو رعایت اخلاق در میدان رقابت هاست. توجه به مسائلی از قبیل پرهیز از دروغ، تهمت و افترا، تخریب، بزرگنمایی مشکلات، اسراف، هزینه کردهای غیرشرعی، دادن وعده های غیرواقعی، خرید رأی و… نمونه ای از دغدغه هایی است که توجه به آن می تواند متضمن سلامت انتخابات باشد. این اصول در سطوح مختلف رقابت انتخاباتی همچون تبلیغات، مناظرات و گفت وگوها و مصاحبه ها با رسانه های مختلف، یادداشت ها و تحلیل های مطبوعات وابسته به جریان های سیاسی و همچنین رقابت نزد طرفداران و هواداران باید مورد توجه قرار گیرد.

۷- آخرین مولفه قابل ملاحظه آنکه، حماسه سیاسی وقتی به طور کامل خلق خواهد شد که فرایند انتخابات به نحوی باشد که در نهایت شایستگان و صالحان بر مسند قدرت تکیه زنند. این مسئله رمز تعالی و ارتقای نظام اسلامی است که در آموز های دینی نیز فراوان بر آن تأکید شده است. به واقع با انتخاب بهترین ها و شایسته ترین ها است که کارآمدی نظام اسلامی حاصل می شود و امکان رفع مشکلات کشور و تلاش مضاعف جامعه برای حرکت در مسیر توسعه و تعالی و آبادانی ایران کلید خواهد خورد. اگر سکان اجرایی کشور به همت و بصیرت ملت به دست «اهلان» و «محرمان» بیفتد، آنگاه است که تلاش ملت برای خلق حماسه سیاسی به اوج و کمال خود خواهد رسید.

 

 

 

تجهیزات دفاعی ایران؛  در حوزه بمب‌ها، صنایع دفاعی ایران با تولید بمب‌های هوشمند «قاصد»، پا به عرصه‌ای گذاشته‌اند که کشورهای انگشت‌شماری تاکنون موفق به ورود به این عرصه شده‌اند.

خط تولید بمب هوشمند قاصد در سال ۸۸ رسماً با حضور وزیر دفاع افتتاح و امیر خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در سوم تیرماه همان سال و در پایان رزمایش هوایی میلاد نور ولایت، از تست موفقیت‌آمیز بمب‌های هوشمند قاصد ۱ و ۲ در این رزمایش خبر داد و گفته بود که، “این بمب‌ها می‌توانند بدون نیاز به کنترل خلبان، تا ۴۰ کیلومتر پرواز کرده و به هدف مورد نظر اصابت کنند.”



ادامه مطلب ...
جمعه 20 ارديبهشت 1392برچسب:s300 , ایران , ارتش , سامانه موشکی, :: 13:55 :: نويسنده : سروش افشار

 معاون جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی ارتش می‌گوید،"ایران اگرچه با کارشکنی‌های آمریکا نتوانست سامانه S-۳۰۰ را بخرد اما حالا این سامانه در داخل درحال ساخت است و سال آینده رسماً رونمایی می‌شود.

 

s-300 ایرانی

 

زمانی که حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای نماینده امام راحل در ارتش و معاون امور انقلاب وزارت دفاع بودند، در تاریخ ۲۳ دی سال ۱۳۵۸ با صدور پیام تشکیل جهاد خودکفایی در ارتش، چراغ حرکت به سمت خودکفایی صنایع دفاعی را روشن کردند.

تا قبل از صدور فرمان ایشان، موضوع تحقیقات در عرصه صنایع دفاع وجود خارجی نداشت و در سطح نیروهای مسلح، باوری به نام ‘خودکفایی’ معنا نمی‌شد. در همان سال‌ها، تجهیزات ارتش با مشکلات عدیده‌ و اساسی برای تعمیر و نگهداری، تأمین قطعات و راه‌اندازی روبرو بودند.

 اما بلافاصله پس از صدور آن فرمان تاریخی، نخستین مجموعه‌های خودکفایی و هسته‌های غیرمتمرکز و جهادی در ارتش ایجاد شدند و بدین ترتیب باور به خوداتکایی، خودکفایی، اعتلای دانش فنی و استقلال دفاعی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی پایه‌گذاری شد.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 15:20 :: نويسنده : سروش افشار

 

 نسخه غیر طبقه بندی شده سند گزارش سالیانه توان نظامی ایران را منتشر کرد. 

 
متن کامل بخش خلاصه این سند، که روز 25 آوریل 2013 (5 اردیبهشت 1392) منتشر شده، در ادامه می آید: 
 
علی رغم فشارهای روزافزون ناشی از تحریم‌ها، در طول یک سال گذشته، هیچ تغییری در استراتژی‌های امنیت ملی و نظامی ایران پدید نیامده است.



ادامه مطلب ...

 

روزنامه دیلی میل در خبری با این تیتر: پاتو از روی میز بردار، رئیس جمهور نوشت: در بسیاری از عکس های کاخ سفید، پاهای رئیس جمهور اوباما، روی میز است. عکس های منتشر شده از کاخ سفید نشان می دهدکه رئیس جمهور باراک اوباما در بسیاری از اوقات حساس و استرس آور، بسیار ریلکس پاهای خود را روی هم انداخته و زانو های او روی میز است و یا در بسیاری از موارد هر دو پای خود را روی میز قرار داده است.       



ادامه مطلب ...

 پنتاگون اعلام کرد : جنگنده ایرانی ، پهپاد آمریکایی را در خلیج فارس ، تحت تعقیب قرار داد .

پنتاگون: جنگنده ایرانی پهپاد آمریکا را در خلیج فارس تحت تعقیب قرار داد!



ادامه مطلب ...

اندیشکده هوور: خط قرمزها علیه ایران صورتی است!

موسسه هوور : خط قرمزهای علیه ایران صورتی است .



ادامه مطلب ...
پيوندها